16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kadınlar saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyor
Haberler

Kadınlar kuaförün yolunu unuttu: Saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyorlar

Gizem Yıldız
1 Temmuz 2022
2 dk okuma

Remington’ın Türkiye genelinde gerçekleştirdiği araştırmaya göre; pandemiden kalan bir alışkanlıkla kadınlar da erkekler de kuförlerinden uzaklaştı. Saçlarıyla kendisi ilgilenen kadınların aylık yaptığı harcama yaklaşık 500 TL. Aşk yaşadıkları ürün ise saç düzleştiricileri. Erkekler de kaliteli bir tıraş deneyimi için çok fonksiyonelli tıraş makinelerine harcama yapmaktan kaçınmıyor.

Remington Türkiye, sosyal medya hesabı üzerinden Türkiye genelinde kadın-erkek toplam 650 kişiyle kişisel bakım üzerine bir araştırma gerçekleştirdi. Çarpıcı verileri ortaya koyan araştırma gösteriyor ki; pandemi sayesinde birçok konuda olduğu gibi saç ve sakal bakımı konusunda da uzmanlaştık. “Kuaföre hiç gitmiyorum” diyen kadınların oranı yüzde 45 olurken, ayda en az 5 defa kuaföre uğruyorum diyenlerin oranı sadece yüzde 15. Erkeklerde ise berber kültürü tamamen değişti. Türk erkeklerinin yüzde 68’i tıraşını evinde yaptığını belirtiyor.

Türk kadını düz saçı seviyor; en fazla düzleştirici satın alıyor

Araştırma sonuçlarına göre kadınlar saçlarını en fazla düz olarak kullanmayı tercih ediyorlar. Düz saçı seviyorum diyenlerin oranı yüzde 69. İkinci sırada ise dalgalı cevabı geliyor. Bu nedenle kadınlar en fazla saç düzleştiricisi satın almayı tercih ederken, saç maşası ikinci sırada yer alıyor. Öte yandan kadınların sadece yüzde 27’si saç şekillendirmek için kurutma makinesi kullanıyor.  Saçını evde kendi cihazıyla şekillendiren kadınlar, sahip oldukları cihazlarla adeta aşk yaşıyorlar. Saç şekillendiricimden asla vazgeçmem diyenlerin oranı yüzde 58. Kadınların yüzde 70’i saçlarını yıkadıktan sonra saç kurutma makinesiyle kurutmayı tercih ederken, kurutma makinemi asla değiştirmem diyenlerin oranı da yüzde 79.

Erkekler için para değil, dayanıklılık önemli

Türk erkeklerinin yüzde 72’si tıraş makinesini geleneksel bıçaklara tercih ettiğini söylüyor. Araştırmaya katılanların yüzde 55’i çok fonksiyonlu ürünlerden yana. Tıraş makinesi alırken dayanıklı bir ürün olmasına da dikkat ediyorlar (yüzde 70). Fiyatı önemli diyenlerin oranı sadece yüzde 10. Çünkü araştırmaya katılan erkeklerin çoğu sakallarının sert (yüzde 81) ve sık (yüzde 71) olduğunu belirtiyor. Bu nedenle, ürünün dayanıklı olması önem kazanıyor. Yüzde 22’si ise yılda en az bir kez makinemi değiştiririm diyor.

Kadınlar internete, erkekler berberine güveniyor

Tercihini kuaförü yerine kendi saç şekillendiricisinden yana kullanan kadınların yarıdan fazlası (yüzde 52) internetteki kaynaklara güveniyor. Kadınlar, saç modelleri için en fazla ünlüleri takip ederken, yüzde 53’ü takip ettikleri ünlülerin saçlarından ilham aldığını belirtiyor. Erkekler ise kadınların aksine sakal modelleri için ünlüleri takip etmiyor (yüzde 71). Yüzde 70’i sakalının şekline kendisi karar veriyor. Kadınlar saçları için internette araştırma yaparken erkekler sık gitmese de en çok berberlerine güveniyorlar (yüzde 72). Ayrıca sakal bakımlarıyla ilgili yeterince bilgi sahibi olduklarına inanıyorlar (yüzde 67).

Kadınlar, erkeklerden daha özenli

Araştırmaya katılan kadınların yüzde 59’u saçlarından memnun olduğunu dile getiriyor. Dışarıya çıkmadan önce saçlarını şekillendirmek için ayna karşısına geçenlerin oranı yüzde 67. Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 65’i saçları için vaktinin en az 15 dakikasını ayna karşısında harcıyor. Bir saatten fazla saçıyla uğraşan kadınların oranı ise yalnızca yüzde 5. Saçına önem veren kadınlar, haftada en az 2-3 kez saçlarını yıkıyor. Kadınların tamamı, saçlarında yılda en az 1 kez değişiklik yaptığını ya da yapmak istediğini belirtiyor. Her gün tıraş olurum ve bu konuda çok hassasım diyen erkelerin oranı ise sadece yüzde 23. Katılımcıların yüzde 45’i haftada bir gün tıraş olmak benim için yeterlidir diyor. Çünkü araştırma gösteriyor ki; Türk erkekleri en çok kirli sakal kullanıyor (yüzde 55).

Her üç kadından biri doğal saç renginin ne olduğunu hatırlamıyor

featured Remington
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
3 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
4 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
5 Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Güncel Haberler
İngiltere'de binlerce kişi Johnson & Johnson'a "kanser riski" sebebiyle dava açtı
İngiltere’de binlerce kişi Johnson & Johnson’a “kanser riski” sebebiyle dava açtı
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026'da kullanıcılarla buluşacak...
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026’da kullanıcılarla buluşacak…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla "işini iyilik için kullanan" şirketler arasına katıldı
Haberler
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla “işini iyilik için kullanan” şirketler arasına katıldı
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Nike, yüzlerce kişiyi işten çıkaracak
Haberler
Nike, yüzlerce kişiyi işten çıkaracak
Sena Tufan
29 Ağustos 2025
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
Haberler
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
İrem Alimoğlu
28 Ağustos 2025
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Haberler
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Sena Tufan
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.