16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge
Haberler

Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge

Berçem Sultan Kaya
22 Mayıs 2022
4 dk okuma

Bir yanda isim takıp birer temizlik asistanına dönüştürdüğümüz robot süpürgeler diğer yanda ise teknolojileri günbegün gelişen dikey süpürgeler… İnovatif ürünlerle şahlanan elektrikli süpürge pazarı hızlı bir değişimden geçiyor. Pazara sunulan yeni ürünler ev temizliğini zorluktan çıkarıp keyfe dönüştürürken rekabet de yeniden şekilleniyor. Peki ama Türk halkı söz konusu temizlik olduğunda nelerden taviz vermiyor? Evdeki temizlik rutininin değişmezleri neler? Dyson’ın Küresel Toz Araştırması “Türk’ün temizlikle imtihanı”nı global karşılaştırmalarla ortaya koyuyor.

Dünya genelinde neredeyse her evin vazgeçilmezi elektrikli süpürgeler… Çekişi, tutuşu, haznesi, şarjı derken yepyeni inovatif özellikleriyle tozla olan mücadelemizi her geçen gün bir üst seviyeye taşıyorlar. İnovatif ürünlerle şahlanan elektrikli süpürge pazarı hızlı bir değişimden geçiyor. Nitekim tozla mücadelemiz de her geçen gün önem kazanıyor. Pandemi süreci bu bitimsiz mücadeleye daha da bir önem kazandırdı. Dyson’ın Küresel Toz Araştırması işte bu çetin mücadelede Türkiye’nin de dahil olduğu 11 ülkenin toz ve temizlik konusundaki alışkanlıklarına ilişkin çarpıcı detaylar ortaya koyuyor. Gelin birlikte inceleyelim.

Elektrikli süpürgeler evlerin vazgeçilmezi

Elektrikli süpürge

Hijyen konusu önem kazandı

Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge

Dünya Sağlık Örgütü’nün tahminlerine göre zamanımızın yüzde 90’ını kapalı mekanlarda geçiriyoruz. Pandemiyle birlikte evden çalışmanın artmasıyla bu oranın da yükseldiği düşünülüyor. Aslında araştırmalar, kapalı ortamlara uzun süre maruz kalmanın ve ortamda bulunan tozun sağlığımızı etkilemiş olabileceğini de gösteriyor.

Türkiye temizliğe daha çok önem veriyor

Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge

Araştırmaya genel hatlarıyla bakıldığında; Türkiye’den katılımcıların, diğer ülke katılımcılarına göre temizlik konusunda fazlasıyla hassas oldukları sonucu ortaya çıkıyor. Global çapta araştırmaya katılanlar, 2020’deki yüzde 33’lük orana kıyasla, yüzde 44’lük bir oranla yalnızca evleri tozlu olduğunda veya yerde görünür toz ve kir olduğunda temizlik yapmaya motive olduğunu belirtiyor. Katılımcıların yüzde 56’sı temizliği rutin bir aktivite gibi görüyor.

Derinlemesine temizliğin yeri bir başka

Araştırmaya göre, Covid-19 salgınıyla birlikte insanlar, evlerindeki hijyen konusunda fazlasıyla endişe duyuyor. Bu konuda en çok endişelenenlerin Türkiye’de yaşayanlar olduğu ortaya çıkarken, Türkiye’de her 5 kişiden 2’sinin haftada 5 ila 7 kez evini temizlediği, her 5 kişiden 4’ünün de ayda en az bir kez derinlemesine temizlik yaptığı görülüyor.

Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge

Temizlik yapma sıklığı arttı

Yine pandemiyle birlikte temizlik yapma sıklığının arttığını söyleyenlerin oranı bu sene oldukça yüksek. Katılımcıların yüzde 46’sı pandemi öncesine göre daha fazla temizlik yaptığını düşünüyor. Bu konuda ülkeler arasında en yüksek oranın Türkiye’de yaşayanlar olduğu ve her 3 kişiden 2’sinin temizlik sıklığını artırdığı görülüyor.

Türk halkının 3’te 2’si eve girer girmez kıyafetini değiştiriyor

Ankete katılanların yüzde 29’u, geçen yıla göre dışarıdan evlerine toz ve polen getirme konusunda endişeliyken, diğer tüm ülkelere kıyasla Türkiye’de yaşayanların yüzde 46’sının bu konuda fazla endişe duyduğu görülüyor. Çin, Fransa ve Birleşik Krallık’ta yaşayanlar, eve girmeden önce kıyafetlerini silmeye geçen yıla göre daha fazla önem veriyor. Türkiye’de ise her 3 kişiden 2’si eve girer girmez kıyafetlerini değiştirdiğini belirtiyor.

