10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple yeni cihazlarını tamamen atıklardan üretecek! | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Apple yeni cihazlarını tamamen atıklardan üretecek! | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
29 Ağustos 2022
4 dk okuma

Android uygulamalar, Android olmayan cihazlarda kullanılabilecek

Apple yeni cihazlarını tamamen atıklardan üretecek! | Son 24 saatin gündemi

Google, piyasaya sürmeye hazırladığı yeni uygulamaları Android olmayan telefonlarda da kullanılmasını sağlayan yeni bir uygulama geliştirme kiti üzerinde çalışıyor. Buna göre Android uygulamalar, Android olmayan cihazlarda kullanılabilecek.

Bir blog gönderisine göre geliştirme kiti şu anda geliştirici ön izlemesinde mevcut ve şimdilik yalnızca Android telefonlar ve tabletlerde çalışıyor ancak Google, önünde sonunda desteği iOS ve Windows dahil olmak üzere birçok platforma genişletmek istiyor.

Kit ile birlikte kullanıcılar yakındaki cihazları keşfedebilecek, cihazlar arasında güvenli bağlantılar kurabilecek ve bir uygulamanın deneyimini birden fazla cihazda barındırabilecek. Örneğin, bir arkadaş grubu yemek siparişi oluştururken, ayrı cihazlarda birden fazla kullanıcının bir menüden seçim yapabilecek böylece telefonununuz odada elden ele gezmeyecek. Ayrıca, kitte çoklu cihaz bağlantısı sağlamak için Wi-Fi, Bluetooth ve ultra geniş bant kullanıyor.

Kaynak: The Verge

Apple yeni cihazlarını tamamen atıklardan üretecek!

Apple yeni cihazlarını tamamen atıklardan üretecek! | Son 24 saatin gündemi

Sürdürülebilirlik ve daha iyi bir dünya hayali pek çok markanın en önemli gündem maddelerinden birini oluşturuyor. Teknoloji devi Apple da uzun yıllardır bu alanda yaptığı yatırımlar ve aldığı aksiyonlarla ses getiriyor. Yaklaşık 6 yıl önce Çin’de temiz enerji programı başlatan şirket, geçtiğimiz yıllarda akıllı cihazlarını tamamen geri dönüştürülebilir materyaller kullanarak üretmeye başlamıştı. Ancak görünen o ki şimdi şirketin önünde daha büyük bir hedef var…

Geçtiğimiz günlerde bir röportaj veren Tim Cook, Apple’ın uzun vadeli planlarının arasında Apple’ın gelecekte tamamen atıklardan cihazlar üreteceğini dile getirdi. Geri dönüştürülmüş metaller, silikonlar, plastikler ve diğer malzemelerle üretilecek olan cihazlar, hem fiyat olarak daha uygun ve erişilebilir hem de çok daha çevreci olacak.

Öte yandan Cook şirketin diğer bir hedefinin de karbon salınımını sıfıra indirmek olduğunu açıkladı. 2030 yılına kadar bu projeyi de hayata geçirmek isteyen şirket, şimdiden iki proje için de çalışmalara başlamış durumda.

Oreo’da salmonella şühpesi

Apple yeni cihazlarını tamamen atıklardan üretecek! | Son 24 saatin gündemi

Ünlü çikolata markası Kinder’in de üreticisi olan Ferrero’nun Belçika’nın Arlon şehrindeki fabrikasında ortaya çıkan salmonella bakterisi dünya çapında tedirginlik yaratmış ve konuyla ilgili büyük bir soruşturma yürütülmüştü. Şimdi ise Amerikan şirketi Mondelēz International’ın başı dertte.

Oreo, Mikado ve Pepito’nun şirket yöneticilerinin yaptığı açıklamaya göre 3 üretim sahası “büyük temizlik” adı altında kapatıldı. Ancak Fransız Le Figaro gazetesinin haberine göre kararın ardında salmonella şüphesi var.

Salmonella, tifo, paratifo ve gıda zehirlenmesine yol açabilen, çubuksu, gram-negatif bir enterobakteri cinsi.

“Al götür” alışkanlığı artıyor

Al götür

Information Resources (IR) ve NPD tarafından hazırlanan bir rapora göre, tüketiciler, artan maliyetleri dengelemek için çoğunlukla tüm öğünleri evde yiyor. Dışarıda yemek yenecekse bile “al götür” restoranları ya da eve sipariş verilebilen mobil uygulamaları tercih ediliyor.

