18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
e-ticaret
Haberler

E-ticaretteki büyüme yüzde 68’e ulaştı

Seda Başpınar
4 Temmuz 2022
2 dk okuma

NielsenIQ’nun araştırmalarına göre; Türkiye’de online harcamalarla birlikte dinamik bir büyüme gösteren hızlı tüketim ürünleri pazarı toplam satışlarının yüzde 5,7’sine ulaştı. e-ticaret alanında 2021 yılında, 2020’ye kıyasla yüzde 88 büyüme gözlendi. E-ticaret, 2022 yılının ilk 4 ayında, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 68 büyüme kaydederek güçlü büyüme trendini sürdürdü. Söz konusu büyümede en çok öne çıkan kategori ise bebek bakım oldu. Bunu da atıştırmalıklar ve sıcak içecek kategorileri izledi. Verilere göre, global ölçekte de toplam FMCG satışları içinde online satışın ağırlığı tüm ülkelerde arttı.

Online satışların, Güney Kore ve Çin gibi halihazırda online ağırlığı yüksek olan ülkelerde de gelişim gösterdiği dikkat çekerken; en belirgin pay artışları ABD, Meksika, Brezilya, Türkiye ve Rusya’da gerçekleşmiş durumda. Türkiye, toplam FMCG satışlarının online payı bakımından Avrupa’da Birleşik Krallık ve Fransa’nın ardından en yüksek paya sahip üçüncü ülke olarak öne çıkıyor.

Çok çeşit ve uygun fiyat nedeniyle tercih ediliyor

NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve Orta Doğu ve Afrika Analitik Bölge Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan’a göre; Türk tüketicilerin, online alışverişi tercih etmelerinin en önemli nedenlerinin başında daha fazla ürün çeşitliliği (yüzde 71) geliyor. Bu veriyi; daha ucuz fiyatlar (yüzde 68), zamandan tasarruf (yüzde 67) ve daha hızlı alışveriş (yüzde 58) gibi yanıtlar takip ediyor. Alışverişçiler ayrıca, yalnızca online satışı bulunan ürünlerin de online alışveriş yapmada (yüzde 22) ana motivasyon kaynağı olduğunu belirtiyor.

Çoklu kanal, üretici ve perakendeciler için fırsat olmayı sürdürüyor

Didem Şekerel Erdoğan “Üretici ve perakendeciler son birkaç yıldır, çoklu kanal dünyasının ciddi bir büyüme potansiyeli barındırdığını görüp, bu ortamı geliştirerek fırsatları keşfetmenin tam zamanı olduğunu öğrenmiş durumdalar. Bununla birlikte, bu fırsatları etkileyebilecek diğer bazı faktörler de söz konusu.” dedi. Üretici ve perakendecilerin büyüme potansiyeli için değerlendirebilecekleri fırsatları etkileyebilecek en önemli faktörler de “Alışverişçi Deneyimi”, “Omni Mağazanın Rolü” ve “Dikkat Çekmek İçin Savaşmak” başlıkları altında özetleniyor.

Sınırsız sepet kaliteyi düşürebilir

Didem Şekerel Erdoğan, sınırsız bir online sepetin, üretici ve perakendeciler açısından hizmet kalitesi ve güvenilirliğinde düşüşe neden olabileceğini ifade ediyor. Ayrıca asıl zorluğun alışverişçi için güvenli bir ortam yaratmak olduğunu ve bu noktada çoklu kanal teknolojilerinin alışverişçilerin beklentilerini karşılayabileceğini, öte yandan paranın karşılığının ve promosyon stratejisinin de anahtar olduğunu vurguluyor.

Yüzde 39 mağazada beğeniyor, online sipariş veriyor

Veriler; önümüzde süreçte de tüketicilerin, öncelikle deneyimsel ve sosyal etkileşim nedeniyle fiziksel mağazaları ziyaret etmeye devam edeceklerini gösteriyor. Bununla birlikte; büyük ölçüde “online alışverişkolikler” olan Türk çevrimiçi alışverişçilerinin yüzde 39’u ise “hem online hem de fiziksel mağazalardaki ürünleri araştırdıklarını ve online’dan satın aldıklarını” belirtiyor. Bu nedenle; daha hızlı hizmet, sorunsuz teslimat ve müşteri deneyimi, e-perakendecilerin rekabette öne geçmeleri için temel nitelikler olmayı sürdürecek.

Dikkat çekmek için dikkatli savaşmak gerek

Online alışverişin, daha iyi alışverişçi hedeflemesine, kişiselleştirilmiş tekliflere ve dinamik fiyatlandırmaya izin verdiği bir gerçek. Ancak, her gün yeni e-perakendeciler ve markaların ortaya çıktığı farklı pazar alanları, müşteri sadakatini korumada zorluk oluşturabilir. Şüphesiz ki e-ticaret, önümüzdeki süreçte önemini korumaya devam edecek. Ancak şirketlerin 2022 ve sonrasında önemli bir rol oynayacak olan çoklu kanal satışlarının gerçek etkisini ne kadar iyi ölçeceklerini görmemiz de gerekiyor. Bu noktada başarı, alışverişçilerin yeni beklentilerini karşılayabilmekte ve pandemi sonrası alışveriş normları doğrultusunda tüketici davranışlarının neler olacağını tahmin etmekte yatıyor.

E-ticarette tüketicinin favori markası hangisi?

featured
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
5 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
Haberler
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Spotify, 2026’da İstanbul’da ofis açacak
Haberler
Spotify, 2026’da İstanbul’da ofis açacak
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Illinois’de yapay zeka ile terapi yasaklandı!
Haberler
Illinois’de yapay zeka ile terapi yasaklandı!
Sena Tufan
7 Ağustos 2025
Rihanna'dan "Şirinler" temalı yeni iş birliği: Fenty x Puma
Haberler
Rihanna’dan “Şirinler” temalı yeni iş birliği: Fenty x Puma
İrem Alimoğlu
4 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.