Yer süpürmekle iş bitmiyor

Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge

Global toz araştırmasına göre Türkiye’de yaşayanlar, temizlik yaparken bazı noktaları hiç atlamıyor ve diğer ülkelere göre detaylı temizliğe fazlasıyla önem veriyor. Halılar ve zeminler en çok temizlenmesi gereken alanlar olarak değerlendirilirken, Türk katılımcıların yüzde 64’ü kanepelerini, yüzde 45’i süpürgeliklerini, yüzde 21’i yataklarını ve yüzde 13’ü de perde veya jaluzilerini süpürmeye özen gösteriyor. Araştırmaya katılan ülkeler arasında Türkiye’de yaşayanların pencere ve duvar temizliğine verdiği önemse dikkat çekici.

Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge

Toz nerede birikiyor?

Katılımcılara en fazla tozun nerede biriktiği sorulduğunda yüzde 46 ile dünya genelinde en çok “halı” cevabı veriliyor. Türkiye’de ise dünya ortalamasının da üstünde yüzde 61 halı deniliyor. Onu yüzde 37 ile “Sert Zeminler” ve yüzde 35 ile “Teras/Balkon” cevapları izliyor. Dünya genelindeki evlerin yüzde 43’ünde artık bir evcil hayvan yaşıyor. Bu oran Türkiye’de yüzde 47 olarak belirtiliyor. Yalnızca Birleşik Krallık’ta, 2020’de 3,2 milyon hane yeni bir evcil hayvan sahiplenmiş durumda. Araştırma, her 2 evcil hayvan sahibinden 1’inin evcil hayvanlarının kendi yataklarında uyumasına izin verdiğini ortaya koyuyor. Türkiye’de ise katılımcıların yüzde 40’ı evcil hayvanının yatakta değil yerde uyuması gerektiğini düşünüyor.

Zemindeki toz mu? Havadaki toz mu?

Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge

Katılımcılara en çok hangi tozların rahatsız ettiği sorulduğunda, global düzeyde katılımcıların yüzde 37’si zeminlerdeki, yüzde 27’si ise havadaki cevabını verirken; Türkiye’den katılımcıların, yüzde 28’i zeminlerdeki, yüzde 35’i ise havadaki tozlardan rahatsız olduğunu belirtiyor. Türkiye’deki katılımcılar, tozu sağlıklarını etkileyen bir faktör olarak görüyor ve yüzde 43’ü evlerindeki tozu herkese sağlıklı bir ortam yaratmak için yok etmek istiyor.

Tozla savaşımızda bir numaralı yardımcımız: Elektrikli süpürge

Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge

Dyson Küresel Toz Araştırması, insanların evdeki tozu temizlemede en etkili aracın elektrikli süpürge olduğunu düşündüklerini ortaya koyuyor. Yine araştırmaya göre, Türkiye’de yaşayanların yüzde 60 oranla ve açık ara farkla birden fazla sayıda elektrikli süpürgeye sahip olduğu görülüyor. Bunu yüzde 48 oranla ikinci sırada ABD takip ediyor.

Metodoloji:

Araştırma; Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya, Japonya, Çin, Güney Kore, Fransa, İngiltere, Almanya, İspanya, İtalya ve Türkiye’nin de içinde olduğu küresel çapta 11 ülkeden 12.309 katılımcıyla gerçekleştirildi. Veriler, farklı nüfus büyüklüklerini temsil edecek şekilde “küresel” düzeyde ağırlıklandırıldı. Araştırmada 15-25 Kasım 2021 tarihleri arasında saha çalışmasıyla katılımcılarla görüşüldü

Dyson featured
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye 35 yaşında / IV
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / IV
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Haberler
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Sena Tufan
13 Nisan 2025
Hepimize geçmiş olsun... Marmara Denizi merkezli deprem İstanbul ve çevre illerde hissedildi
Haberler
Hepimize geçmiş olsun… Marmara Denizi merkezli deprem İstanbul ve çevre illerde hissedildi
Nafizcan Önder
23 Nisan 2025
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Haberler
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Sena Tufan
21 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.