13 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ian Haworth: "Yapay zekayı kullanmayan kreatiflerin sonu geldi!"

Ian Haworth: “Yapay zekayı kullanmayan kreatiflerin sonu geldi!”

Marketing Türkiye
12 Aralık 2017
3 dk okuma

Wunderman’ın UK&MESA Chief Creative Officer’ı Ian Haworth’a göre yaratıcılık olmadan data ve yapay zeka hiçbir anlam ifade etmiyor… Yapay zekanın kreatifler için son derece heyecan verici yeni ve eğlenceli bir araç olduğunu söyleyen Haworth bu araçlardan faydalanmayan kreatiflerin de sonunun geldiğini savunuyor…

Geçtiğimiz haftalarda dünyanın önde gelen dijital iletişim ajanslarından Wunderman, Türkiye’nin köklü entegre doğrudan pazarlama ajansı dire­ctComm Group ile birleştiğini duyurdu. “Türki­ye’nin ilk veriye dayalı yaratıcı iletişim ajansı”­nı ortaya çıkarmayı amaçlayan bu birleşme için ülkemize gelen isimlerden biri de Wunderman’ın UK&MESA Chief Creative Offi­cer’ı Ian Haworth’tu… Bu vesileyle bir araya geldiğimiz Haworth ile yaratıcılık ve teknolojinin birlikteliğine dair keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. İşte o söyleşinin satır başları…

Kreatifler açısından veri tam bir altın tozu

✓ Pazarlama sektöründe artık dijital ve konvansiyonel ayrımı kalmadı. Artık her an her yerde müşterilerle iletişime girilebiliyor. Dijital bu durumda marka deneyimini mesaja çevirmenizi sağlıyor.

Kreatifler olarak biz veriyi altın tozu olarak görüyoruz. Verinin sağladığı olanaklarla zengin içgörüler elde edebiliyoruz. Veriler hem sektörel hem de kültürel içgörüleri toplamamızı, mesajımızın gerçekte kime ulaştığını öğrenmemizi sağlıyor.

✓ Son zamanlarda verinin kullanım alanı oldukça genişledi. Bugün farklı veri akışları sayesinde hem geçmişi hem de geleceği dinleyebiliyoruz. Ayrıca gerçek zamanlı dinleme yapabilmemiz işimizi kolaylaştırıyor.

Yapay zeka kreatif için eğlenceli bir oyuncak

✓ Son zamanlarda dijital dönüşümün sektörde tartışmalara yol açtığı malum. Ancak bir kreatifin yapay zeka atılımlarıyla hiçbir sorunu olmamalı. Zira biz yaratıcılar doğal olarak meraklı insanlarız. Yeni bir oyuncakla hemen oynamak isteriz.

✓ Yapay zeka kullanarak önemli bir proje geliştiriyoruz. Geçtiğimiz günlerde Londra’da tamamen yapay zeka destekli sesle aktive edilen bir web arayüzü geliştirdik. Kullanıcıların aksanlarına göre tepki veriyor

✓ Yapay zeka kreatiflerin önüne her gün yeni alanlar açıyor. Dijital dönüşümden korkmanın hiçbir mantıklı sebebi yok. Amacımız en iyi tüketici deneyimini yaratmaksa dijital bunun en iyi yolu. Yani dijital benim için muhteşem deneyim anlamına geliyor.

Yaratıcılıkla teknoloji her geçen gün daha da kaynaşıyor

✓ Bu sene Cannes Lions’da ödül alan Meet Graham adlı çalışma data ile kreativitenin iç içe geçmesi açısından benim için son yılların en başarılı çalışmalarından biriydi. “İnsan vücudu araba kazalarına dayanacak şekilde evrim­leşseydi nasıl olurdu?” sorusunu yanıtlamaya çalıştılar. Eser miktarda veri kullanımıyla yaratıcılığın birleştiği bir çalışmaydı. Yine Avustralya’dan Watson’u hatırlayalım. Kansere yakalanma olasılığını ölçen çalışma takdire şayan.

meet graham

✓ Burada Narcos’un zekice kurgulanmış kampanyasından da söz etmek gerekiyor. Yaratıcı bir sosyal dinleme yöntemiyle insanların Narcos’u İspanyolca öğrenmek için kullandığını ortaya koydular.

Türkler yaratıcılıkta hep önemli bir yer edindi

✓ Türk reklamcıların yaptığı işlere baktığımız zaman birçoğunun zekice kurgulanmış işler olduğunu görüyoruz. Örneğin Renault’nun trafiğin yoğun olduğu bir yere yerleştirdiği, arabanızı tanıyan ve size yeni araba öneren interaktif billboard’u dikkat çekiciydi.

✓ Türkiye’nin reklam dün­yasında yaratıcılık açısından hep önemli yerde durduğunu ifade edebilirim. Yurt dışında­ki festivallerde rastladığımız Türk kreatiflerin çalışmaları hep akılda kalan işler oluyor.

✓ Buradaki pazarlama evrenini beğendim. Gelecekte karşı karşıya gelebileceğiniz tek sıkıntı veri kısıtlamaları olabilir. Ancak yaratıcılık açısından Türklerin sıkıntı çekeceğini düşünmüyorum.

Yaratıcılık olmadan elde sadece teknoloji kalıyor

✓ Pazarlama iletişimi bir dönüşüm sürecinde. Yaratıcılığı bu noktada dönüşümün tüm donelerini birbirine bağlayan bir tutkal olarak görüyorum.

✓ Yaratıcılık genelde elde edilen ürünle eş değer tutuluyor. Bence bundan çok daha büyük anlamı var. Bence yaratıcılık değer katan orijinal düşünme biçimi olarak ifade edilebilir. “Her yerde teknoloji görüyorum ama hiçbir yerde insanlık yok” derler. Bence yaratıcılık insanlığı yansıtıyor. Yaratıcılık olmadan elde sadece teknoloji kalıyor.

✓ Kreativiteyi artık çok daha geniş kapsamda değerlendirmeliyiz. Kreatif olmak için muhteşem bir zaman. Yapay zeka teknolojileri kreatifler için son derece heyecan verici yeni araçlar ve bunlara başvurmayan kreatiflerin sonu geliyor.

1 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
2 Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
3 Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
4 Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
5 Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Güncel Haberler
Turizmde yeni yaklaşım: "Pozitif Travma"
Turizmde yeni yaklaşım: “Pozitif Travma”
Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Haberler
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Tuncay Özilhan, Anadolu Grubu'ndaki görevinden ayrılıyor
Haberler
Tuncay Özilhan, Anadolu Grubu’ndaki görevinden ayrılıyor
Sena Tufan
26 Mart 2025
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sena Tufan
3 gün önce
Kent Lokantası soruşturmasına Vedat Milor’dan yanıt: “Hesabı Ödüyorum”
Haberler
Kent Lokantası soruşturmasına Vedat Milor’dan yanıt: “Hesabı Ödüyorum”
Nafizcan Önder
10 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.