18 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
enflasyon
Haberler

Tatilde kemerler sıkıldı: Seyahat bütçesi yüzde 40 azaldı…

Seda Başpınar
4 Ağustos 2022
1 dk okuma

Enflasyonun körüklediği ekonomik kaygılar; doğum günleri, yıl dönümleri ya da tatil sezonu için ayrılan bütçeleri de hayli daralttı. Digital River tarafından enflasyonun satın alma alışkanlıklarını nasıl etkilediğine ilişkin yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 49’u seyahat masraflarını azalttı. Yüzde 40’ı ise yaz tatili harcamalarını kıstı.

ABD, İngiltere ve Almanya’dan katılımcılarla yapılan araştırmaya göre artan fiyatlar karşısında “şimdi al, sonra öde” seçeneğinin kullanımı da arttı. Ankete katılanların yüzde 64’ü, çevrimiçi alışveriş yaparken bu ödeme yöntemini son altı ayda daha sık kullandığını söylüyor. Diğer bulgulara göre tüketicilerin yüzde 71’i son altı ayda mağazalarda yüzde 67’si ise çevrimiçi alışveriş yaparken artan fiyatlarla yüzleşti. İnternette fiyat artışlarını fark edenlerin yüzde 47’si bunun sonucunda çevrimiçi alışverişi azalttı. Öte yandan yüzde 35’lik bir kesim indirim kodu bulmaya çalışırken yüzde 29’u fiyat karşılaştırma sitelerini daha sık kullanmaya başladı.

Pazarlık payı online alışverişi azaltıyor

Ayrıca, çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 64’ü artan fiyatlarla başa çıkmak için artık daha fazla pazarlık yaptığını söylüyor. Bu durum, çevrimiçi alışverişin popülaritesinin azalma ihtimalini ortaya çıkarıyor. Çünkü tüketicilerin yüzde 49’u, harcamalarını azaltmaları gerektiğinde vazgeçtikleri ilk şey çevrimiçi alışveriş oluyor.

Araştırmanın öne çıkan diğer bulguları ise şöyle:

• ABD’li yetişkinlerin yüzde 42’si haftada en az bir kez online alışveriş yaptıklarını söylüyor. Yüzde 39’u son altı ayda daha sık online alışveriş yapmış ve yüzde 54’ü kolaylık nedeniyle çevrimiçi alışveriş eğilimlerini artırmayı düşünüyor.

• E-ticaretteki büyümeye rağmen, tüketicilerin yüzde 45’i artan fiyatları online alışverişin önündeki en büyük engel olarak görüyor. “Kargo ücreti” yüzde 35 ile sektörün önündeki ikinci önemli engel olarak öne çıkıyor.

• Kredi kartı kullanıcılarının yüzde 31’i kartlarını daha sık kullanıyor. Bu durumun ilk nedeni kolaylık olsa da sonraki nedenler “daralan bütçeler” ve “artan fiyatlar” olarak ifade ediliyor.

Türkiye enflasyonda Avrupa’da ve dünyada kaçıncı sırada?

featured
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
4 Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
5 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Güncel Haberler
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
İstanbul Modern’de Ali Kazma’dan “Aklın Manzaraları”
İstanbul Modern’de Ali Kazma’dan “Aklın Manzaraları”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
Haberler
Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
Advertorial
16 Mayıs 2025
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Haberler
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
İrem Alimoğlu
18 Mayıs 2025
OpenAI, Apple'ın tasarım gurusu Jony Ive'yi transfer etti
Haberler
OpenAI, Apple’ın tasarım gurusu Jony Ive’yi transfer etti
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
DMSF Holding, N11 için Rekabet Kurumu’na başvurdu
Haberler
DMSF Holding, N11 için Rekabet Kurumu’na başvurdu
Sena Tufan
10 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.