11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z Kuşağı’nın ilgisini pazarlama kampanyalarınızla nasıl çekebilirsiniz?
Haberler

Z Kuşağı’nın ilgisini pazarlama kampanyalarınızla nasıl çekebilirsiniz?

Marketing Türkiye
2 Mart 2016
2 dk okuma

 

Milenyum demografisi, yetişkinliğe 2000’li yıllarda erişen bireylerden oluşuyor. Z Kuşağı ise bu zamandan sonra doğan, ergenlik ve 20’li yaşların başında olan bireylerden oluşan, çizgileri önceki kuşaklar kadar net olmayan bir jenerasyon.

Bu genç nüfus kendine has özellikler barındırdığından, onlara ulaşmak için de farklı pazarlama yöntemleri geliştirmek gerekiyor.

En büyük Z’ler 18-23 yaşlarında olup üniversite ve çalışma hayatına giriş yapıyorlar. Kendi alım satımlarını yönetirken yeni ürünleri deneyimlemeyi seviyorlar. Z Kuşağı’nın en can alıcı özelliklerinden biri marka sadakatleri olmaması. Ürünlerin kendileri, onları üreten markalardan çok daha önemli ve daha iyi kalite arayışında bu jenerasyondaki bireyler markalarını çok sık ve hızlı bir şekilde değiştireceklerdir.

Ayrıca, Z Kuşağı kullandıkları ürünler hakkındaki pozitif ya da negatif deneyimlerini ve görüşlerini sosyal medyada paylaşmaya çok eğilimli.

Sosyal medya bu jenerasyona ulaşmak için harika bir araç, ancak ulaştırdığınız içerik bu nüfusu etkilemek üzere özel olarak üretilmeli. Facebook 18 yaş altı kullanıcılarında kayıp yaşıyor çünkü bu kullanıcıların çoğu yine Facebook’un himayesindeki Instagram’a geçiş yapıyor. Instagram’a özel kampanyalar sunmak bu jenerasyona ulaşmak için iyi bir yöntem.

Instagram kısa bir süre önce gönderilebilir videoların süresini 15 saniyeye çıkararak reklam verenlere büyük bir fırsat sağlamış oldu.

Z Kuşağı’nın ilgisini gerçekten çekmek istiyorsanız birden fazla sosyal ağ ve ulaşım kanallarına hitap etmelisiniz; bu kuşak birçok şeyi aynı anda yapan bireylerden oluşuyor (Z’lerin %84’ü televizyon izlerken internete bağlı bir cihazda başka işler görüyor).

Bu bireyler yeni sosyal ağlar ve teknolojiyi deneyimlemekten hoşlanıyorlar ve bu göze alındığında başarıya ulaşacak markalar da bu yeni sosyal ağlar ve teknolojiler üzerinden mesaj ulaştıranlar olacaktır.

Beats by Dr. Dre kulaklık şirketi #showyourcolor (#renginigöster) adlı bir kampanyayla aynı anda sosyal medyayı, televizyonu, ünlü desteği ve fiziksel materyalleri kullanarak Z Kuşağı’na ulaştı.

Kampanyanın sonucunda Beats by Dr. Dre Facebook beğenilerini 1.7 milyon, Instagram takipçilerini %76 ve YouTube takipçilerini de %57 arttırdı.

En genç kuşak olan Z Kuşağı müşteri davranışlarının geleceğini belirleyecek.

Bu kuşağın davranışlarını göz önünde bulundurarak hareket eden şirketler, ilerleyen yıllarda da Z’lerle iletişimde olacağı ve taleplerine daha iyi vereceği için uzun vadede de başarıya ulaşacak.

 

Kaynak: mwpartners.com

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Muhafazakârlara dair tüm ezberlerinizi terk edin!
Haberler
Muhafazakârlara dair tüm ezberlerinizi terk edin!
Sena Tufan
12 Mart 2025
Gezegen alarm veriyor: Peki biz ne kadar dinliyoruz?
Haberler
Gezegen alarm veriyor: Peki biz ne kadar dinliyoruz?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
Haberler
Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Şirketlerin yüzde 60'ı ara zam planlamıyor!
Haberler
Şirketlerin yüzde 60’ı ara zam planlamıyor!
Sena Tufan
18 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.