31 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mobil reklam harcama öngörüleri açıklandı
Haberler

Mobil reklam harcama öngörüleri açıklandı

Marketing Türkiye
24 Eylül 2015
2 dk okuma

Mobil reklamcılık 2014 ve 2017 arasındaki tüm yeni reklam yatırımlarına yüzde 83 katkı ile tüm reklam pazarının büyümesi itici gücü olmaya devam ediyor. Global medya hizmet ağı ZenithOptimedia, mobil reklamlarla ilgili öngörülerine göre mobil reklamlar 2016 yılında gazeteleri geride bırakacak ve 2018’de internet reklamcılığı televizyonun önüne geçecek. 

Masaüstü internet reklamcılığının küresel reklam harcaması bu yıl da büyümeye devam edecek ancak 2014’ten bu yana ilk kez pazar payı yüzde 19.8’den yüzde 19.4’e düşecek. 2017 ZenithOptimedia öngörüleri doğrultusunda, küresel masaüstü internet reklam harcamaları yüzde 19.1 olarak hesaplandı.  Bu arada 2014 yılındaki yüzde 5.7’lik küresel mobil internet reklam pazarının payı 2017 yılında yüzde 15.0’e yükselecek. Genel olarak, küresel internet reklam harcamaları 2017 yılında televizyonun gerisinde kalarak yüzde 34.0 olarak hesaplandı. İki mecra arasındaki pazar payı farkı 2014 yılında 13.3 puan daralarak 2017 yılında 1.9 puana düştü. Bu büyüme hızıyla, internet reklamcılığının 2018 yılında televizyonun önüne geçeceği tahmin ediliyor. 

Basılı reklam harcaması 2008 yılından bu yana olduğu gibi, tüm dünyada azalmaya devam ediyor. 2017 yılına kadar gazete reklam harcamalarının yüzde 4.9, dergi reklam harcamalarının ise yılda yüzde 3.2 oranında azalacağı öngörülüyor.

Olgun piyasalar dokuz yıl sonra ilk kez reklam harcamasının büyümesine öncü oldu ZenithOptimedia’nin reklamlarla ilgili diğer öngörüleri ise şöyle: 

“2015 yılında ki reklam harcaması büyümesini Haziran tahminlerimizden beri yüzde 0.2 puan azalttık. Brezilya ve Rusya ekonomik duraklama içerisinde ve Çin ekonomisi yavaşlıyor; bu yüzden dünyada artık büyüme hızını ayarlamak için gelişmekte olan piyasalara bel bağlayamaz. 2006’dan bu yana ‘Olgun Piyasalar’ın (Kuzey Amerika, Batı Avrupa ve Japonya olarak tanımlanıyor) küresel reklam yatırımlarındaki büyümeye ‘Yükselen Piyasalar’dan (başka her hangi bir yer) daha fazla katkıda bulunacağını öngörüyoruz. 

ZenithOptimedia Global CEO’su Steve King konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları söylüyor: “Mobil teknoloji tüm dünyada tüketicilerin hayatlarını hızlı bir şekilde dönüştürüyor ve bu durum tüm sektörlerde iş modellerini etkiliyor. Pazarlamacıların ve ajansların mobil dünyayı kucakladığı bu dönemde, reklam harcamalarında tarihin en hızlı dönüşümüne şahit oluyoruz.” 

kaynak: medyatava

1 Ticaret Bakanlığı'ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
Ticaret Bakanlığı’ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
2 Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
3 Krispy Kreme x Crocs'tan "lezzetli" iş birliği: Donut tadında adımlar
Krispy Kreme x Crocs’tan “lezzetli” iş birliği: Donut tadında adımlar
4 YouTube Shorts'a yapay zeka destekli araçlar geldi
YouTube Shorts’a yapay zeka destekli araçlar geldi
5 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Güncel Haberler
ChatGPT’ye “Çalış ve Öğren” modu
ChatGPT’ye “Çalış ve Öğren” modu
Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Ticaret Bakanlığı'ndan toplatma kararı: 5 riskli ürün açıklandı
Ticaret Bakanlığı’ndan toplatma kararı: 5 riskli ürün açıklandı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye'ye ilk Altın ödül!
Haberler
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye’ye ilk Altın ödül!
Sena Tufan
20 Haziran 2025
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Haberler
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Ferrero, kahvaltılık gevrek devi Kellogg'u satın alacak
Haberler
Ferrero, kahvaltılık gevrek devi Kellogg’u satın alacak
Sena Tufan
3 hafta önce
Trump'ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Haberler
Trump’ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Marketing Türkiye
26 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.