16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
logo-anlamları
Haberler

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar…

Seda Başpınar
14 Aralık 2022
2 dk okuma

Bir markanın kendisi hakkında mümkün olduğunca çok bilgiyi tek bir görüntüde vermesinin yolu şüphesiz logo tasarımından geçiyor. Dolayısıyla göze hitap etmekten fazlasını amaçlayan logolardaki her bir detay tüketiciye üzeri kapalı bir mesaj veriyor. Peki dünyaca ünlü markalar logolarında tüketicilere hangi mesajları veriyor? Yanıtlar tasarımcı Emanuele Abrate’den geliyor…

Tercih edilen renk, şekil ve tipografinin benzersiz bir etkisi olduğu gibi logo tasarımında boşluklara gizli öğeler yerleştirmek, tasarıma ekstra anlam katabiliyor. Elbette markanın varoluşunu yansıtan bu tasarımların amacı hedef kitleyle kurulan bağı derinleştirmek… Abrate’in çizimleriyle analiz ederek arkalarında yatan anlamlara kendi perspektifinden açıklık getirdiği dünyaca ünlü markalara ait logolardan birkaçı ise şöyle:

Örneğin Netflix’in logosu incelendiğinde markanın adı internetin “net”i ve film anlamına gelen “flick” kelimesinden oluşurken ilk ve son harf arasındaki eğim “sinemaskop” adı verilen beyaz perde formatına işaret ediyor. Markanın meşhur rengi ise kırmızı halıya gönderme yapıyor.

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...

Konaklama hizmeti Airbnb’yi oluşturan kelime ve harfler incelendiğinde Türkçe karşılıklarıyla “hava”, “yatak” ve “kahvaltı”nın bir araya geldiği görülüyor. Şekiller ise İtalyanca kişisel, konum ve kalbi ifade eden “persone”, “luogo”, “cuore” kelimelerini betimleyen şekillerin birleşmesiyle oluşuyor.

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...

Dağ ve antrenman yapmayı akla getirebilecek iki farklı şekil, spor giyim devi adidas’ın meşhur üç çizgili logosunu oluşturuyor.

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...

Amerika merkezli Kargo şirketi FedEx, marka adını Türkçesi ulusal olan “federal” ve teslimat olan “express” kelimelerinin ilk hecelerinden alıyor. Logonun birbirine kontrast oluşturan turuncu ve mor renkleri “uzak mesafeleri yakınlaştırır” şeklinde yorumlanabilirken sırt sırta veren “E” ve “X” harfleri arasından göz kırpan ok işareti “hızlı teslimat”a işaret ediyor.

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...

Prezervatif markası durex, adını “dayanıklı” anlamına gelen “durable” ve “güvenilir” anlamına gelen “reliable” ile “mükemmellik” anlamına gelen “exellence” kelimesinin birleşiminden alıyor. Marka adını etraflıca saran elips şekil koruma ve emniyet çağrışımı yapıyor…

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar...
featured
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Haberler
Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Nafizcan Önder
5 Nisan 2025
CMO'ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Haberler
CMO’ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Sena Tufan
6 Nisan 2025
Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
Haberler
Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
İrem Alimoğlu
13 Nisan 2025
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Haberler
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.