20 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketiciye kendini unutturmak isteyen kombi: COPA

Tüketiciye kendini unutturmak isteyen kombi: COPA

Marketing Türkiye
12 Nisan 2022
4 dk okuma

Bursa’da yüzde yüz yerli sermayeyle üretim yapan COPA Isı Sistemleri, ürünlerini 4 kıtada 40’tan fazla ülkede tüketicilerle buluşturuyor. Bu yıl 30. yaşını kutlayan markanın bugüne dek ürettiği radyatörler uç uça eklendiğinde dünyanın etrafını tam üç kez dolaşıyor. Radyatördeki başarıyı kombi ürünlerine de taşıyan marka tüketici içgörülerine dayanan pazarlama stratejisi ve ezber bozan reklam filmleriyle de dikkat çekiyor. Zira marka “Takın Unutun” diyerek hatırlanan değil “unutulan” bir kombi vadediyor… Markanın bu farklı stratejisini COPA Isı Sistemleri Pazarlama Müdürü Deniz Baskak ile konuştuk.

Öncelikle COPA hakkında kısa bir bilgi verir misiniz?

COPA Isı Sistemleri olarak iklimlendirme sektörü­nün öncü markalarından biriyiz. Bursa Minareli­çavuş Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan 26 bin metrekarelik modern tesisimizde yüzde 100 yerli sermayeyle üre­timlerimizi yapıyoruz. Bugün tam yoğuşmalı ve hermetik kombi; duvar tipi split, multisplit ve salon tipi klima; hermetik şofben ve radyatörlerimizle birlikte Türkiye ile beraber 4 kıtada 40’tan fazla ülkede faaliyet gösteriyoruz.

COPA’yı sektördeki diğer markalardan ayıran önemli farklar neler?

Kurulduğumuz günden itibaren; müşteri odaklı yaklaşımımız, üs­tün ürün kalitemiz, sürdürülebilir, güvenilir ve yenilikçi hizmet an­layışımızla sektörde fark yaratıyoruz. COPA olarak yeni nesil, çev­reci ve yenilikçi ürünlerimiz, modern üretim teknolojimiz ve yaygın satış ve dağıtım ağımız sayesinde, tüm paydaşlarımızda ve iklimlen­dirme sektöründe önemli bir değer yaratıyoruz.

Ayrıca iş süreçlerimizde de dijital dönüşümü hedefledik. Geliştir­diğimiz MyCOPA, MyCOPA Teknik ve MYCOPA Pro uygulamaları üzerinden son tüketici, bayi ve teknik servislerimize dijital hizmet veriyoruz. Akıllı adaptasyon sistemine sahip Eomix Plus kombimiz, CP300S Smart akıllı oda termostatı sayesinde cep telefonuyla uzak­tan kontrol edilebiliyor. Kullanıcılara günlük ve haftalık program yapabilme imkanı da sunuyor.

Tüketiciye kendini unutturmak isteyen kombi: COPA
COPA Isı Sistemleri Pazarlama Müdürü Deniz Baskak

“Takın, Unutun” kampanyanızın ardında hangi içgörüler yer alıyor?

COPA olarak 30 yıllık tecrübemizle her zaman sektörümüzde deği­şimin ve gelişimin öncülerinden olmak için çalıştık. Bu bakış açısı aynı zamanda gelecek için de omuzlarımıza önemli sorumluluklar yüklüyor. Başarının anahtarının tüketiciyi iyi dinlemek olduğunu söyleyebilirim.

Marka ve pazarlama stratejimizi oluştururken öncelikle pazardan ve ihtiyaçlardan yola çıktık ve kapsamlı bir saha araştır­ması yaptık. Hem son tüketicilerle hem de bayi kana­lıyla gerçekleştirdiğimiz anketler sonucunda gördük ki Türkiye’de kullanıcılar kombilerinin varlığını unut­mak ve sorunsuz çalıştığını görmek istiyor. Bu pazar araştırması sonucunda da ülkemizdeki kullanıcıların kombisiyle çok da temas kurmak istemediğini ve dolabın içerisinde gizlenen bir ürün olarak gördüklerini anladık. Söylemimizin ve sloganımı­zın, pazarın ihtiyaçlarına paralel olması gerektiği kanısına vardık.

Pazar araştırmalarında gördüğümüz bir diğer önemli nokta da son tüketicilerin her zaman gerçek kullanıcıların yorum­larına önem vermeleriydi. Ürünü veya markayı ken­dilerine yakın olan gerçek kullanıcılardan duydukları yorumlara göre satın alma kararlarını verdiklerini gördük. Biz de bu iç görüden yola çıkarak, kampan­yanın ikinci ayağında gerçek bir COPA kullanıcısı olan ilk kombi müşterimize yer verdik.

“Takın, Unutun” kampanyasını nasıl bir stratejiyle kurgu­ladınız?

Kampanyamızda “Takın Unutun” ve “En iyi kombi varlığını unu­tacağınız kombidir.” söylemleriyle yola çıkarak 360 derece bir pa­zarlama stratejisi belirledik. Kampanyamız; TV, radyo, outdoor ve dijital tüm mecralarda yayımlandı. Çok yönlü iletişim teknikleriyle şekillenen bu pazarlama stratejimizle reklam kampanyamızın diji­tal mecralarda devamlılığını da sağlamış olduk. Kampanyayla bir­likte yeni ürünümüz COPA Eomix Plus kombinin tanıtımını yap­tık. Kampanyanın reklam filminde kahvaltı sofrasındaki bir çiftin, sorunsuz çalışan kombilerinin markasını bile hatırlayamadığına dikkat çekiyoruz. Yeni kampanyamızın ilk gösterimini TV’lerde yayınladık. Kampanyanın ikinci kısmında ise dijitalde, sürpriz bir konuğumuz oldu. Bize koşulsuz şartsız güvenen ilk kombi müşte­rimizi marka yüzümüz olarak konumlandırdık. Reklam filminde tüketicilerin kombilerinden temel beklentilerini öğrenmek için gerçek bir kullanıcıya söz verdik. COPA’nın ilk kombi müşterisi olan Hüseyin İnan, reklam filminde markayla tanışma hika­yesini ve ürünle ilgili deneyimlerini eğlenceli bir dille aktardı.

