27 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Jamie Cooke: “Türkiye hikayeleri tüketen değil şekillendiren bir pazar”

Jamie Cooke: “Türkiye hikayeleri tüketen değil şekillendiren bir pazar”

Sena Tufan
2 gün önce
6 dk okuma

HBO’nun güçlü hikaye anlatımı ve Warner Bros. Discovery’nin global eğlence vizyonu, BluTV’nin yerel içgörüsüyle buluştu. 15 Nisan’da BluTV’nin mirasıyla Türkiye’de yayına başlayan Max, yalnızca geniş bir içerik kütüphanesi sunmakla kalmıyor; aynı zamanda yerel yaratıcı ekosisteme yeni bir soluk getiriyor. Küresel ölçekte milyonlarca izleyiciye hitap eden platform, yerel yapımların yaratıcı potansiyelini destekleyerek Türk hikayelerini dünya sahnesine taşıma hedefinde. Warner Bros. Discovery Orta ve Doğu Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye Genel Müdürü Jamie Cooke ile bu yeni dönemin stratejik hedeflerini, Max’in Türkiye pazarındaki rolünü ve küresel içerik vizyonunu konuştuk…

İzleyiciler Türkiye’de nasıl bir Max deneyimi yaşayacak? Yurt dışında üretilen içerik­lerle Türkiye’deki içerikler arasında nasıl bir fark olacak?

Yerel DNA’yı Max’in ölçeği ve teknolojisiyle bir­leştirerek, daha büyük fikirlere yatırım yapabilen, daha fazla yaratıcı riski destekleyebilen ve Türk hi­kaye anlatıcılığı için yeni kapılar açabilen bir plat­form oluşturduk. Bu platforma daha fazla içerik eklemekle ilgili değil; hangi hikayelerin anlatıla­cağını ve nasıl anlatılacağını geliştirmekle ilgili bir konu. İster stilize bir suç dizisi ister psikolojik bir aile draması ya da yetişkin animasyonu olsun, izle­yicilerimizle derin bir bağ kurarken yaratıcı bir şe­kilde öne çıkan projeleri desteklemeye kararlıyız.

Stratejimiz, izleyicilerimizin gerçek deneyimlerine hitap eden yerel hikayelere yatırım yaparken, aynı zamanda daha geniş anlamda kültürel katılımı yansıtan küresel içerikler sunmak üzerine tasar­landı. Yerel ve küresel arasında bir seçim yapmayı değil, her ikisini de bilinçli bir şekilde harmanla­yan bir platform yaratmayı hedefledik.

Bu sebeple, genel strateji­mize uygun şekilde yeni içe­rikler sunmaya devam ede­ceğimiz bir denge kurmaya çalışacağız. Binlerce saatlik içerik peşinde değiliz. Bin­lerce saat yerine hem yerel hem de küresel olmak üzere çok daha iyi programlamay­la kaliteli içerikler sunmak istiyoruz.

“Biz, Türkiye’ye bir ürünle gelip onu yerleştirmedik; bir sistemi devraldık ve kendi altyapımızla bütünleştirdik. Projenin başarıyla sonuçlanmasının çok özel bir başarı hikayesi olduğuna inanıyorum.”

İzleyiciler Blu TV’den Max’e dönüşü nasıl hissedecek? Dönüşüm sürecinde kullanıcı geri bildirimlerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

2023’te BluTV’yi satın aldığımızda, ekiplerimiz yalnızca içerik kütüphanesini değil, aynı zamanda abone veri tabanını da devraldı ve hiçbir detayı at­lamadan çalışmalarımıza devam ettik. Küresel uz­manlığımız ve deneyimimiz sayesinde, BluTV eki­biyle iş birliği yaparak dönüşüm sürecine kesintisiz bir şekilde odaklandık. Altını çizmekte fayda var ki biz Türkiye’ye bir ürünle gelip onu yerleştirmedik; bir sistemi devraldık ve kendi altyapımızla bütün­leştirdik. Projenin başarıyla sonuçlanmasının, çok özel bir başarı hikayesi olduğuna inanıyorum.

BluTV, sağlam abone tabanıyla Max için mükem­mel bir başlangıç noktası sağladı. Max lansmanıy­la birlikte, BluTV’nin yerel uzmanlığını WBD’nin dünya standartlarındaki küresel içeriğiyle birleşti­ren gelişmiş bir dijital platform sunuyoruz. Hep­siburada ile sürdürdüğümüz ortaklık sayesinde, Hepsiburada Premium abonelerinin de Max’e so­runsuz bir geçiş yapmasını sağladık.

