8 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kadınlar küçük lükslerini geri istiyor
Haberler

Kadınlar küçük lükslerini geri istiyor…

Gizem Yıldız
15 Ekim 2022
2 dk okuma

Enflasyonist şartlar insanların önceliklerini ve yaşam biçimlerini değiştirmeye devam ediyor. Elbette mevcut şartlar en çok kırılgan grupları zorluyor. Buradan hareketle Avon, kadınların enflasyonla mücadelesini gündeme getirmek için küresel bir araştırma yayınladı. Verilere göre her 5 kadından 4’ü yaşam maliyetlerini karşılayabilmek için ikinci bir işte çalışıyor ya da çalışmayı düşünüyor. Yüzde 54’lük bir kitle bunu faturalarını ödeyebilmek için yaparken her 3 kadından 1’i eskiden sahip olduğu küçük lüksleri korumak istiyor…

Avon’un 8 farklı ülkeden kadınları dahil ettiği küresel araştırmaya göre; kadınların yüzde 57’si geleceği konusunda endişeli ve yüzde 35’i finansal açıdan kontrolünü kaybettiğini hissediyor. Yine araştırmaya katılan kadınların 3’te 1’inden fazlasını oluşturan yüzde 34’lük kısmı, ailelerine yeterince ekonomik destek olamadıkları için suçluluk duyuyor.

Kadınlar manikürü de parfümü de bıraktı

Veriler dünyanın dört bir yanındaki kadınların yüzde 92’sinin dışarıda yemek yemek, tatil, kıyafet alışverişi ve manikür gibi küçük lükslerinden vazgeçmek zorunda kaldığını söylüyor. Bunlar her ne kadar temel ihtiyaç kaleminde olmasa da aslında kadınların yaşam standardını gösteren önemli detaylar.

Öte yandan alışveriş tamamen bırakılmıyor ancak sevilen markalarla tüketicinin arasına nispeten daha ucuz olan alternatifler giriyor. Bu ucuz alternatiflere yönelmek kadınların yüzde 38’i için bir zorunluluk.

Kozmetik de elbette bu tasarruftan payını alıyor ve dünya genelinde her 4 kadından 1’i parfüm kullanmayı bırakıyor. Her 5 kadından 1’i ise makyaj ürünleri ve cilt bakım ürünleri kullanmayı bıraktığını belirtiyor.

Güzellikten değil zamandan fedakarlık yapmak istiyorlar

Her 5 kadından 4’ü yaşam maliyetini karşılayabilmek adına ikinci bir işte çalışıyor ya da çalışmayı düşünüyor. Kadınların yarısı için bunun sebebi faturaları ödemekken, her 3 kadından 1’i için yemek sipariş etmek, alışveriş yapmak ve eskiden sahip olduğu küçük lüksleri tekrar karşılayabilmek. Kadınların 5’te 1’i ise en sevdikleri güzellik ürünlerini satın almaya devam etmek istiyor.

Daha ucuz alternatifler aranıyor

Araştırmaya göre kadınların 3’te 2’sinden fazlası (yüzde 69) pahalı makyaj ürünlerinin daha kaliteli olduğuna inanıyor. Parfüm için bu oran yüzde 71’e, cilt bakımı için ise yüzde 73’e çıkıyor.

Yüzde 62’lik kesim ise aynı kuralın giysiler için geçerli olduğuna inanıyor (yüzde 62). Hayatın küçük lükslerine tutunmak için, kadınların yaklaşık 3’te 2’si (yüzde 59) makyaj, cilt bakımı ve parfümler için daha ucuz alternatiflere yöneldiğini veya yöneleceğini belirtiyor.

CEO sırları: Modern bir patron işte böyle giyinmeli

Uzaktan çalışma sisteminin yaygınlaşması iş dünyasında giyim kuşam kültürünü de baştan yarattı. Özellikle tüm dünyanın evlere kapandığı dönemde pek çok insan ekran karşısına ciddiye alınmak için üstte gömlek altta pijamayla geçmeye başlayınca dönemin ruhunu yansıtan kombinler ortaya çıktı. Şirketlerin havasını belirleyen CEO’lar da şüphesiz bu süreçte gidişata ayak uydurdu ancak iş hayatında ciddiye alınmak için giyim tarzı konusunda gösterilen hassasiyet elbette pandemiden önce de vardı…
featured
1 Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
2 Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası...
İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası…
4 Soğuk kahvede sıcak rekabet!
Soğuk kahvede sıcak rekabet!
5 "Değişen Türkiye, dönüşen tüketim" Marketing Türkiye Eylül sayısında!
“Değişen Türkiye, dönüşen tüketim” Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Güncel Haberler
Araştırma dünyasının en iyileri 13. Baykuş Ödülleri'nde buluştu!
Araştırma dünyasının en iyileri 13. Baykuş Ödülleri’nde buluştu!
Teşebbüsler Rekabet Kurumu'na taahhüt verirken, bin düşünüp bir adım atmalı
Teşebbüsler Rekabet Kurumu’na taahhüt verirken, bin düşünüp bir adım atmalı
Banksy'nin yeni "adalet" eseri sarayda!
Banksy’nin yeni “adalet” eseri sarayda!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
Haberler
Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Hellmann’s’tan sos tutkunlarına “tam tadında” düğün sürprizi
Haberler
Hellmann’s’tan sos tutkunlarına “tam tadında” düğün sürprizi
Sena Tufan
8 Ağustos 2025
Apple, Siri’yi “arama motoruna” dönüştürmeye hazırlanıyor
Haberler
Apple, Siri’yi “arama motoruna” dönüştürmeye hazırlanıyor
Nafizcan Önder
4 gün önce
Jack Dorsey, "merkeziyetsiz" mesajlaşma platformunu duyurdu: BitChat!
Haberler
Jack Dorsey, “merkeziyetsiz” mesajlaşma platformunu duyurdu: BitChat!
Nafizcan Önder
7 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.