4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Al götür
Haberler

“Al götür” alışkanlığı artıyor

Seda Başpınar
28 Ağustos 2022
1 dk okuma

Tüketiciler, artan yaşam maliyetleri karşısında gündelik ihtiyaçları karşılamak için artık kılı kırk yarıyor… Hal böyle olunca market alışverişi yaparken ya da dışarda yemek yerken dahi alternatif seçenekleri değerlendiriyor. Örneğin dışarda yemek yeme alışkanlığı yerini, görece daha uygun fiyatlı “al götür” restoranlarını ya da eve sipariş uygulamalarını kullanmaya bırakıyor…

Information Resources (IR) ve NPD tarafından hazırlanan bir rapora göre, tüketiciler, artan maliyetleri dengelemek için çoğunlukla tüm öğünleri evde yiyor. Dışarıda yemek yenecekse bile “al götür” restoranları ya da eve sipariş verilebilen mobil uygulamaları tercih ediliyor.

Dışarda yemek yemek 3,4 kat daha pahalı

IR başkanı Dr. Krishnakuman Davey, “ABD’de Temmuz ayında enflasyonun yüzde 8,5’e ulaşmasıyla, tüketicilerin daha düşük fiyatlı seçeneklere yönelmeleri ve özellikle dışarıda yemek yerken daha ucuz yerleri tercih etmesi şaşırtıcı değil. Pandemi ve son enflasyonist baskılar talebi değiştirirken, değer, rahatlık ve evde keyif sunan restoranlar ve yemek servisi satış noktaları tüketicilerin aklında ilk sırada yer alıyor ve büyümeye devam edecek” diyor.

IRI-NPD araştırmasından elde edilen diğer önemli bulgular, değişimleri neyin tetiklediğini, evdeki durumların nasıl geliştiğini ve artan enflasyonun etkisini şöyle tanımlıyor:

  • Dışarda yemek yemek 3,4 kat daha pahalı. “Al götür” ya da “sipariş ver” alışkanlığının 2023’te yüzde 3 ila yüzde 5 arasında artacağı tahmin ediliyor.
  • Hibrit ve esnek çalışma programları 20 milyon kadar ABD’li işçinin evden çalışmasına olanak tanıdı; bu durum, gıda pazarının önemli bir çoğunluğunu (yüzde 62,5) ev içi tüketimin oluşturduğunu gösteriyor. Pazarın yüzde 37,5’ini ise eve sipariş ve “al götür” hizmetlerinden oluşuyor.
  • Yüksek gelirli haneler birinci sınıf ürünleri tercih ederken, düşük gelirli tüketiciler yerel ürünleri tercih ediyor. Bu durum gıda sektöründeki şirketlerin daha çok yüksek gelire sahip tüketicilere odaklanmasını sağlıyor.

Yüksek gelirli tüketici, enflasyon dalgasında sörf yapıyor

Kaynak: Chain Store Age

featured
1 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
2 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
3 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
4 Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
5 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Güncel Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: "Yaşamak Geçerken"
Haberler
Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: “Yaşamak Geçerken”
İrem Alimoğlu
17 Eylül 2025
Golden Drum'dan Türkiye'ye 6 ödül!
Haberler
Golden Drum’dan Türkiye’ye 6 ödül!
Sena Tufan
3 hafta önce
Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Haberler
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Sena Tufan
5 gün önce
Filistinlilerin yüzde 71'i "Savaşın bir kazananı yok" diyor...
Haberler
Filistinlilerin yüzde 71’i “Savaşın bir kazananı yok” diyor…
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.