CX ekiplerimiz, ürünün lansmanının çok öncesin­den itibaren kullanıcı geri bildirim verileri üzerin­de çalışmaya başlamıştı. Abonelerimizden gelen taleplerin çoğunun içerik sorgularıyla ilgili oldu­ğunu görmekten mutlu ve gururluyuz. Dijital ya­yın platformlarının aranan her şeyin, her an bulunduğu kütüphaneler olması gibi genel bir algı var. Ancak içe­rik lisanslı olsa da süresi do­labilir ve bazı durumlarda geri getirmek mümkün ol­mayabilir. Bununla birlikte, izleyicilerimizin tercihlerini ve ihtiyaçlarını gözlemleyip büyük potansiyelimize gü­venerek kullanıcı memnu­niyetini ve abone sayımızı artırma yolunda ilerlemeye kararlıyız.

Jamie Cooke: “Türkiye hikayeleri tüketen değil şekillendiren bir pazar”

BluTV’den nasıl bir miras devraldınız ve bu mirası Max’in stratejik hedefleri doğrultu­sunda nasıl kullanacaksınız?

Magarsus, Prens, İlk ve Son ve Masum gibi yerli Max ve BluTV orijinallerinin başarısı, çağdaş top­lumsal dinamikleri, iç çatışmaları, değişen güç ya­pılarını ve psikolojik karmaşıklıkları yansıtan hi­kayelere olan ilginin arttığını gösterdi. Örneklerini defalarca deneyimlediğimiz üzere, Türk izleyicile­ri, bu tür hikayeler görsel bir çaba, duygusal derin­lik ve tematik zenginlikle sunulduğunda, güçlü bir şekilde tepki veriyor.

BluTV yeni yetenekleri keşfetmek ve onlara fır­satlar sunma konusunda büyük başarı gösterdi. Yeni içerikler ve projeler geliştirmenin yanı sıra, YouTube’da kısa filmler olarak başlayan fikirleri sıfırdan hayata geçirerek, yeni yapımcılara ve ye­teneklere şans tanıdı. Bu yaklaşım, sürdürülebilir bir içerik modeli oluşturma ve birlikte büyüyebi­leceğimiz yeni yetenekler geliştirme konusunda beni çok etkiledi.

Şu anda Warner Bros. Pictures, DC Studios, HBO Originals, Max Originals, Discovery, TLC, Car­toon Network, Eurosport ve çok daha fazlasın­dan oluşan bir içerik kütüphanemiz bulunuyor. Ancak, Türkiye’de yerel içerik üretmeye devam etmenin bizim için kritik öneme sahip olduğunu düşünüyoruz. Max’in yakında sunacağı Türkçe orijinal yapımlar, platformun sunduğu içerikleri daha da zenginleştirerek yerli yetenekleri ve ilgi çekici hikayeleri ön plana çıkaracak.

Türkiye’nin sadece hikayeleri tüketen değil, aynı zamanda onları şekillendiren bir pazar olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle Max, burada yalnızca bir platform olmanın ötesinde, yerel sesleri güçlendi­ren ve onları küresel bir diyalog ortamına taşıyan bir yaratıcı hub rolü üstleniyor.

“Artık izleyiciler, nicelikten ziyade derinlik beklentisindeler ve sadece erişim değil, aynı zamanda farklı bakış açıları sunan platformlara yöneliyorlar. Net bir editoryal perspektif, tutarlı yaratıcı kalite ve kültürel olarak anlamlı deneyimler arıyorlar.”

MAX’in reklam stratejileri hakkında bilgi verebilir misiniz? Türkiye için nasıl bir yol haritası belirlendi ve bu stratejileri nasıl uygulamayı planlıyorsunuz?

BluTV, kitlelere yönelik içerikler üretmek yerine, pazardaki belirli izleyici gruplarını hedefleyen yerli yapımlarla büyük ölçüde özgünlüğe sırtını dayadı. Pazarlama çabaları da bu yaklaşımı yan­sıttı ve genelde içerik lansmanlarına bağlı olarak farklı şekillerde gelişti. Sınırlı bir pazarlama büt­çesine bağlı olan BluTV, medya bütçesi açısından da daha büyük şirketlerle bağlantı kurma kapasi­tesine sahip değildi. Bu nedenle, bir içeriğin belli bir hedef kitleye yönelik olacağına inanıyorsak, paramızı nereye yatıracağımız konusunda çok stratejik olmamız gerekiyordu. Günün sonun­da tüm kararlarımız, bir içerik için temel hedef kitleyi bulmaya ve ardından onlara ulaşmak için mümkün olan en iyi stratejiyi belirlemeye daya­nıyordu.

