10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pazarlamada büyük beden temsili
Haberler

Pazarlamacıların büyük bedenle imtihanı

Marketing Türkiye
22 Mayıs 2022
3 dk okuma

Kimi zaman moda defilelerinde ya da örnek pazarlama çalışmalarında rastlıyoruz “beden olumlama” kavramına ve büyük beden insanların pozitif temsiline. Fakat gerçekçi bir zeminde durmak gerekirse hala yanlış temsiller mevcut ya da kapsayıcılık adımlarına büyük beden insanların temsili dahil etmeyen markalar. Bu konuda farkındalık yaratmak isteyen NAAFA (National Association to Advance Fat Acceptance) Başkanı Tigress Osborn, büyük beden insanların pazarlama çalışmalarında nasıl daha pozitif bir şekilde temsil edilebileceğini 5 maddede açıklıyor.

Şirketler tüketicilere çeşitliliğe sahip demografik grupları yansıtan mesajlarla ulaşmanın sosyal ve ekonomik avantajlarını görmeye başladığı halde, kiloluların temsili yönünde atılan adımlar aynı hızda ilerlemiyor. “Beden olumlama” kavramının popüler bir söyleme dönüştüğü günümüzün medya ortamında bile, reklam panolarında yer alan büyük bedenlere ara sıra rastladığımız halde, çoğu reklamveren sattığı ürün diyetle ilgili olmadığı sürece kilolu insanlar yokmuş gibi davranıyor.

Kilolu insanların pazarlama faaliyetlerinde olumlu bir şekilde temsil edilebilmesi için kilolu olma karşıtlığının, sosyal sorumluluk taşıyan şirketlerin ele almayı amaçladığı diğer birçok sorunla kesişen, ciddi bir sosyal adalet sorunu olduğunun anlaşılması gerekiyor. Tigress Osborn büyük beden insanlar için kapsayıcılıkla ilgili, pazarlamacıların hemen hayata geçirebileceği beş temel kurala işaret ediyor.

1. Kullandığınız dili gözden geçirin

NAAFA olarak, 1969’dan bu yana kilolu kişilerin haklarının savunuculuğunu yapıyoruz ve diğer terimler veya edebi adlandırmalar yerine “fat (şişman)” kelimesinin kullanılması konusunda ısrar eden birçok kilolu kişi hakları grubundan biriyiz. Bu ifadenin küçük düşürücü görünmesi gibi çok çeşitli tepkiler alabileceğini biliyoruz. Bu tepkiler, bu kelimenin işletmeler tarafından telaffuz edildiği durumlarda daha da güçlü oluyor. Çoğu şirket “büyük beden“, “iri” veya “kilolu” gibi terimler kullanıyor. Google, kullanıcılarından aldığı geri bildirimlere dayanarak “plus-size (büyük beden)” terimini kullanmayı tercih etti. İşletmeniz için en doğru terim, büyük olasılıkla kitlenizin isteklerine göre değişecektir. Terim olarak hangi yaklaşımı benimseyeceksiniz? Bu konu üzerine düşünün ve uygulayabileceğiniz bir plan hazırlayın.

2. İşe kameranın arkasından başlayın

Kamera arkasında kapsayıcı olmadığınız sürece ekranda da kapsayıcı olamazsınız. Büyük beden çalışanları işe alın. Kilolu kişilerin yer aldığı yaratıcı ekipler ve sosyal medyada etkisi yüksek kilolu kullanıcılarla birlikte çalışın. Çalışma alanlarınızın, farklı büyüklükte vücut tiplerine ve özelliklere sahip herkes için erişilebilir olmasını sağlayın. Profesyonel bir ipucu: Çalışma alanlarınızda farklı türlerde oturma yerleri bulunmadığı sürece amacınıza ulaşmış sayılmazsınız. Çalışma alanınızdaki kültürü incelemek için de zaman ayırın. Diyetle ilgili şakalar insanların birbiriyle kaynaşmasına yardımcı olmaz. “Sağlık amaçlı” kilo verme yarışmalarıysa aslında, bedenlerinin büyüklüğünden bağımsız olarak birçok kişi için toksik bir ortam yaratır.

