KOBİ’lerin Efektif Trafik Kazanma Yöntemi : “SEO”

iProspect Türkiye SEO Direktörü Aykut Aslantaş, konuk yazarımız olarak Marketing Türkiye‘de KOBİ’lerin Efektif Trafik Kazanma Yöntemi SEO’yu yazdı.

Online işlerle uğraşıyorsak ve hedeflediğimiz kitleye ulaşmak istiyorsak;  kurumsal web sayfalarımızın, bloglarımızın arama motorları sonuç sayfalarında ( SERP )  üst sıralarda pozisyon kazanması hepimizin birinci önceliğidir. Özellikle de yüksek maliyetli reklam bütçeleri ayıramayan KOBİ’ler için üst sayfalara daha az maliyetle pozisyon kazanmaları onlar için daha fazla önem arz etmektedir. Peki herkesin bildiğini zannettiği ama gerçekten efektif bir şekilde uygulayamadığı, Türkiye’de akademik platformlarda yeni yeni değer kazanan SEO ( Arama Motoru Optimizasyonu ) çalışmalarını KOBİ’ler nasıl kullanacak?

İşte detayları : 

Domain Seçimi
Bu süreç 2000’li yıllardan beridir malesef hep “hurafeli” bir şekilde ilerlemektedir. Öncelikle yapmamanız gereken süreçleri sizlerle paylaşıyorum : 
– 10 binlerce domain almayın
– 10 binlerce domain alıp hepsini tek bir domaine yönlendirmeyin
– Alacağınız domain 10-15 karakterden fazla olmaması gerek
– Domain anahtar kelimeleri içerek diye odağınızdan şaşmayın
Burada ideal domain seçiminde dikkat etmeniz gerekenler ise :
– Websitenizin içeriğini anlatan doğru kelimeyi ( anahtar kelimeyi değil ) belirleyip ona göre domainleri kontrol edin.
– Bu kelimeyi belirlerken arama hacmi yüksek , insanların sıklıkla aradığı kelimeden daha çok marka değerinizi yansıtacak bir kelime seçin.
– Akılda kalıcılığı olması için kendinize 10 karakter sınırı koyun ve domaini buna göre belirleyin.
– İsim üretemiyorsanız eğer http://www.domainhole.com/generator/ adresinden karakter sayınızı seçip boş alan adlarını bulabilirsiniz.

İçerik Yönetim Sistemi ( CMS ) Seçimi

Özellikle KOBİ’ler tarafında en fazla sorulan sorulardan birisidir. En çok sorulan sorular : 
– Websitemi hangi sistem ile kurmam gerek?
– Neden o sistemi kullanmam gerek?
– Ücretsiz olan bir sistemi neden ücretli satın alıyorum?
– xxx firması bu sistemi kullanmış ve SEO’da çok iyi yerlerde biz de mi bu sistemi kullansak? gibi…

Aslında bu konunun eskiden bir çok cevabı vardı ama şu anda tek bir cevabı var o da : “Wordpress”

Daha önceleri Joomla, Wix, Drupal ya da kendi yazılımını yaptırıp performans odaklı çalışmalar yapmak isteniliyordu ama günümüzde bir çok büyük markanın hem ücretsiz hem de çok daha SEO odaklı olduğunu düşündükleri için seçtiği sistem WordPress! Kurulumu kolay olan ve ücretli/ücretsiz tema seçenekleriyle işinizi daha aktif bir hale getireceğiniz bu sistem , performans açısında da sizlere avantaj sağlamış olacaktır.

Online Satış vs İletişim Formu

SEO’dan uzak bir konu gibi gözüksede aslında kullanıcının etkileşimi , sitede kalma süresi ve diğer süreçlerin dolaylı yoldan SEO’ya katkı sağladığı bir durum ve bunu göz ardı etmemek gerekir.

Sistem kurulumları yapıldı ve hedef kitleye ulaşmak için ürünler/sunulacak içerikler siteye yerleştirildi. Peki bu ürünler/sunuculacak içerikler online olarak satın almaya açık mı olacak yoksa iletişim formu doldurulup hedef kitleyle iletişime mi geçilecek?

Eskiden bu sorunun cevabını vermek zordu. Çünkü hedef kitle kredi kartı ile satın almaya yanaşmıyor ve aynı zamanda bunun güvenilir olmayan bir yöntem olduğunu düşünüyordu ama artık devir değişti! ( Kaynak : http://bit.ly/kredi-karti-kullanimi BKM )

Burada daha öncesinden her banka ile tek tek iletişime geçip Sanal POS için teklifler alınıyordu ve en uygun olanı ile yola devam ediliyordu. Bu hem zahmetli bir iş oluyordu hem de onlarca doldurulması gereken prosedür kağıtları vardı. Şimdi ise iyzico , BKM Express ve PayU gibi tüm bankaları tek bir platformda toplayan ve sadece bir kod ile websitenize yerleştireceğiniz sistemle online ödemeye açık bir siteye sahip oluyorsunuz!

İçerik – İçerik – İçerik

Özellikle KOBİ’lerin heyecanı ve hızlıca aksiyon alma istekleri kullanıcıyı düşünmeden hareket etmelerine neden oluyor. 

Hem SEO odaklı hem de kullanıcı odaklı en önemli süreç kesinlikle : “İçerik!”

İçerik, KOBI ile çalışan ajans/firma/danışmanların ağızlarından düşmeyen bir terimdir. Ama bu terimin sadexe “text metin” için geçerli olmadığını malesef iletmiyorlar. Yani içerik sadece blog içeriği veya kategori metni yazmak değildir. Bu doğru bir şekilde aktarılamadığından yapılan bir çok içerik çalışması da zaman kaybından daha öteye gidememektedir.

Burada paylaşılan tüm içerikler/ürün açıklamaları/görseller/videolar kesinlikle sizlere ait olması gerekmektedir. 

Bunlara da dikkat etmeniz gerekir : 

– Asla başka bir yerden alıntı yapılmaması ( normalde alıntılar yapılabilir ama KOBI özelinde alıntı kelimesi copy/paste olarak kullanılmaktadır ve alıntı yapılan yere kaynak gösterilerek linkleme yapılmamaktadır ) gerekir ve üretilen tüm içerikler sadece size ait olması gerekmektedir. 
– Ürettiğiniz içeriklerde dolu dolu gözükmesi için asla ve asla hedeflediğiniz anahtar kelimeleri sürekli geçirmemeniz gerekmektedir. Kısacası keyword stuffing’den kaçının.
– Her içeriğin 200-250 kelime sınırında olmasına dikkat edin ve her 100 kelime 1 anahtar kelimenizi geçirin.
– Hangi kelimeleri seçmeniz gerektiğinizi kwfinder.com veya keywordtool.io gibi ücretsiz araçlardan bulabilirsiniz.
– İçeriklerinizde kendinize ait resimler ve videolar kullanın.
– Özellikle kurumsal olsun veya olmasın blog tutun ve bloglarında sürekli olarak kullanıcılarla istatistiksel bilgileri, araştırma sonuçlarını ve ürünler hakkında detayları paylaşmayı unutmayın.

Aykut Aslantaş Kimdir?
40 ülkede 50’den fazla ofisiyle Dünya’nın ilk search ajansı olan iProspect Türkiye’de SEO Director olarak çalışan Aykut Aslantaş, 2010 yılında bu yana tüm Dünya’da 35 Ülkede bulunan Google Developer Group Türkiye’de gönüllü olarak digital marketing çalışmaları yapmaktadır. SEO&SEM ve Android Mutfağından Seçmeler kitaplarının da yazarıdır.

İLGİLİ HABERLER