Şimdi Max ile kitlelere sunabileceğimiz çok daha geniş bir içerik kütüphanesine ve daha büyük bir pazarlama bütçesine sahibiz. Elbette, medya satın alımlarımızda hala çok titiz davranıyoruz ve her içerik için doğru kitleye ulaşmaya kararlıyız. Max olarak etkili kampanyalar aracılığıyla artık daha fazla sayıda “niş” kitleye ulaşabildiğimiz için bunu ölçeklenebilir bir şekilde yapabiliyoruz. Bu an­lamda da izleyici medya tüketim verileri ve medya karışımı modellemesiyle ilerliyoruz.

Biz hikayelerin gücüne ve hayatları değiştirme kapasitesine sahip olduklarına inanıyoruz. Bu an­lamdaki yaklaşımımız da bu idealin bir yansıması olarak görülebilir.

Jamie Cooke: “Türkiye hikayeleri tüketen değil şekillendiren bir pazar”
Jamie Cooke ve Warner Bros. Discovery Türkiye Dijital Platform Ve Ulusal Kanallardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Deniz Şaşmaz Oflaz

MAX’in yerel yapımlara olan yaklaşımı na­sıl olacak?

Tüm yeni yerli yapımlar ve mevcut içeriklerin yeni devam sezonları Max Originals markasını taşıyacak ve Türkiye’nin yanı sıra küresel anlam­da (haklara tabi olarak) izleyicilerle buluşarak, Türkiye’ye ait hikayelerin tüm dünyadaki etkisini daha da güçlendirecek.

Ayrıca Türkiye’deki yerel içeriklere yaptığımız yatırımı da derinleştiriyoruz. Lansman etkinli­ğimizde üç heyecan verici yeni yapımımızı du­yurduk: Kaosun Anatomisi, Jasmin ve Feride… Önümüzdeki dönem için, daha önceden duyur­duğumuz yeni dizi İlk Göktürk ile hayranların favorileri Prens, Çekiç ve Gül: Bir Behzat Ç. Hi­kayesi’nin 3. sezonlarıyla, yerli yapımlar listemizi genişletiyoruz.

Daha da önemlisi, Türkiye’nin ötesinde de izleyici kitlesi bulabilen içerikler üretiyoruz. Yerel oriji­nal içeriklerimizin birçoğu yurtdışında ilgiyle kar­şılandı. Gelecekte ister ortak yapımlar ister Max bölgelerinde küresel lansmanlar ya da Warner Bros. Discovery ekosistemi içindeki iş birlikleri aracılığıyla olsun, uluslararası lisanslama ve çoklu platform potansiyelini göz önünde bulundurarak içerik geliştirmeye devam edeceğiz.

Streaming platformlarında son trendler neler ve bu trendler Max’in içerik strateji­sini nasıl etkiliyor?

Son yıllarda streaming ortamı önemli bir evrim geçirdi. Başlangıçta ölçek ve içerik hacmi açısın­dan bir yarış olarak görülen bu alan, şimdi daha yönetilebilir ve tasarlanmış bir modele dönüştü. İzleyicilerin ince zevkleri, artan beklentiler ve be­lirgin marka farklılaşması bu dönüşümde etkili oldu. Artık izleyiciler, nicelikten ziyade derinlik beklentisindeler ve sadece erişim değil, aynı za­manda farklı bakış açıları sunan platformlara yöneliyorlar. Net bir editoryal perspektif, tutarlı yaratıcı kalite ve kültürel olarak anlamlı deneyim­ler arıyorlar.

Küresel ölçekte birkaç önemli eğilim gözlemleni­yor. Bunlardan biri, türlerin harmanlanmasının artışı, ki bunları duygusal dramayı gerilim unsur­larıyla, toplumsal eleştiriyi karakter komedisiyle veya gerçek suçu stilize bir anlatımla birleştiren içerikler olarak tanımlayabiliriz. Diğer bir eği­lim ise tek sezonluk dizilere ve yüksek konseptli, karakter odaklı hikaye anlatımına yönelik artan ilgi… İzleyiciler, daha kısa formatlarda bile derin­lemesine bir deneyim yaşamak istiyor. Ayrıca ar­tık platformların yalnızca içerik sunmasını değil, aynı zamanda senaryolu, senaryosuz, spor, canlı yayın ve kütüphane gibi unsurları bir araya geti­ren bir içerik ekosistemi sunmasını bekliyorlar.

