22 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
duygu
Haberler

Duygusuz strateji sonuç getirmiyor!

Seda Başpınar
3 Mayıs 2023
2 dk okuma

Strateji geliştirme denince ilk akla gelen kelime her zaman “duygu” olmuyor… Oysa geliştirilirken ve uygulanırken duyguların göz önüne alındığı stratejiler her zaman daha çok yankı uyandırıyor, duyguların göz ardı edildiği stratejiler ise başarısızlığa uğruyor. Tam da bu nedenle liderlerin hem çalışanlarının motivasyonlarını artırmak hem hedef kitlesinin istek ve beklentilerini karşılamak için duyguları önceleyen stratejiler geliştirmesi gerekiyor. Peki, gücünü duygulardan alan stratejiler ortaya koymanın yolu ne? Gelin, BBC, Microsoft ve The Guardian gibi şirketlerde liderlere marka danışmanlığı yapan David Lancefield’in kaleme aldığı makaleyle bu soruya yanıt arayalım…

En iyi stratejiler, zıtlıkların kesiştiği noktadan çıkar

En iyi stratejiler genellikle farklı endüstriler, ekosistemler ya da bilim ve sanat gibi alanların zıtlıklarının kesişim noktasından çıkar. Ayrıca, psikolojik olarak güvende hissedilen üretken bir ortamda başkalarıyla olan etkileşim de beraberinde yeni fikirleri getirir. Bu yüzden strateji geliştirirken hayal gücünü harekete geçirmek için korkuyu ve insanların kendini korumaya yönelik doğal eğilimlerini geçersiz kılmak gerekiyor. Nasıl ki aşk ya da öfke gibi güçlü duygular bir sanatçıya resim yapması ya da bir yazara şiir yazması için ilham verebiliyorsa, duygular da daha yaratıcı düşünmeyi harekete geçirebilir ve anı karşılayan stratejiler geliştirmeye yardımcı olabilir.

Netlik, güçlü duygular uyandırabilir

Önemli belirsizlik, kısıtlama, rekabet ve beklentilerle karşı karşıya kalındığında stratejik seçimler yapmak zorlaşır. Net bir kafaya sahip olmak, karar verme yeteneğini etkileyen güçlü duygular uyandırabilir. Stres dikkate alınan seçeneklerin aralığını kısıtlayabilir, aşırı özgüven ise keşfedilmemiş alanlarda büyük bahislere yol açabileceği gibi dürtüsel, kısa sürede pişman olunan, aceleci kararlara yol açabilir. Karar verirken duyguların ve tepkisel eğilimlerin etkilerini azaltan mekanizmalar uygulanmalı. Örneğin, etrafınızı farklı becerilere, uzmanlıklara ve tarzlara sahip olan ve size meydan okumaktan korkmayan insanlarla çevrelemek, yapılabileceklerin başında geliyor.

Kaygı, riski tetikler

Ortaya konan strateji, daha iyi, daha parlak bir geleceğe dair güven vermeli. Sağlam mantık ve yapılandırılmış argümanlar bir güven temeli oluşturur ancak harekete geçmek için yeterli değildir. Ayrıca insanların kalbine de dokunmak gerekir.

Var olan fırsatların bireyler için ne anlama geldiğini açıklayarak insanların duygularından yararlanılmalı. Stratejideki bir değişikliğin nedenleri ve sonuçları açıklanmalı. İnsanların başarının nasıl görüneceğini hayal etmelerine yardımcı olmak için görselleştirmeden yararlanılmalı. Yeni yaklaşımları test etmek ve bunları genel olarak ölçeklendirmeden önce güven oluşturmak için ise pilot uygulamalar yapılmalı.

Son olarak insanlar stratejiye katkı sağlamak konusunda cesaretlendirmeli. Zor zamanlarda yeni bir şey denemek ve bildik bir stratejiden vazgeçmek riskli hissettirir. Bunun üstesinden gelmek için başarısız olma korkusu, iş arkadaşlarına ve patrona karşı hissedilen güven eksikliğinin arkasındaki nedenlerin keşfedilmesi gerekiyor.

Kaynak: Fast Company

featured
1 adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
2 YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
3 İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
4 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
5 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
Güncel Haberler
Pepsi’den futbola "taze" bir bakış: Kadın futbolcularla yazılan yeni bir efsane
Pepsi’den futbola “taze” bir bakış: Kadın futbolcularla yazılan yeni bir efsane
ChatGPT'nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
ChatGPT’nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İkonik McDonald's maskotları, Minecraft dünyasına dahil oluyor
Haberler
İkonik McDonald’s maskotları, Minecraft dünyasına dahil oluyor
İrem Alimoğlu
25 Mart 2025
REPİD’den sürdürülebilirlik için güçlü adım: Ad Net Zero Türkiye
Haberler
REPİD’den sürdürülebilirlik için güçlü adım: Ad Net Zero Türkiye
Nafizcan Önder
2 hafta önce
E-ticarete yeni düzenleme: Temsilci atamayan satış yapamayacak
Haberler
E-ticarete yeni düzenleme: Temsilci atamayan satış yapamayacak
Sena Tufan
2 Nisan 2025
Neden semt pazarlarından vazgeçemiyoruz?
Haberler
Neden semt pazarlarından vazgeçemiyoruz?
Sena Tufan
13 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.