18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
z kuşağı (1)
Haberler

Z’ler hangi konularda diğer kuşaklara öncülük ediyor?

Seda Başpınar
10 Mayıs 2023
1 dk okuma

Danışmanlık şirketi Human8 tarafından yapılan bir araştırma, “dijital kuşak” olarak anılan Z’lerin son dönem sosyal medya kullanma alışkanlıklarını ortaya koyuyor. Araştırmaya göre Z’lerin yaklaşık üçte biri (yüzde 34) bir günlüğüne dahi sosyal medyaya bakmadıklarını düşündüğünde endişeye kapılıyor…

Ayrıca araştırma, Z’lerin dijital ödeme yöntemlerini kullanma ve avatar oluşturma konusunda diğer kuşaklara öncülük ettiğini ortaya koyuyor. Y kuşağı ise çevrimiçi oyunlara olan ilgisiyle Z kuşağının önüne geçiyor. Bununla birlikte, Z kuşağının yarısı verilerinin nasıl kullanıldığı konusunda endişeli. Her 10 Z kuşağı temsilcisinden 4’ü ise (yüzde 39), kolay iletişim kurabileceği influencer’ları takip ediyor.

Markaların sürdürülebilirlik çabalarına yönelik Z kuşağının tutumlarını da inceleyen araştırmanın öne çıkan diğer bulguları şöyle:

  • Z kuşağının yüzde 38’i iletişim çalışmalarının merkezine sürdürülebilirliği almayan markaların sürdürülebilir olmadığına inanıyor.
  • Yüzde 34’ü sürdürülebilir olmayan markalardan alışveriş yapmayı reddediyor.
  • Yüzde 43’ü markaların toplumsal meseleler konusunda sorumluluk almasını istiyor.
  • Z kuşağı, kurucusu siyahi olan (yüzde 42) veya kadın liderlin yönettiği (yüzde 41) markalardan alışveriş yapma konusunda daha istekli.

Z kuşağının çoğu, aşağıdaki konulara odaklanan markalardan alışveriş yapma olasılığının daha yüksek olduğunu söylüyor:

  • Çalışanlara adil davranılması (yüzde 69)
  • Toplumsal faydaya odaklanması (yüzde 66)
  • Kapsayıcı faaliyetler hayata geçirilmesi (yüzde 61)
  • Z kuşağı müşterilerini anlamaya çalışılması (yüzde 52).
  • Z kuşağını yansıtan ürünler üretmesi (yüzde 51)

Tüketicinin endişesi artsa da satın aldığı ürün azalmıyor

featured
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
3 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
4 6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
5 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Güncel Haberler
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor...
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor…
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar...
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar…
Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ekolojik borç 22 yıla dayandı! 1,8 dünya varmış gibi tüketiyoruz...
Haberler
Ekolojik borç 22 yıla dayandı! 1,8 dünya varmış gibi tüketiyoruz…
İrem Alimoğlu
23 Temmuz 2025
Türkiye'nin yüzde 88'i çölleşme riskiyle karşı karşıya!
Haberler
Türkiye’nin yüzde 88’i çölleşme riskiyle karşı karşıya!
Sena Tufan
25 Temmuz 2025
Gemini'nin "Nano Banana" hamlesi ChatGPT'yi zirveden indirdi
Haberler
Gemini’nin “Nano Banana” hamlesi ChatGPT’yi zirveden indirdi
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
Haberler
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
İrem Alimoğlu
16 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.