17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Youtube küfürlü içerikleri reklam gelirinden men edecek
Haberler

Reklam gelirlerinden men edilen içerik üreticilerinin tepkisi üzerine YouTube geri adım atıyor

Gizem Yıldız
16 Ocak 2023
2 dk okuma

YouTube içeriklerin daha reklamveren dostu olması adına Kasım ayında yeni küfür politikasını yayınlamıştı. Ancak açıklanan bazı detaylar içerik üreticilerinin tepkisini çekmeye başladı. Zira küfürlü içerik politikasının halihazırda yayınlanmış ve para kazanan içerikleri de etkileyeceği ortaya çıktı. Bu noktada içerik üreticilerinin endişelerini dinlediklerini belirten YouTube sözcüsü konuyu değerlendirdiklerini açıkladı.

YouTube eskiden küfürleri derecesine göre değerlendiriyordu. Ancak artık hafif veya ağır küfür olarak değil direkt küfür olarak değerlendirilecek. Yeni politikaya göre başlıkta, küçük resimlerde, videonun ilk 7 saniyesinde veya videonun büyük bir kısmında kullanılan küfürler söz konusu video üzerinden para kazanmayı engelleyecek.

2,76 milyon aboneye sahip olan RT Game kanalının sahibi Daniel Condren, 2020’de paylaştığı video da dahil olmak üzere toplamda 6 videosunun aniden sınırlı hale geldiğini ve konuyla ilgili YouTube’dan hiçbir bildirim almadığını belirttiği bir tweetle tepki gösterdi;

I am so sorry to have to keep tweeting this – but overnight, 6 more of my videos have now become limited suddenly, including my Best of 2020. No notification from YouTube at all on any of these. This is genuinely awful @TeamYouTube pic.twitter.com/UHfSJA1FCt

— RTGame Daniel (@RTGameCrowd) December 29, 2022

Elbette birçok içerik üreticisi de bu durumdan etkilendiği için tepki gösteriyor ve söz konusu politikanın geçmiş videoları etkilememesini istiyor. En büyük tepki ise gaming topluluklarından geliyor…

İyi haber şu ki, streaming devinin ne yapacağı bilinmese de, görünüşe göre içerik oluşturucuların endişelerini dinleniyor.

YouTube sözcüsü Michael Aciman, TechCrunch’a “Son haftalarda birçok içerik oluşturucudan bu güncellemeyle ilgili geri bildirim aldık. Onların endişelerini gidermek için söz konusu politikada bazı düzenlemeler gerçekleştiriyoruz. Detaylar belli olur olmaz içerik oluşturucu topluluğumuzla iletişime geçeceğiz” dedi.

Kaynak: Tech Crunch

Son model sosyal medya trendleri

Kepios, Ekim 2022’de dünya çapında 4,74 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğunu açıkladı. Yani geçtiğimiz yıldan bu yana 190 milyon insan daha sosyal medya evrenine katıldı ve global olarak 13 yaş üstü nüfusun yaklaşık yüzde 75’i sosyal medya kullanıyor. Hootsuite’e göre temelde hala sosyalleşmek ve boş zamanları doldurmak için kullanılsa da sosyal medya platformlarının ticari gücü katlanarak artıyor. Zira markalar için bir satış kapısı olan sosyal medya influencer’lar ve içerik üreticileri için de önemli bir gelir kapısı artık. Sözün özü sosyal medya taşıdığı potansiyelle pazarlamacılar için artık tam bir harikalar diyarı. 2023’te bu devasa pazara yön verecek trendleri sizler için derledik…
featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sektör iğneyi "önce kendine" mi batırsa?
Haberler
Sektör iğneyi “önce kendine” mi batırsa?
Ali SAYDAM
1 Nisan 2025
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Haberler
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Sena Tufan
2 saat önce
3D baskı ile inşa edilen dünyanın en yüksek kulesi "Tor Alva" İsviçre'de ziyarete açıldı
Haberler
3D baskı ile inşa edilen dünyanın en yüksek kulesi “Tor Alva” İsviçre’de ziyarete açıldı
Nafizcan Önder
4 hafta önce
İş dünyasının yeni üniforması: Smart casual
Haberler
İş dünyasının yeni üniforması: Smart casual
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.