18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hem geleneksel hem de “havalı” bir pide

Hem geleneksel hem de “havalı” bir pide

Marketing Türkiye
23 Şubat 2024
3 dk okuma

“Gençler geleneksel şeyleri pek sevmese de havalı şeylere bayılıyor…” İşte bu içgörüyle geleneksel bir lezzet olan pideyi, reklam filmi ve sunduğu deneyimle “havalı” hale getiren Pidem, son dönem stratejileriyle de adından sıkça söz ettiriyor. Pidem App’i ve sadakat programı Pi’daha’yı ve stratejinin ses getiren tüm detaylarını Pidem Pazarlama Müdürü Göksu Şirin’den dinledik.

Hem geleneksel hem de “havalı” bir pide
Göksu Şirin
Pidem Pazarlama Müdürü

Yerel lezzetlerimizden biri olan pideyi tüketiciye nasıl anlatıyorsunuz? Temel marka vaadiniz ne?

2010 yılından bu yana vaatlerimiz değişmedi. En kaliteli, en taze malzemelerle hazırladığımız pideleri misafirlerimize en hijyenik ve en lezzetli şekilde sunuyoruz. Şu anda 200’e yakın restoranımız ve 2 binden fazla çalışanımızla Türkiye’nin en büyük pide zinciriyiz.

2024 yılı itibarıyla dönüşüm yolculuğumuzu başlattık. Amacımız pideyi ulusal ve uluslararası arenada tanıtmak; daha geniş kitlelerle, yeni tüketici profiliyle buluşturmak. Bu kapsamda logomuzdan şubelerimize kadar markamızı yeniliyoruz. Bunun yanında markamızı gençleştirmeyi, geleneksel pideyi lezzetinden ödün vermeden “havalı” bir hale getirmeyi hedefliyoruz. Relansman sürecimizi yakın zamanda reklam filmimizle duyurduk. Yeni reklam filmimiz aslında bizi ve misafirlerimizin dünyasını çok iyi anlatıyor. Hem geleneksel bir ürünü onlara sunuyoruz hem de bunu yaparken genç ve dinamik yaklaşımımızı yeni tüketici profiliyle buluşturuyoruz.

Hedef kitlenizde kimler var? Hedef kitlenizi genişletmek için neler yapıyorsunuz?

Pide hem geleneksel hem de herkes tarafından “olsa da yesek” dedirten bir lezzet. Bu lezzeti en iyi şekilde sunmak bizim işimiz. Dolayısıyla hedef kitleyi spesifik olarak belirlemek oldukça zor. Başlattığımız dönüşüm yolculuğu hedef kitlemizi genişletmek için ortaya çıktı. Biz de “Tüm yiyenlerin PİDEM’i” olma niyetiyle dönüştük. “Yiyenim” reklam filmimiz ve relansman sürecimizle tüm “yiyenlere” yakışır, onları dinleyen, içlerinden biri olan bir marka olduk. PİDEM’i tercih eden misafirlerimizi analiz ediyoruz, beklentilerini anlayarak stratejimizi belirliyoruz.

Örneklerle anlatmak gerekirse, yerinde duramayan, enerjik, kalori canavarı, rekabetçi gençler. Bu grup için doyumluk menüler, rekabetçi fiyat, promosyonlar, oyunlaştırma önemli. Bu da aslında hem kampanyalara hem de pidenin bereketli olmasıyla oldukça uyumlu. Kadınların ağırlıkta olduğu kitlelerde ise sosyal doku öne çıkıyor. Sağlıklı tüketim, kalori kontrolü, iyi tarım bu kitleler için önemli. Kadınların bir kısmının ise aile sahibi olduğunu ve bütçe yönettiğini görüyoruz. Bu anlamda gelişimci, yenilikçi, becerikli kadınların sağlıklı beslenmeye, kilo kontrolüne, yemek tariflerine özellikle Türk yemeklerine ilgisi çok yüksek. Bu yüzden dışarıdan alınan yiyeceklerde malzeme kalitesi bu grup için önem arz ediyor.

Sonuç olarak tüketiciye sunduğunuz net faydalar neler?

Pidenin hamur açmak gibi incelikli bir iş olduğunun farkındayız. İlk günden bu yana var olan kalite ve lezzetten ödün vermeden bazı standartlar da belirledik. Bunlardan ilki “Saflık”. Pidenin içerisinde ne olması gerekiyorsa en yalın haliyle kullanıyoruz. İkincisi “Tazelik”. Ürünlerimiz taptaze malzemelerden günlük hazırlanan harçlarla hamura anlık ekleniyor. Diğeri “Ateş”. Kültürümüzde ateş bir ritüeldir. Pide de pişirmeyle birlikte hayat bulur, lezzetini kazanır. Son olarak “Bereket”. Pide bereketlidir. Paylaştıkça çoğalır. Ürün formu gereği şerit kesilir, kenarları bile yenir. Bu standartlarımızla misafirlerimize en taze, en kaliteli malzemelerle hazırlanan, damak tadına hitap eden ve doyurucu bir pide deneyimi yaşatıyoruz.

Tüketiciyle temas noktalarında ve dijital çalışmalarınızda nasıl bir deneyim sunuyorsunuz?

PİDEM aplikasyonu sayesinde isteyen misafirlerimiz önden sipariş verip sıra beklemeden restoranımızdan ürünlerini teslim alabiliyorlar. Ayrıca PİDEM aplikasyonuna özel sadakat kampanyamız Pi’daha ile beş pide siparişine bir pide ve içecek hediye etmek gibi kullanıcılarımıza farklı kampanyalar ve fırsatlar sunuyoruz. Böylece hem misafirlerimizi mutlu ederken hem de marka bağlılığını artırmayı hedefliyoruz. Diğer bir yeniliğimiz ise restoranlarımızda kullanmaya başladığımız dijital ekranlar. Yeni mimari konseptimiz içinde statik kullandığımız menü panolarımızın bir kısmını dijital ekrana çeviriyoruz. Bu ekranlar sayesinde misafirlerimize özel fırsatlarımızı ve kampanyalarımızı, yanı sıra markamızla ilgili mesajları daha etkin şekilde iletmeyi amaçlıyoruz.

featured PİDEM
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
5 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI, Google Chrome’a rakip olacak yeni bir tarayıcı geliştiriyor
Haberler
OpenAI, Google Chrome’a rakip olacak yeni bir tarayıcı geliştiriyor
Sena Tufan
10 Temmuz 2025
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Haberler
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
İrem Alimoğlu
18 Ağustos 2025
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Marketing Türkiye
5 Temmuz 2025
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Haberler
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Sena Tufan
9 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.