6 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yeni nesil mutluluk ekosistemi: Champs

Yeni nesil mutluluk ekosistemi: “Champs”

Marketing Türkiye
15 Aralık 2021
4 dk okuma

Kendi işinin patronu olmak bir zamanlar şirket yönetmek olarak karşılık buluyordu. Fakat artık öyle değil… Pandemiyle birlikte uzaktan çalışmaya geçen çalışanlar kendi işlerinin patronu olduğunu hissediyor ve çoğu ofislere geri dönmek istemiyor. Uzaktan hizmet üretmeye adanmış kolektif bir merkez olan Champs tam da burada sahneye çıkıyor. Tüm paydaşların mutlu olduğu bir iş ortamı pek görülen bir şey değil ama Champs bunu ekosisteminin temelinde yatan kazan & kazan anlayışıyla başarıyor. Champs ekosisteminin tüm bilinmeyenlerini Kurucusu ve Yöneticisi Mahir Tüzün’e sorduk.

  • Yeni nesil mutluluk ekosistemi: "Champs"
    Mahir Tüzün, Champs Kurucusu ve Yöneticisi

Pandemiyle birlikte iş yapış şekillerinden çalışan sadakatine kadar pek çok şey değişti. Yeni dönemde çalışanların beklentileri tam olarak ne? Siz Champs platformuyla çalışanlara hangi noktalarda özgürlük sunuyorsunuz?

Pandemiyle birlikte uzaktan çalışma modelinin yaygınlaşması iş esnekliğini lüksten beklentiye dönüştürdü. Serbest zamanlı çalışmaya dayalı yeni nesil iş modelleri Türkiye’de ve dünyada önemli bir ekonomi yarattı. Yeni dönemde çalışanlar iş-özel yaşam dengesi ve aile faktörüne hassasiyetle yaklaşan şirketleri tercih ediyor. Uzaktan çalışma ortamlarının esnekliğini deneyimleyen pek çok kişi ofise geri dönmek istemiyor. Bunun yanı sıra çalışan trafiğe girmeyerek yolda geçen süreyi dikkat çeken bir ölçüde azaltıyor. Türkiye’de tüketici destek hizmetleri konusunda serbest çalışanlara yönelik hizmet veren ilk çalışma platformu olarak marka elçileri açısından baktığımızda ise birçok avantajı ve kişiselleştirilebilir esnek çalışma koşulları sağlamaktayız.

Bağımsız çalışanların yaşam alanlarının bir bölümünü çalışma alanı olarak kullanabilmeleri sayesinde herhangi bir fiziksel mekanın sınırlarına bağlı kalmadan, iletişim araçları olduğu sürece işlerimizi yürütmekteyiz. Champs platformunda serbest zamanlı, özgür çalışan girişimci marka elçileri tam anlamıyla kendi işinin patronudur. Bir yandan birer serbest girişimci olan Champs üyelerine kurumsal marka projeleri kazandırarak gelir potansiyeli yaratırken diğer yandan da sunduğumuz ücretsiz eğitimler ve beceri testleri ile sürekli gelişimlerini desteklemekteyiz.

Platforma kaydolmak isteyen kişiler hangi testlerden geçiyor? İşe alım süreçlerinde “güven” konusundaki kriterleriniz neler?

Sektörümüz her geçen gün yeni gelişmelere paralel olarak kendini güncelliyor. Bunun sonucunda yeni model arayışları ortaya çıkıyor. Örneğin son olarak; müşteri hizmetlerinde “kitle kaynaklı” bir modelin ortaya çıkmasıyla artık sadık müşteriler iş süreçlerine dahil oldu. Böylece deneyimli, tutkulu ve en önemlisi de markaların kendi ürünlerini kullanan uzaktan çalışan uzman yöntemi ortaya çıktı. Freelance çalışan tüketiciler, hayranı olduğu markalar için hizmet vermeye başlıyor. Biz de Champs olarak marka elçilerimizi tüm bu gelişmelerin ışığında seçiyoruz. Üyelik formatı üzerinden işleyen sisteme, serbest zamanlı çalışmak isteyen herkes üye olabiliyor. Üyelik işleminin tamamlanmasından sonra bireyler belirttikleri becerilerine ve deneyimlerine göre sınıflandırılarak, çevrimiçi değerlendirme arayüzleri, beceri testleri, kişilik envanterlerinin ardından video ve online mülakatlarla daha iyi tanınıyor. Böylece hiçbir soru işareti kalmıyor. Üyelerin güçlü alanları ve gelişmeye açık yanları belirlenerek, e-öğrenme altyapısı ile eğitimler gönderiliyor. Sürekli gelişim stratejisi kapsamında çalışmaya hazır hale gelmelerine destek olunuyor. Adaylar, sistem üzerinden kendilerine atanmış eğitimleri belirlenen sürelerde tamamlaması ve sınavlarını başarıyla geçmeleri halinde yetkinliklerine göre en uygun markalarla eşleştiriliyor. Çalışanlarımız böylece, son kullanıcılara yaratılabilecek en iyi deneyimi müşterilerimizle buluşturmaya hazır hale geliyor.

