21 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
mobil uygulama-adjust
Haberler

Hangi uygulamalar enflasyona rağmen yükselişini sürdürüyor?

Marketing Türkiye
4 Nisan 2023
3 dk okuma

Mobil pazarlama analitik şirketi Adjust, Mobil Uygulama Trendleri raporunu yayınladı. Rapora göre, e-ticaret, fintech ve oyun uygulamaları 2023’te yaşanan ekonomik zorluklara rağmen yükselişini sürdürüyor.

2022, endüstride şimdiye kadar yavaşlamanın görüldüğü ilk yıl olsa da 2023’ün ilk ayları trendin tekrar yükselişe geçtiğini gösteriyor. Rapora göre mobil uygulama kurulumları 2022 ortalamalarına göre e-ticarette yüzde 4, fintech’te yüzde 13 ve oyunlarda yüzde 10’luk bir yükseliş yakalamış durumunda. Adjust’ın takip ettiği toplam 100.000’den fazla uygulamanın veri setini baz alan rapor, dünya çapındaki kurulumlar, oturumlar, uygulamada geçirilen süre, kullanıcı tutma oranları, uygulamayı silip yeniden yükleme (reattribution) oranları ve daha fazla metriğin uzun vadeli trendlerini analiz ediyor.

Rapor sonuçlarından çıkan diğer önemli veriler ise şöyle: 

  • Veri gizliliğinin artık bir norm haline gelmesiyle birlikte kullanıcıların bu konudaki hassasiyeti artıyor ve bunun sonucunda onay oranları yükselmeye devam ediyor. 2023’ün ilk çeyreğindeki uygulama izleme şeffaflığı ATT onay oranları, 2022’ye göre yüzde 4 artış göstererek yüzde 29’a yükseldi. Bu oran, oyunlarda yüzde 36’ya ulaştı. Fintech ise yüzde 11’den yüzde 18’e yükseldi.
  • Mobil ticaret uygulamalarının oturumları ve oturum uzunlukları 2022’ye göre yüzde 7 yükseldi. E-ticaret sektöründe uygulama içi ciro, 2022’de bir önceki yıla göre yüzde 4 artış gösterdi ve Kasım ayı, Adjust tarafından şimdiye kadar gözlemlenen en çok artışın yaşandığı ay oldu.
  • Ekonomide yaşanan zorluklara rağmen, fintech uygulamaları küresel olarak büyüme gösterdi ve mobil finansal hizmetlerin dayanıklılığını ve sürekli artan kullanıcı ilgisini ortaya koydu. Fintech uygulamalarının küresel kurulumları 2022’de yüzde 2 artarken, küresel oturumlar yüzde 19 artış gösterdi. Bu artışın en belirgin yaşandığı bölgeler yüzde 54 ile LATAM ve yüzde 40 ile EMEA oldu. Fintech sektöründeki uygulama içi ciro ise Kasım 2022 ve Ocak 2023 arasında yüzde 90’ı geçti.
  • Hyper casual oyunlar, oyun uygulaması kurulumlarının yüzde 25’ini oluştururken, aksiyon oyunları yüzde 25 ile oturumlarda en yüksek paya sahip oldu. Oyun uygulamalarının kurulum ve oturumları 2022’de önemli ölçüde düşüş gösterdi, ancak Ocak 2023 itibarıyla kurulumlar yüzde 10 ve oturumlar yüzde 11 artışla eski seviyelerine geri dönmeye başladı. Uygulama içi ciro ise 2022’nin 4. çeyreğine göre yüzde 14 arttı.

Rapor 2022’de mobil e-ticaret, oyun ve fintech genelinde en yüksek indirme sayısına sahip 10 uygulamayı da gözler önüne seriyor. Buna göre üç kategorinin ilk 10’u şöyle sıralanıyor:

E-ticaret:

Hangi uygulamalar enflasyona rağmen yükselişini sürdürüyor?

Gaming:

Hangi uygulamalar enflasyona rağmen yükselişini sürdürüyor?

Fintech:

Hangi uygulamalar enflasyona rağmen yükselişini sürdürüyor?

Kullanıcı ihtiyaçları her geçen gün değişiyor

Raporun sonuçlarını yorumlayan Adjust Ortadoğu, Türkiye ve Afrika Satış Direktörü Başak Zerman: “Özelleştirilmiş ve sorunsuz kullanıcı deneyimleri sunmak, platformlar arası kampanyalar yürütmek ve CTV gibi yeni kanalların sunduğu potansiyeli kullanmak, 2023 ve sonrasında sürdürülebilir ve stratejik büyüme arayan pazarlamacılar ve geliştiriciler için paha biçilmez bir fırsat olacak” diyor. Snap’in Ürün Grubu Pazarlama Yöneticisi Kathleen Gambarelli ise Mobil ekosistemde yaşanan sürekli değişim içerisinde çevik kalmak kritik bir öneme sahip olduğunu belirtiyor.

Daha fazla bulgu için e-kitabın tamamını buradan indirebilirsiniz.

featured
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Büyümenin yeni anahtarları: Ortaklık, inovasyon ve dönüşüm...
Büyümenin yeni anahtarları: Ortaklık, inovasyon ve dönüşüm…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Haberler
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Robotlar ringe çıkıyor: İlk boks maçı yolda!
Haberler
Robotlar ringe çıkıyor: İlk boks maçı yolda!
İrem Alimoğlu
14 Nisan 2025
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Haberler
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Uber’den sürpriz hamle: Trendyol Go’ya talip olduğu iddia ediliyor
Haberler
Uber’den sürpriz hamle: Trendyol Go’ya talip olduğu iddia ediliyor
Nafizcan Önder
18 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.