“Makyajda ön yargıların olmadığını göstermek, kalıpların dışına çıkarak tüketicilerimizin kendi sevdikleri ve beğendikleri tarzda, kendi güzellik tanımlarını oluşturmalarını sağlamak, Maybelline New York olarak en büyük isteğimiz” diyor L’Oréal Türkiye Pazarlama Müdürü Ayşe Nur Dağgeçen… Bu istekse tam olarak Break Free kampanyasında karşılık buluyor… Makyajın renkli dünyasıyla “Kendini özgür bırak!” mesajının öne çıktığı kampanyanın ardındaki içgörüden hedeflerine, serinin öne çıkan ürünlerinden tüketicilere sunulan deneyime dek merak ettiklerimizi Ayşe Nur Dağgeçen yanıtlıyor…
Maybelline New York ve Watsons’ın iş birliği kapsamında neler yapıldı?
Maybelline New York ve Watsons iş birliğiyle 4 yıldır makyajın kurallarını yeniden yazıyoruz ve kampanyalarımızın arkasındaki hikayeler ile kadınları yeniden cesaretlendiriyoruz. Bu yılda Break Free kampanyamız “Kendini özgür bırak!” mesajını makyajın renkli dünyası ile birlikte vererek sınırları zorlamanın ne kadar güçlü hissettirdiğini bir kez daha tüketicilerimize hatırlatıyoruz.
Pandemiden sonra makyajın geri dönüşünü, trendlere yön veren Maybelline New York ile yakalamak mümkün. “Limitlerini aş, Kurallarını yık!” diyerek kadınların makyajda kendi tarzlarını yansıtmalarını sağlamak bizim öncelikli amacımız.
“Break Free” kampanyası kadınları hangi noktada cesaretlendiriyor? Güzellik tanımlarında her dönem olduğu kadar, makyaj konusunda kalıplaşmış önyargılar var mı?
Break Free kampanyamız, renkli ve eğlenceli bir makyaj dünyasının kapısını aralayarak kadınlara limitlerini zorlamalarını ve cesur yaşamalarını söylüyor. Maybelline New York, içinden geldiği gibi davranan ve çarpıcı görünmekten korkmayan kadınlar için kuralları yıkan makyaj ürünleriyle onları cesaretlendiriyor.
Cesurca yaşamanın ve limitleri zorlamanın önemini vurguladığımız Break Free kampanyası ile makyaj ön yargılarını kırıyoruz, tüketicilerimizin kendi tarzlarını bulduğu ve istediği gibi yansıtma fırsatına sahip olduğu bir dünya sunuyoruz. Makyajda ön yargıların olmadığını göstermek, kalıpların dışına çıkarak tüketicilerimizin kendi sevdikleri ve beğendikleri tarzda, kendi güzellik tanımlarını oluşturmalarını sağlamak, Maybelline New York olarak en büyük isteğimiz.
Kampanya takipçilerine ne tür fırsatlar sunacak?
Kampanya kapsamında, hikayemizin gerçekleştirilebilir olması adına tüketicilerin makyaj ihtiyaçlarına cevap verebilmek için çok sevilen ürünlerimizi indirimli fiyatlarla beğenilerine sunuyoruz. Tüm ayı kapsayacak haftalık fırsatlar; Watsons mağazaları, watsons.com.tr ve Watsons Mobil Uygulaması’nda müşterilerimizi bekliyor. Aynı zamanda Watsons Card ile 350 TL ve üzeri Maybelline New York alışverişi yapanlar, hediye çekilişine katılma hakkı elde ediyor. Break Free kampanyası, çekilişle 3 kişiye Dyson Airwrap Saç Şekillendirici kazandırırken, tüketiciler kampanya kapsamında birçok sürpriz hediyeye de sahip olma fırsatı yakalıyor. Aynı zamanda Break Free sürprizleri öğrencileri kampüslerde bekliyor! Üniversitelerin açılışı ile seçili kampüslerde Maybelline New York X Watsons Break Free etkinlikleri, öğrencilerin ilk günlerinde yanında oluyor.