Platforma kaydolan kişileri “Marka Elçileri” olarak adlandırıyorsunuz. Bunun nedeni nedir?

Champs, tüm çalışanlarının kendi bireysel girişimleriyle kafa kafaya verdiği uzaktan hizmet üretmeye adanmış bir kolektif merkez. Bu yapının en önemli motivasyonu “kendi işinin patronu” olmak. İşini “patron” gibi yapan profesyonelleri bir araya getiren bu çatıda tüm çalışanlar kendi yetkinliklerine ve tercihlerine göre projelerde görev alabilecek, çalışma saatlerini ve koşullarını özgürce belirleyebilecek ve en önemlisi de ürettiklerinin tam karşılığını alabilecekler. Bu koşullar her proje için karşılıklı -açık- bir kontratla belirlenecek ve üreten ürettiği kadarını fatura edecek, parasını alacak. Bugüne kadar müşteri temsilciliğinin bir meslek olması bu sektörün tüm paydaşlarının en önemli hayaliydi. İşte bu yeni iş modeli sayesinde her bir müşteri temsilcisi artık bir “Marka Elçisi” olgunluğunda, bilgeliğinde ve yetkinliğinde işini gerçekleştirmek için çaba sarf edecek. Bu değişim ise iletişim merkezi uzmanlığını bir “Marka Elçisi” olarak gerçek anlamda bir mesleğe dönüştürmenin en önemli adımı.

Esnek çalışma saatleri son dönemin belki de en çok konuşulan konularından biri. Bu durum verimliliği nasıl etkiliyor? Verimliliği düşürmeden uzaktan çalışmak mümkün mü?

Champs olarak, esnek yaşam stilleriyle uyumlu, çalışan mutluluğunu ve müşteri memnuniyetini esas alan bir ekosistem geliştirdik. Üretkenliği artırmak, görevleri hızlı bir şekilde yapmak ve ekiplerine özel beceriler eklemek isteyen kuruluşların bağımsız işgücü ihtiyacını karşılıyoruz. Verimliliği düşürmeden uzaktan çalışmanın mümkün olduğunu söyleyebilirim. Örneğin; iş hacminin dönemsel olarak dalgalanması ve beklenmeyen krizlere karşı uygulanan iş sürekliliği planlarının yetersizliğine, serbest zamanlı çalışanlar ile çözüm oluyoruz. Ayrıca çalışan stresini önlüyor ve iş yerinde verimliliğin artmasına katkı sağlıyoruz. Müşterilere rehberlikten, bir ürün üzerinde koçluğa varana kadar hatta satış öncesi sorgularında yardıma ihtiyaç duyduğu zamanlar için bile ideal çözüm sunuyoruz. Sabit personel sayısı, vardiya ve bekleme süresi olmayan uzaktan çalışma platformu uzmanlığı klasik yöntemlerin aksine marka elçileriyle müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarıyor.

Tüm paydaşların mutlu olduğu bir iş ortamı pek görülmüş bir durum değil… Siz bu taahhüdünüzü gerçekleştirmek adına neler yapıyorsunuz?

Uzaktan çalışma deneyimi her iki taraf için de kazan & kazan düzenlemelerine olanak tanıyor. Projemizi geliştirirken müşteri hizmetleri konusunda çalışan birimlerin veya firmaların iş yapış biçime farklı bir bakış açısı kazandırabilmeyi hedefledik. İşin ehli biri ile işveren ve işçi ilişkisi dışında hizmet alan ve veren ilişkisinin kurulduğu ve maaşlı çalışanlardan ziyade bu konuda deneyimli eğitimli uzman çalışanların becerilerinden yararlanılan bir alan yarattık. Atıl zamanların ortadan kalktığı istediğiniz zaman istediğiniz yerden istediğiniz kaynakla çalışabileceğiniz bir ortam oluşturduk. Champs’in bu modeliyle şirketlere müşteri hizmetleri maliyetlerinde yüzde 30’a varan tasarruf fırsatları sunuyoruz. Bu modelde lokasyon maliyetlerinin yanı sıra işe alım, eğitim ve yönetim maliyetlerinden de ciddi tasarruf fırsatları yaratabiliyoruz. Platformumuz firmalara bu avantajları sağlarken marka elçilerine de 2 katı kazanma olanağı sunuyor. Üstelik çalışanların kendilerini geliştirebilecekleri eğitim içerikleri sunuyoruz.

Champs featured freelancer
1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
4 Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
5 25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Güncel Haberler
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Haberler
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
İrem Alimoğlu
5 gün önce
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Haberler
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Marketing Türkiye
2 gün önce
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
4 hafta önce
Galatasaray futbolcuları lisanssız ürün çekiminde yer aldı! Kulüp "izinsiz çekim" dedi…
Haberler
Galatasaray futbolcuları lisanssız ürün çekiminde yer aldı! Kulüp “izinsiz çekim” dedi…
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.