4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
z kuşağı (1)
Haberler

Z’ler hangi konularda diğer kuşaklara öncülük ediyor?

Seda Başpınar
10 Mayıs 2023
1 dk okuma

Danışmanlık şirketi Human8 tarafından yapılan bir araştırma, “dijital kuşak” olarak anılan Z’lerin son dönem sosyal medya kullanma alışkanlıklarını ortaya koyuyor. Araştırmaya göre Z’lerin yaklaşık üçte biri (yüzde 34) bir günlüğüne dahi sosyal medyaya bakmadıklarını düşündüğünde endişeye kapılıyor…

Ayrıca araştırma, Z’lerin dijital ödeme yöntemlerini kullanma ve avatar oluşturma konusunda diğer kuşaklara öncülük ettiğini ortaya koyuyor. Y kuşağı ise çevrimiçi oyunlara olan ilgisiyle Z kuşağının önüne geçiyor. Bununla birlikte, Z kuşağının yarısı verilerinin nasıl kullanıldığı konusunda endişeli. Her 10 Z kuşağı temsilcisinden 4’ü ise (yüzde 39), kolay iletişim kurabileceği influencer’ları takip ediyor.

Markaların sürdürülebilirlik çabalarına yönelik Z kuşağının tutumlarını da inceleyen araştırmanın öne çıkan diğer bulguları şöyle:

  • Z kuşağının yüzde 38’i iletişim çalışmalarının merkezine sürdürülebilirliği almayan markaların sürdürülebilir olmadığına inanıyor.
  • Yüzde 34’ü sürdürülebilir olmayan markalardan alışveriş yapmayı reddediyor.
  • Yüzde 43’ü markaların toplumsal meseleler konusunda sorumluluk almasını istiyor.
  • Z kuşağı, kurucusu siyahi olan (yüzde 42) veya kadın liderlin yönettiği (yüzde 41) markalardan alışveriş yapma konusunda daha istekli.

Z kuşağının çoğu, aşağıdaki konulara odaklanan markalardan alışveriş yapma olasılığının daha yüksek olduğunu söylüyor:

  • Çalışanlara adil davranılması (yüzde 69)
  • Toplumsal faydaya odaklanması (yüzde 66)
  • Kapsayıcı faaliyetler hayata geçirilmesi (yüzde 61)
  • Z kuşağı müşterilerini anlamaya çalışılması (yüzde 52).
  • Z kuşağını yansıtan ürünler üretmesi (yüzde 51)

Tüketicinin endişesi artsa da satın aldığı ürün azalmıyor

featured
1 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
2 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
3 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
4 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
5 Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Güncel Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Haberler
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Sena Tufan
3 hafta önce
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Haberler
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Sena Tufan
4 Eylül 2025
Tutuklu gazeteci Fatih Altaylı, yorumlarına ara verdi: "Bize biraz müsaade"
Haberler
Tutuklu gazeteci Fatih Altaylı, yorumlarına ara verdi: “Bize biraz müsaade”
Sena Tufan
4 hafta önce
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Haberler
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Marketing Türkiye
16 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.