22 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Google’ın, iklim krizi dezenformasyonundan para kazandığı ortaya çıktı
Haberler

Google’ın, iklim krizi dezenformasyonundan para kazandığı ortaya çıktı

Seda Başpınar
5 Mayıs 2023
1 dk okuma

Google’ın iklim kriziyle ilgili dezenformasyona yol açan YouTube videolarından para kazandığı tespit edildi. Dezenformasyona Karşı İklim Eylemi (Climate Action Against Disinformation/CAAD) koalisyonunun yayımladığı rapora göre teknoloji devi, öne sürdüğü iklim krizi politikalarının aleyhinde içeriklerden kar elde etmeye devam ediyor.

Google, Ekim 2021’de politikalarını güncelleyerek iklim krizine ilişkin yerleşmiş bilimsel uzlaşıyla çelişen içeriklerin reklamlarını ve bunlardan para kazanmayı yasaklayacağını belirtmişti. CAAD raporunda ise Google’ın reklam verdiği, iklim krizi ve nedenleri konusundaki bilimsel fikir birliğiyle çelişen bilgiler içeren 100 videoya dikkat çekiliyor. Söz konusu videolar iklim krizinin fosil yakıtların yakılmasıyla atmosfere salınan sera gazı emisyonlarından kaynaklandığını, konu hakkındaki bilimsel kanıtlara rağmen reddediyor.

Videoları milyonlar izledi

Araştırmada analiz edilen ve Nike, Hyundai, Tommy Hilfiger, Costco gibi markaların reklamını yayımlayan 200 YouTube videosu 17 Nisan 2023 itibarıyla 73,8 milyon kez görüntülendi. Araştırmacılar çalışmayı, YouTube’da “iklim aldatmacası” ve “iklim yalanı” gibi anahtar terimleri aratarak yürüttü. Ardından en az iki ayrı araştırmacı videoları Google ve CAAD’nin iklimle ilgili yanlış bilgilendirme tanımlarına göre değerlendirdi.

Google’dan yanıt geldi…

Google, veri kümesindeki video listesini incelediğini ve iklim değişikliği politikasını ihlal eden videoların reklamlarını kaldırdığını iddia ediyor. İklim krizine karşı dezenformasyon politikalarının titizlikle uyguladığını belirten Google yetkilileri, The Verge’e yaptığı açıklamada uygulamasının her zaman mükemmel olmadığını kabul etti. Diğer taraftan şirket, politikayı ihlal eden içerikleri daha iyi saptama ve kaldırma amacıyla sistemlerini geliştirmek için sürekli çalıştıklarını dile getirdi.

Kaynak: Independent UK

featured
1 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
2 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
3 İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
4 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
5 Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Güncel Haberler
Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı...
Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı…
L’Oréal ContentPro ve The People Base influencer’ların yeni çağını duyuruyor: Glow-ID ile ışığını sahiplen!
L’Oréal ContentPro ve The People Base influencer’ların yeni çağını duyuruyor: Glow-ID ile ışığını sahiplen!
Gap, Katseye ile 2000’lere döndü!
Gap, Katseye ile 2000’lere döndü!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

SXSW Londra'da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı...
Haberler
SXSW Londra’da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı…
Marketing Türkiye
23 Haziran 2025
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Haberler
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Nafizcan Önder
17 Temmuz 2025
Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
4 Haziran 2025
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Haberler
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
İrem Alimoğlu
15 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.