IR başkanı Dr. Krishnakuman Davey, “ABD’de Temmuz ayında enflasyonun yüzde 8,5’e ulaşmasıyla, tüketicilerin daha düşük fiyatlı seçeneklere yönelmeleri ve özellikle dışarıda yemek yerken daha ucuz yerleri tercih etmesi şaşırtıcı değil. Pandemi ve son enflasyonist baskılar talebi değiştirirken, değer, rahatlık ve evde keyif sunan restoranlar ve yemek servisi satış noktaları tüketicilerin aklında ilk sırada yer alıyor ve büyümeye devam edecek” diyor.

IRI-NPD araştırmasından elde edilen diğer önemli bulgular, değişimleri neyin tetiklediğini, evdeki durumların nasıl geliştiğini ve artan enflasyonun etkisini şöyle tanımlıyor:

  • Dışarda yemek yemek 3,4 kat daha pahalı. “Al götür” ya da “sipariş ver” alışkanlığının 2023’te yüzde 3 ila yüzde 5 arasında artacağı tahmin ediliyor.
  • Hibrit ve esnek çalışma programları 20 milyon kadar ABD’li işçinin evden çalışmasına olanak tanıdı; bu durum, gıda pazarının önemli bir çoğunluğunu (yüzde 62,5) ev içi tüketimin oluşturduğunu gösteriyor. Pazarın yüzde 37,5’ini ise eve sipariş ve “al götür” hizmetlerinden oluşuyor.
  • Yüksek gelirli haneler birinci sınıf ürünleri tercih ederken, düşük gelirli tüketiciler yerel ürünleri tercih ediyor. Bu durum gıda sektöründeki şirketlerin daha çok yüksek gelire sahip tüketicilere odaklanmasını sağlıyor.

Eros tatile çıktı, nefret modası başladı!

Eros tatile çıktı nefret modası başladı

Zaman geçtikçe yaşayış biçiminin yanı sıra aşkın tanımı ve yoğunluğu da değişiyor. “Aşk gerçekten olmazsa olmaz mı yoksa abartılıyor mu?” sorusunu odaklanan OkCupid yanıtı kapsamlı bir araştırmada aradı. Sonuçlara göre insanların kimi aşk yoksunluğu çekerken kimi korkuyor kimileri ise “nefret etmek daha kolay” diyor.

Aşkın insanların gözüne perde indirmesinin aslında kimyasal bir açıklaması var: Hormonlar… İnsana mutluluk, canlılık ve zindelik hissi veren serotonin hormonu, duygusal bir etkilenme durumunda, etkilenilen kişiyi düşünce sisteminde önceliklendiriyor. Bir adrenalin türü olan norepinefrin kalbi hızlandırıp avuçları terletiyor ve uykuları kaçırıyor. Dopamin ise ayakları yerden kesiyor.

OkCupid‘ın kullanıcılarının yüzde 81’i tarif edilen bu duyguyu bir şekilde yaşadığını söylüyor. Ancak bu kullanıcıların yüzde 30’u sadece internetten konuştukları birine aşık olabileceklerini düşünüyor. Erkeklerin yüzde 44’ü bu fikri kadınlardan daha çok benimsiyor…

Kullanıcıların yüzde 49’u aşkın abartıldığını düşünürken yüzde 25’i de küçümsendiğinden yana. Yanıtlara göre aşk öyle sonradan olan bir şey değil. Kullanıcıların yüzde 66’sı hoşlanmadıkları birine zaman içinde aşık olamayacağını düşünüyor. Erkekler bu konuda da yüzde 10 daha iyimser.

Aşk tanrısı Eros yaz tatiline çıkmış görünüyor? Zira “Aşık olmak mı daha kolay yoksa nefret etmek mi?” sorusuna katılımcıların yüzde 66’sı “Nefret etmek daha kolay” diyor.

Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)

1Sedat Peker
2TCK 216
3Ensar
4#sürtük
5#SAPIK
6Kiev
7Namaz
8Gülşen
9iPhone 14
10Abdullah Avcı

Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)

1Gülşen
2İbrahim Tatlıses
3Fenerbahçe, Austria Wien
4Gıyas Güven
5Hava durumu Ankara
6iPhone 14
7Cem Bölükbaşı
8Royal Antwerp Başakşehir
9Royal Antwerp – Başakşehir
10Erman Kunter
featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Güncel Haberler
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Haberler
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Nafizcan Önder
2 hafta önce
İstanbul’un gerçek yol koşulları Yandex Maps’e taşındı
Haberler
İstanbul’un gerçek yol koşulları Yandex Maps’e taşındı
Sena Tufan
4 hafta önce
İş dünyasındaki cinsiyet eşitsizliklerinin artık Türkçe karşılıkları olacak
Haberler
İş dünyasındaki cinsiyet eşitsizliklerinin artık Türkçe karşılıkları olacak
Sena Tufan
5 Mart 2025
Ayın öne çıkan global kampanyaları... (Şubat 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Şubat 2025)
Sena Tufan
2 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.