Tüketici Break Free ile hangi ürünleri keşfedecek?
Break Free kampanyasına dahil olmak isteyen tüketicilerimiz Maybelline New York’un trend ve inovatif ürünlerine ulaşabilme fırsatı buluyor olucak. Aynı zamanda, tüm dünyada satış rekorları kıran, lanse edildiği günden bu yana 10 milyondan fazla satılan Lash Sensational* Maskara ailesine yeni katılan Sky High Kozmik Siyah Maskara ile tanışma imkanı sunarak, kirpiklerde daha yoğun ve siyah bir görünümü tüketicilerimizin beğenisine sunuyoruz.
Ruj dünyasında dengeleri değiştiren, yeme-içme ve bulaşmaya dayanıklı, kuruluk hissi bırakmadan mat bitiş sunan Super Stay Matte Ink Likit Mat Ruj ve bir ilki gerçekleştirerek 16 saate kadar kalıcı etki ve süper parlaklığı aynı anda güzellik tutkunlarıyla buluşturan Super Stay Vinyl Ink Likit Parlak Ruj, dudaklarda limitleri zorluyor.
Özel formülüyle gözlerde 36 saate kadar kalıcı dövme etkisi sunan Tattoo Liner Jel Göz Kalemi, suya karşı dayanıklı, bulaşma yapmayan formülüyle “Break Free” diyen kadınların gözdesi oluyor. Cilt makyajında ise cilde nefes aldıran hafif dokusuyla Maybelline New York Super Stay Active Wear Fondöten, hayatınızın en hareketli anlarında bile süper kalıcılık sunuyor. Instant Eraser Kapatıcı, yüksek kapatıcılık sunan formülü ile kapanmayacağını düşündüğünüz inatçı cilt kusurlarını örtüyor ve cilt tonunu eşitleyerek mükemmel bir görünüm kazandırıyor. Ve daha birçok Maybelline New York ürünü Watsons mağazalarında, Watsons.com.tr’de ve Watsons Mobil Uygulamasında tüketicilerimizi bekliyor.
Kampanya sonuçlarına ilişkin belirlediğiniz hedefler neler? Bu süreçte hangi kanallar üzerinden tüketiciyle temas kuracaksınız?
Tüketicilerimiz ile aslında hem online hem offline kesintisiz marka iletişimlerimiz ile tüm kanallardan temas kuruyoruz. Dijitalde güçlü influencer desteği ile yaratıcı içerikler oluşturarak Break Free’nin duygusal faydasını da sınırları zorlayan hikayeler ile ele alıyoruz. Galataport’ta verdiğimiz davet ile de Break Free’nin renkli dünyasını kendilerinin tüm dijital kanallarda paylaşımları ve canlı yayınları doğrultusunda kitlemize sınırları zorlamanın önemini göstermiş olduk.
Watsons mağazalarında gerçekleştirdiğimiz güçlü saha çalışmalarımız ile Break Free’nin dünyasını Eylül ayı boyunca görmeniz mümkün. Z jenerasyonu ile buluştuğumuz birçok offline etklinliğimiz ile de temas kurmaktayız.
Watsons’ın WBus Watsons Minibüsü ile İstanbul’un birçok farklı noktasında gençlerle çeşitli organizasyonlarla buluşmaya devam ediyoruz. Bağdat Caddesi ve Nişantaşı’nda oluşturduğumuz dijital mozaik board’lar ile board üzerinden kendi fotoğraflarını Break Free konseptiyle çekilebiliyorlar.
Seçili üniversitelerde oluşturduğumuz Break Free konseptli makyaj deneyim alanlarımız ile de gençlere kendi tarzlarını yansıtmalarında yol arkadaşı oluyoruz. Maybelline New York olarak amacımız her bir bireyde kendi limitlerini aştığı ve sınırları zorladığı duyguyu yaratmak. Bunu yaratırken de Maybelline New York’un yenilikçi ürünleriyle makyaj trendlerine yön vererek tüketicilerin istediği şekilde, istediği tarzda kendini bulması!