3. Farklı vücut şekli ve bedenlere sahip, her türlü kilolu insanı gösterin

Kapsayıcı temsil, kimi zaman “ekstra büyük beden” veya “aşırı kilolu” olarak adlandırılan daha kilolu insanlar dahil olmak üzere, kilolu vücutların her türlüsüne yer vermek anlamına gelir. Kapsayıcı temsil diğer bir deyişle, temsilin kum saati formundaki kadınlar ve feminen bireyler gibi belirli vücut tipleriyle sınırlı tutulmamasıdır. Bu aslında kilolu insanların gerçekten gösterilmesidir. Büyük beden insanların vücutlarını, diğer insanların vücutlarında yapılmayan şekillerde kapatmak kapsayıcılık değil, ötekileştirmektir.

4. Her türden büyük beden insanı dahil edin

Kapsayıcılık, farklı vücut şekillerine ve bedenlere sahip her türlü kilolu insana yer vermenin ötesinde, insanların kimliklerinin tüm yönlerini de göz önünde bulundurmayı gerektirir. Şu anki “ilerleme” genellikle pazarlama normlarından sadece biraz daha iri olan, sağlam vücutlu, genç, trans olmayan, beyaz kadınların gösterilmesinden ibaret. Ancak ABD’ye baktığımızda, bu görünümün kilolu insanların büyük çoğunluğunu doğru bir şekilde yansıtmadığını görüyoruz. Irk, etnik köken, cinsiyet, yaş ve engellilik durumu gibi aklınıza gelebilecek diğer tüm kimlik özelliklerine sahip kişiler arasında kilolu insanlar da var. Tüm kilolu insanların temsil edilmesi gerekiyor.

5. Stereotipleri ortadan kaldırın

Son olarak, kilolu insanlar birer kader arkadaşı, bakıcı veya komik arkadaş olmaktan çok daha fazlasını ifade ediyor. Başka rollere de alan açılmalı. Büyük beden insanları profesyonel rollerde ve liderlik pozisyonlarında gösterin. Bizi etki ve otonomi sahibi, kendine güvenen bireyler olarak yansıtın. Farklı ilişki durumlarını, sosyal gruplaşmaları ve aile yapılarını dahil edin.

Pazarlamada temsil, işletmelerin dünyayı daha kapsayıcı hale getirmek için yapabileceklerinin küçük ama çok önemli bir bölümünü oluşturuyor. Kilolu insanların medyadan silinmesi hepimizi insanlıktan çıkaran bir tutum. Pazarlama faaliyetlerinde görünürlük kazanmak, bizimle birlikte bütün dünyanın da insanlığımızın tüm yönlerini görmesine olanak tanır. Özetlemek gerekirse: Diğer herkes kadar temsil edildiğimizi görmek istiyoruz. Bu ipuçlarını uygulayarak başlayın. Ardından daha ayrıntılı bilgiler için All In‘e göz atın.

Kuruluş ve aktivizm çalışmaları hakkında daha fazla bilgi edinmek için NAAFA web sitesini ziyaret edin.

Kaynak: Think with Google

Türkiye’den dünyaya… Kurumsal iletişimin bölgesel liderleri

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
5 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
Güncel Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Şenpiliç “itibarını” korumalı
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Özgür Özel'den merkez medyaya boykot çağrısı
Haberler
Özgür Özel’den merkez medyaya boykot çağrısı
Marketing Türkiye
24 Mart 2025
ABD Adalet Bakanlığı'ndan Google'a ağır darbe! Chrome'un satışı masada...
Haberler
ABD Adalet Bakanlığı’ndan Google’a ağır darbe! Chrome’un satışı masada…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Metro Türkiye, Şef Sinem Özler ve genç kadın şeflerle Emekçi Kadınlar Günü'nü kutladı
Haberler
Metro Türkiye, Şef Sinem Özler ve genç kadın şeflerle Emekçi Kadınlar Günü’nü kutladı
Sena Tufan
12 Mart 2025
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Haberler
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
İrem Alimoğlu
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.