4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
taraftar
Köşe Yazıları

Yeni nesil taraftar ne bekliyor?

Marketing Türkiye
25 Aralık 2022
2 dk okuma
Yeni nesil taraftar ne bekliyor?
Aydil Erçoklu Capital Sports Media Genel Müdürü

Teknolojinin baş döndürücü hızı ile dijital evrenin tüm yaşamımızı sarmadığı zamanlarda sporun futboldan ibaret, futbolun da erkeklere ait olduğu o yıllarda naif, sevgi dolu bir ses hepimizi kucaklamayı başarmıştı. O ses, Ekim ayında kaybettiğimiz, hepimizin gönlünde ayrı bir yeri olan usta gazeteci ve sunucu Halit Kıvanç idi… Harika Türkçesi, gülen yüzü, yumuşacık sesiyle sporu futbol odaklı olmaktan çıkarıp, kadınları, çocukları ve gençleri de kucaklıyor, televizyon ekranından evlerimize konuk olarak sporu ailelerin bir parçası yapmayı başarıyordu. Yazıma Halit Kıvanç ile başlamak istememin nedeni; öncelikle bir ustayı saygıyla anarken, bugün artık tüm kodları değişen, yeni nesil taraftarların en büyük beklentisi “kucaklayıcı ve kapsayıcı” yaklaşımın daha o yıllarda Halit Kıvanç tarafından nasıl başarıldığını hatırlatmaktı.

Evet; hepimiz biliyoruz ki 20. yüzyılda teknoloji ve dijital devrimin getirdiği dönüşüm, yaşamın her alanında olduğu gibi taraftar profilinde de ezberleri bozdu. Taraftarlık artık hızla değişiyor! Altman Solon’un 2022 yılında yaptığı Küresel Spor Araştırması’na göre birçok genç sporsever, bir takıma ya da takımlara ilgi duymaktan öte bireysel sporculara daha fazla ilgi duyuyor. Taraftarlar, çıkan haberleri önce sosyal medya aracılığıyla takip etmeyi tercih ediyor. Gerçek zamanlı istatistik özelliğine sahip ve bıraktığın yerden izlemeye devam etme şansı sunan OTT servisleriyle spor içeriklerini daha fazla dijital platformlardan tüketiyorlar. Yeni nesil taraftar deneyimleri ön plana çıkıyor; sporda sanal ve artırılmış gerçeklik (AR/VR), taraftarların takımlarını desteklemeleri için yeni görüntüleme deneyimleri yaratıyor.

Toplumsal duyarlılık bekliyorlar

ECA Taraftarlığın Geleceği Raporu’nun sonuçlarına göre; genç taraftarları kazanmanın önündeki en büyük engeller beklenti ve endişelerinin karşılanmaması. Cinsiyet eşitsizliğinden çevre sorunlarına kadar uzanan geniş yelpazede toplumsal sorunlara ilişkin endişelere sahipler. Genç kuşak tükettikleri markalardan ve taraftar oldukları spor kulüplerinden de toplumsal sorunlara ilişkin tavır geliştirmelerini ve liderlik etmelerini bekliyor. Yeni kuşak taraftarların beklenti ve endişeleri doğru şekilde değerlendirildiğinde, kulüplerin bunları bir fırsata dönüştürmeleri, çözümler üretmeleri hiç de zor değil. İşin özünde tüm bu beklentiler “kapsayıcı, eşitlikçi, kucaklayıcı” bir çatı altında birleşiyor.

Capital Sports Media (CSM) olarak biz de kulüpler için yeni iş birlikleri oluştururken, Z kuşağını ve kadınları kazanmamız gerektiğini vurguluyoruz. Günümüzde bunun en kolay ve etkili yolunun ise sosyal medya olduğu tüm pazarlama dünyasınca kabul edilen bir gerçek. Örneğin Türkiye’de taraftarların yüzde 90’ı maçları TV ve sosyal medyadan takip ediyor. Biz CSM olarak Türkiye’nin ve dünyanın en önde gelen spor kulüplerinin resmi Facebook, Twitter ve Instagram hesapları üzerinden markalara paylaşım yapma imkânı veriyoruz.

Web3 ve NFT danışmanlığı yapıyor, E-spor için markalarla takımları bir araya getiren çalışmalarda bulunuyoruz. En önemlisi, spor kulüpleri, taraftar ve markalar arasında yaratıcı, yenilikçi, güvenli iş birlikleri oluşturuyoruz. Yeni kuşak taraftarları kazanmak ve bu kuşağın tercih ettiği markalar arasında olabilmek için zamanın ruhunu yakalamalı, bunu yaparken de büyük usta Halit Kıvanç gibi “kapsayıcı, kucaklayıcı” bir yaklaşım sunabilmeliyiz.

featured
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
3 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
4 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
5 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Güncel Haberler
Yandex Ads; ajanslara görünürlük garantili etkileşim fırsatı sunuyor
Yandex Ads; ajanslara görünürlük garantili etkileşim fırsatı sunuyor
Rihanna'dan "Şirinler" temalı yeni iş birliği: Fenty x Puma
Rihanna’dan “Şirinler” temalı yeni iş birliği: Fenty x Puma
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
Haberler
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Koç Okulları sosyal medyanın gündeminde: Yıllık eğitim ücreti 45 bin doları aştı...
Haberler
Koç Okulları sosyal medyanın gündeminde: Yıllık eğitim ücreti 45 bin doları aştı…
İrem Alimoğlu
29 Mayıs 2025
IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim, IAB Europe Yönetim Kurulu'nda
Haberler
IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim, IAB Europe Yönetim Kurulu’nda
Nafizcan Önder
26 Mayıs 2025
"LEGO ödeneği" yan hak oldu!
Haberler
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.