Max, tam olarak bu dönem için tasarlandı. Kü­resel kataloğumuz, uzun yıllardır eğlencede altın standardı belirleyen HBO, Warner Bros., DC, Dis­covery ve Max Originals gibi markaların gücüne dayanıyor. Türkiye’de ise yaklaşımımız daha da ileriye gidiyor, çünkü pazara sıfırdan bir yabancı marka olarak girmiyoruz. Türk izleyicilerine hitap etme yeteneğini, kişisel, çağdaş ve cesur hissetti­ren bir şekilde çoktan kanıtlamış olan BluTV’nin temelleri üzerine inşa ediyoruz.

Son dönemde izleme alışkanlıkları nasıl şekilleniyor ve Türk izleyicisi en çok hangi tür içeriklere ilgi gösteriyor?

Türk izleyiciler, dünyanın en duygusal olarak uyumlu ve içerik konusunda en bilgili kitlelerin­den biri olarak öne çıkıyor. Duygusal derinlik ve kültürel incelikler barındıran karakter odaklı an­latılarla güçlü bir bağ kurma geleneğine sahipler. Bununla birlikte, deneysel tonlara, farklı türlere ve cesur bakış açılarına giderek daha fazla ilgi gösteriyorlar.

Türkiye’deki önemli trendlerden biri, izleyicilerin küresel içeriklere ne denli uyum sağlamış olmala­rı. Buradaki izleyiciler, uluslararası yapımları ger­çek zamanlı olarak takip ediyor, sosyal medyada yeni bölümler yayınlandığında tartışmalara katı­lıyor. Bu nedenle The Last of Us, Euphoria, The White Lotus ve House of the Dragon gibi Max ve HBO Originals içeriklerinin Türkiye’deki katalo­ğumuzun temel parçaları olması önemli.

Yapım açısından bakıldığında ise hem senaryolu hem de senaryosuz orijinallere yaptığımız yatırı­mı önemli ölçüde artırmak, izleyicilerin yalnızca ne izlediğini değil, neden izlediğini de anlayan yaratıcılarla çalışmaya devam etmek ve ekranlar, konuşmalar ve formatlar arasında yaşayabilen içerikler geliştirmek anlamına geliyor.

Bugün Türk izleyiciler daha fazlasını bekliyor ve biz bunu heyecan verici bir meydan okuma olarak görüyoruz. Max’te, Türk hikaye anlatımını bu ka­dar güçlü kılan duygusal öze sadık kalırken, otan­tik, hırslı ve küresel olarak farkında olan hika­yelerle bu meydan okumanın üstesinden gelmek için buradayız.

Pazarlamacılara ilham veren film ve diziler…

featured Jamie Cooke
1 Instagram’dan 8 yeni özellik
Instagram’dan 8 yeni özellik
2 Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
3 Her iki şirketten biri Temmuz zammı konusunda kararsız!
Her iki şirketten biri Temmuz zammı konusunda kararsız!
4 Amazon CEO'su açıkladı: Binlerce kişi işten çıkarılacak
Amazon CEO’su açıkladı: Binlerce kişi işten çıkarılacak
5 Genna Reklam'ın Kurucusu A. Selim Tuncer hayatını kaybetti
Genna Reklam’ın Kurucusu A. Selim Tuncer hayatını kaybetti
Güncel Haberler
İş dünyasının "Mad Man"leri Marketing Türkiye C Level Club’ta buluştu
İş dünyasının “Mad Man”leri Marketing Türkiye C Level Club’ta buluştu
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sırrı Süreyya Önder sonsuzluğa uğurlandı...
Haberler
Sırrı Süreyya Önder sonsuzluğa uğurlandı…
Nafizcan Önder
5 Mayıs 2025
Çinli teknoloji devleri Nvidia'nın H20 çiplerini stokluyor
Haberler
Çinli teknoloji devleri Nvidia’nın H20 çiplerini stokluyor
İrem Alimoğlu
25 Nisan 2025
BMD’den AYD’ye çağrı: “Ciro kaçıranları ve varsa başlattığınız yasal işlemleri kamuoyuyla paylaşın”
Haberler
BMD’den AYD’ye çağrı: “Ciro kaçıranları ve varsa başlattığınız yasal işlemleri kamuoyuyla paylaşın”
Nafizcan Önder
13 Mayıs 2025
Porland ve Paşabahçe'nin "çay tabağı" davası 10 yıl sonra sonuçlandı! Zafer Paşabahçe'nin...
Haberler
Porland ve Paşabahçe’nin “çay tabağı” davası 10 yıl sonra sonuçlandı! Zafer Paşabahçe’nin…
Sena Tufan
17 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.