7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."
Haberler

Bir Anti-Black Friday kampanyası: “Efsane indirimde değil, duruşundadır…”

Nafizcan Önder
24 Kasım 2022
2 dk okuma

Black Friday’de markaların toplulukları indirimlerle alışverişe çağırmasına hepimiz aşinayız. Öyle ki bir günden bir haftaya dönüşen alışveriş günleri kimi markalarca tüm Kasım ayına yayılan bir iletişim çalışmasına da dönüşüyor. İçinde bulunduğumuz bu alışveriş günlerinde sosyal medyadan billboardlara kadar her yer alışveriş çağırısıyla dolup taşıyor… Tüm bunların aksine Bego Jeans’in önderliğinde başlatılan #TEMİZMODAHAREKETİ, her sene “Black Friday”, “Şahane Cuma” veya “Efsane Cuma” adıyla tüketim çılgınlığını tetikleyen markalara, tüketiciler adına “Black Friday ile Bana Gelme!” diyerek çağrıda bulunuyor. Üstelik bu çağrı 10 Milyon TL’yi bulan reklam alanlarına tek bir kuruş ödemeden hayata gerçekleşiyor…

Temiz moda hareketi’nin alışık olduğumuz pazarlama stratejilerinden tamamen farklılaştığı aşikar… Hareket, markaların en çok başvurduğu reklam alanlarını kullanarak markalara “Black Friday ile Bana Gelme!” diye sesleniyor. Ancak iletişim stratejisinin farklılaştığı bir kritik nokta daha var ki Bego Jeans tüm bu çağrısını Türkiye’nin ilk “Dijital Outdoor kampanyası”nı kullanarak ve kiralama bedeli 10 Milyon TL’yi bulan reklam alanlarına tek kuruş ödemeden bir gerilla kampanyayla kurgulayarak hem Türkiye’de hem de dünyada bir ilke imza atıyor.

Dijital Outdoor kampanyası sektör için de yeni bir tabir. Alışılagelmiş açıkhava reklamlarının aksine marka fiziksel alan ve mekanlarda kurgulanan açıkhava reklamlarını dijital reklamlara dönüştürüyor. Üzerinde “Efsane indirimde değil, duruşundadır. Bana ‘mış‘ gibi gelme!“, “Çevreyi, doğayı kullanıp GreenWashing yaparak bana gelme!“, “İhtiyacımdan fazlasını satmak için bana gelme!“, “Tüket! Tüket! Tüket! Offf bana geldiler sen gelme!” sloganlarının yer aldığı afişler reklam alanlarına dijital ortamda yerleştiriliyor ve ardından fotoğraflar sosyal medya üzerinden dolaşıma sokuluyor…

Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."
Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."
Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."
Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."
Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."
Bir Anti-Black Friday kampanyası: "Efsane indirimde değil, duruşundadır..."

Türkiye ve dünyadaki artan sürdürülebilirlik reklamları ile uygulamalar arasındaki çelişkiyi sorgulama içgörüsüyle oluşturulan kampanyada markalar, tüketicilerin karşısına gerçek çözümlerle çıkmaları konusunda uyarılıyor…

Tüketici tabanlı bu eylem, bireyden kitleye ulaşacak Instagram profil maskeleri ile de bir akım ve bilinç yaratmayı amaçlıyor…

Kampanyanın yürütüldüğü Web Sitesi İçin TIKLAYIN 

Enflasyonda Black Friday başkadır…

featured gerilla pazarlama
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyası 2025’in son çeyreğine temkinli yaklaşıyor
Haberler
İş dünyası 2025’in son çeyreğine temkinli yaklaşıyor
İrem Alimoğlu
27 Eylül 2025
Sosyal medya rekabetinin şampiyon markaları!
Haberler
Sosyal medya rekabetinin şampiyon markaları!
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
Starbucks Çin’de tahtını korumak için stratejik satışa gitti
Haberler
Starbucks Çin’de tahtını korumak için stratejik satışa gitti
Nafizcan Önder
3 gün önce
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Haberler
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.