9 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sürdürülebilirliğe aykırı reklamları ilk bloklayan şehir Haarlem oldu!
Haberler

Hollanda’dan çok tartışılacak karar: Et reklamları yasaklandı

Gizem Yıldız
12 Eylül 2022
2 dk okuma

Hamburger veya pizza reklamlarının olmadığı bir dünya hayal edin. Bekleyin… Bu şu anda dünyanın bir yerlerinde gerçekleşiyor. Hollanda’nın Haarlem şehrinde kamusal alanlarda et reklamı yapılması yasaklanıyor. Yasağın amacı ise yerel otoritenin et tüketiminin sebep olduğu karbon emisyonlarını azaltmak istemesi.

The Guardian’a göre, otobüslerde, barınaklarda ve halka açık yerlerdeki ekranlarda et ürünleri içeren reklamlara izin verilmeyecek. Ancak beklendiği gibi, herkes yeni kuraldan çok da memnun değil.

Kamuya açık pazarlama kampanyaları yapılması yasaklanan diğer konular arasında havacılık, fosil yakıtlar ve fosil yakıtlı motorlarla çalışan arabalar yer alıyor. Yasak 2024 itibarıyla yürürlüğe girecek.

Reklam sektörü değişimin eşiğinde…

Bu noktada son zamanlarda yaratıcı ekosistemin üzerinde büyük bir değişim baskısı var. Zira Haziran ayında gerçekleştirilen uluslararası yaratıcılık festivali Cannes Lions, aktivist gruplar ve çevre örgütlerinin de radarındaydı. Aktivist grup Clean Creatives’e bağlı genç yaratıcılar ve çevre örgütleri, endüstrinin iklim krizindeki rolüyle yüzleşmesini talep ederek kendi gündemlerini yarattı. Çevre örgütleri iklim krizini gündeme getirmek için Croisette boyunca festival müdavimlerini durdurdu, panellerde zorlayıcı sorular sordu ve reklam endüstrisinin fosil yakıt şirketleriyle çalışmalarını konu alan TikTok videoları yayınladı. Clean Creatives Direktörü Duncan Meisel yaptığı açıklamada, “Cannes Lions festivalinde ironik ve rahatsız edici bir şey var. Petrol ve gaz şirketleriyle aktif olarak çalışan büyük ajansların yarattığı etkileri kutladığı bir ortamdayız. Bizim misyonumuz ise sektörün yaratıcı beyinlerin yeteneklerini yanlış bilgilendirmek için kullanmayı bırakmaları ve çözümün bir parçası olmalarını istemektir” dedi.

Festivalin ilerleyen günlerinde ise popüler “This is Fine” meme’sindeki köpek karakteri gibi giyinen aktivistler kanolarla sahile yaklaştılar. Ancak protesto polis tarafından kısa sürede durduruldu. Daha da ileri giden çevre örgütü aktivistlerini Palais’in tepesinde endüstriyi fosil yakıt reklamları ve sponsorluk yasağını desteklemeye çağırdı. Ayrıca, iklim odaklı reklam ağı Purpose Disruptors’ın Kurucu Ortağı Lisa Merrick-Lawless’ın çarşamba sabahı Cannes Lions’ın sürpriz konuşmacılarından biri oldu. Merrick- Lawless yaptığı konuşmada “Bir kriz anındayız, bir hayal gücü krizi” dedi ve şöyle devam etti: “Endüstri olarak, iklim acil durumunda nasıl aksiyon alacağımız konusunda yaratıcı değiliz. Geleceğe dair yeni vizyonlar yaratmak ve toplumu şekillendirmek için kolektif hayal gücümüzü kullanabiliriz.”

featured Haarlem
1 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
2 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
3 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
4 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
5 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Güncel Haberler
Çalışanlar yapay zekaya istekli, "şirket kültürü" ise direniyor...
Çalışanlar yapay zekaya istekli, “şirket kültürü” ise direniyor…
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Audi, “Car Couture” kampanyasında moda ve yolları buluşturdu
Haberler
Audi, “Car Couture” kampanyasında moda ve yolları buluşturdu
Sena Tufan
24 Eylül 2025
Apple'a göre: "Kirli eller, temiz çekim"
Haberler
Apple’a göre: “Kirli eller, temiz çekim”
Nafizcan Önder
22 Eylül 2025
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar...
Haberler
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar…
İrem Alimoğlu
17 Eylül 2025
Gerety Awards 2025’in Grand Prix kazananları açıklandı
Haberler
Gerety Awards 2025’in Grand Prix kazananları açıklandı
Sena Tufan
2 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.