Kampanyanız tüketici nezdinde nasıl karşılık buldu?

Tüketicilerin artık farklı ve sektörde ayrışan ile­tişim dillerine ilgi göstermeye başladığını söy­leyebilirim. Sosyal medya hesaplarımızdan çok olumlu yorumlar aldık. Kampanyamızın yayına girdiği andan itibaren bu denli ses getirmesini bekliyorduk. Çünkü tüketicinin gerçekten de mevsim boyunca kombisini gündemine dahi almaması gerektiğini zihinlerde uyandırdık. Sorunsuz ve verimli çalışan bir kombinin as­lında bir lüks değil, temel bir ihtiyaç olduğunu hep birlikte hatırlamış olduk. Hem ürün hem de kampanya olarak ilgi görmek, COPA olarak vermek istediğimiz mesajların önemsendiğini gözler önüne seriyor.

Kampanyanın devam filminde de eğlen­celi bir iletişim dili hâkim. Önümüzdeki süreçte de bu yaklaşım devam edecek mi?

Reklam kampanyamızın devamı niteliğinde üç yeni reklam filmini daha izleyiciyle buluşturduk. Bu reklam filmlerinde, karşılaştığı problemler nedeniyle kombisini aklından çıkaramayanlara sesleniyoruz. Kombilerin hata kodlarıyla günde­lik hayatın problemlerini eğlenceli biçimde birbirine benzeten de­vam filmlerimizde, arkadaşından beklediği “gazı” alamayan umut­suz bir aşık, oğlu para istediğinde “ateşleme” hatası veren bir anne ve arkadaşının sevgilisinden “hatalı alev sinyali” alan bir öğrenci yer alıyor. Bu reklam filmlerimizde gündelik hayatta yaşanılan so­runların, bazen kombi problemlerine de oldukça benzediği mesajını veriyoruz.

Tüketiciye kendini unutturmak isteyen kombi: COPA

İletişim stratejinizi oluştururken dikkat ettiğiniz noktalar neler?

Şirket kültürümüzde koşulsuz müşteri memnuniyeti sunmayı her zaman misyon edindik. Bildiğiniz gibi hem dünyada hem de Tür­kiye’de hızla büyüyen bir markayız. Tüketicimizle aynı dili konu­şabilmeyi çok önemsiyoruz ve aslında onları çok iyi anladığımızı, sorumluluk sahibi ve bilinçli bir marka olduğumuzu vurguluyoruz. Özellikle Eomix Plus kombimizde iddiamızı tü­keticimizin en büyük beklentisi üzerine konum­landırmamızdaki amacımız da buydu. Kombi sürekli ihtiyaç duyacağınız, bir çalıştırıp bir ka­patacağınız bir mutfak eşyası değil. Tüketicinin en önemli beklentisi kombinin sorunsuz ve mak­simum tasarruflu bir şekilde çalışması. İletişim dilimizi oluştururken sektörde ayrışan, farklı ve akılda kalıcı esprili bir dünya yaratmaya çalıştık.

COPA’nın önümüzdeki dönemdeki he­defleri neler?

2022 yılı COPA için çok önemli çünkü sektör­deki 30. yılımızı kutluyoruz. Çevreye saygılı, ekonomik ve yenilikçi ürün grubumuzla iklim­lendirme sektörünün önemli şirketlerinden biri olmaya devam edeceğiz. Radyatör üretiminde ve ihracatında da lider markalardan biriyiz. 30 yıldır ürettiğimiz radyatörlerin uzunluğu he­saplandığında, dünyanın etrafı yaklaşık üç kere dolaşılabilir. Bugüne kadar yaklaşık 3.3 milyon evde COPA radyatör kullanıldı. Bir evde dört kişi olduğunu varsayarsak; 13.2 milyon kişiyi COPA radyatörle ısıttığımızı söyleyebiliriz.Bu başarılar kombide de en iyisini ve en tasarruflu­sunu üretme noktasında bizi motive etti. Eomix Plus kombilerimizle hem yurt içi hem de yurt dışı pazarlarında sağlam bir yer edinmeyi amaç­lıyoruz. Maksimum tasarruf sağlama özelliğiyle de öne çıkan Eomix Plus kombilerimiz, akıllı ev teknolojileriyle uyumlu olarak gelişmeye devam edecek.

1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
3 Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
4 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
5 Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
En iyiler Brandverse Awards'da Grand Prix'ye uzandı. İşte o kampanyalar...
En iyiler Brandverse Awards’da Grand Prix’ye uzandı. İşte o kampanyalar…
Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions'ta bir kısa liste daha açıklandı!
Haberler
Cannes Lions’ta bir kısa liste daha açıklandı!
Sena Tufan
1 hafta önce
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Haberler
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Sena Tufan
3 hafta önce
Coca-Cola'nın "isme özel kutuları" geri dönüyor!
Haberler
Coca-Cola’nın “isme özel kutuları” geri dönüyor!
Nafizcan Önder
2 Nisan 2025
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Haberler
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
İrem Alimoğlu
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.