17 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Duygu Tasarımcısı: Elmas Özler

Duygu Tasarımcısı: Elmas Özler

Marketing Türkiye
3 hafta önce
2 dk okuma

Pazarlama ve etkinlik dünyasında giderek önem kazanan deneyim odaklı yaklaşım, markalar için yalnızca fark yaratmanın değil, aynı zamanda tüketicilerle anlamlı bağlar kurmanın da yolu haline geliyor. Bluechip Creative Events Kurucu Ajans Başkanı Elmas Özler ile deneyim odaklı pazarlamanın yükselişini, etkinlik sektörünün dönüşümünü ve geleceğe dair beklentilerini konuştuk.

Deneyim odaklı pazarlamanın yükselişini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Pandemi sonrası dünya, hem tüketiciyi ve satın alma alışkanlıklarını hem de markalarla kurulan ilişkiyi kökten değiştirdi. İnsanlar artık ürün ya da hizmetten çok; bir his, bir anlam, bir aidiyet duygusunun peşinde. Bu değişim, pazarlamayı klasik kampanyaların ötesine taşıyarak, deneyimsel bir yolculuğa dönüştürdü. Biz Bluechip’te, 30 yıla yaklaşan yolculuğumuzun özellikle son 15 yılında “deneyim”i merkeze koyduk; çünkü artık etkinlikler bir markanın insanlarla kurduğu bağın sahnesi. Bu bağın otantik, çok duyulu, insani olması ve aynı zamanda markanın iş hedefleriyle uyumlu olması gerekiyor.
Deneyim odaklı pazarlama, markalar için kalıcı iz bırakmanın, değerleri hissettirebilmenin ve güçlü topluluklar oluşturmanın en etkili yolu haline geldi.

Etkinliklerin markalar için konumu nasıl değişti?

Eskiden etkinlikler, kampanyaların destek ayağıydı. Şimdi ise markaların iletişim stratejisinin kalbinde yer alıyor. Çünkü iyi tasarlanmış bir etkinlik, markanın değerlerini tazeliyor, yaşatıyor. Etkinlikler doğru kurgulandığında içerik, tasarım, sanat, kültür, pazarlama, teknoloji ve insan hikayesi birleşerek güçlü ve kalıcı bir iz bırakıyor. Markalar için en önemli öncelik artık “görünürlük” değil, “anlamlı bağ kurabilmek” diye düşünüyorum. Bluechip bu anlayışla, projelerde genellikle markanın kimliğini, hedef kitlesinin ruhuyla buluşturan deneyimler tasarlama çabasında. Her seferinde biraz daha öğreniyor, deniyor, geliştiriyoruz.

2025’e girerken etkinlik trendlerini şekillendiren teknolojik yenilikler neler olacak?

Önümüzdeki dönem, insan zekası ile yapay zekanın birlikte çalıştığı hibrit zeka öne çıkmaya devam edecek. Yapay zeka, veri analitiği, kişiselleştirilmiş deneyim yazılımları ve dijital teknolojiler etkinlik dünyasında fark yaratacak. Etkinlik mekânı genişliyor, mekânın etkisi derinleşiyor. Artık etkinlikler, yalnızca fiziksel mekanlarda değil, dijital yansımalarda da etkisini sürdürmeye devam ediyor. Bluechip’te biz teknolojiyi bir amaç olarak görmüyoruz. Kalıcı bir iz bırakacak olan deneyimi yaşatacak araç olarak değerlendiriyor, etkinlik teknolojilerini anlam ve bağ yaratan duygusal tasarımla birleştirmeye özen gösteriyoruz.

Bugün etkinlik modelleri nasıl bir evrim geçiriyor?

Klasik kongre, lansman, gala modelleri uzun zamandır evriliyor. Bugün “community-driven” (topluluk merkezli) etkinlikler, “micro experience” (küçük ama yoğun duygusal etki yaratan) formatlar ve fiziksel ile dijitali buluşturan “hybrid storytelling” öne çıkıyor. Bluechip olarak biz, markaların sürdürülebilirlik hedeflerine uygun, ölçümlenebilir ve etkisi uzun süren modeller kurguluyoruz. Tabii aynı zamanda bütçelerle doğru orantılı değişen bir süreç geçiriyoruz. Değer-eder ilişkisi çok önemli olsa da ekonominin fendi deneyimi yeniyor. İşte bu noktada çözüm odaklı yaratıcılığın sağladığı katma değer devreye giriyor.
Bizce her etkinlik, kendi içeriğiyle topluma, çevreye ve insana bir katkı bırakmalı. Bu anlamda etkinlikte kullanılmak üzere seçilen sürdürülebilir malzemeler, uygulamalar, etkinlik sonrası geri dönüşüme veya farklı amaçlar için değerlendirilmeye uygun olabilir. Kurulabilecek STK iş birlikleri, “birlikte fayda yaratmak” için oldukça yol gösterici.

2026’ya uzanan dönemde etkinlik sektörünü hangi gelişmeler bekliyor?

2026’ya yaklaşırken, etkinlik sektörü sadece teknolojik değil; etik ve çevresel sorumluluk açısından da yeniden tanımlanacak. Markalar artık etkinliklerini karbon ayak izi, sosyal etki ve kapsayıcılık üzerinden değerlendiriyor. Bu yaklaşımlar, önümüzdeki dönemde “anlamlı etkinlik” kavramını öne çıkartacak: Her proje topluma katkı, her deneyim bir hikâye taşımalı. Bunların yanı sıra insan kaynakları konusu da son derece önemli. Nasıl ki kurumlar ekip ruhunu desteklemek, motivasyonu yükselterek çalışan bağlılığını, verimliliği artırmak ve kurum kültürünü güçlendirmek için şirket içi etkinlikler düzenliyorlar ve kendi insan kaynaklarına yatırım yapıyorlar, etkinlik sektörünün de sahip olduğu yeteneklerin yetkinliklerini dönüşüme uyumlanacak şekilde sürekli geliştirmesi gerekiyor. Bluechip’te vizyonumuz sadece etkinlik değil; değer üreterek, geleceğin iletişim kültürünü şekillendirmede üzerimize düşen sorumluluğu üstlenmek.

bluechip featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
4 13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
5 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Güncel Haberler
The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Kadınların yüzde 61'ine göre başarının anahtarı "finansal bağımsızlık"
Kadınların yüzde 61’ine göre başarının anahtarı “finansal bağımsızlık”
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'de bir ilk: Birleşmiş Milletler'den Dilara Koçak'a "Gıda Şampiyonluğu" ödülü
Haberler
Türkiye’de bir ilk: Birleşmiş Milletler’den Dilara Koçak’a “Gıda Şampiyonluğu” ödülü
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Türkiye'de sağlık bilinci artıyor ama "iyi hissetme" oranı alarm veriyor!
Haberler
Türkiye’de sağlık bilinci artıyor ama “iyi hissetme” oranı alarm veriyor!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Haberler
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Sena Tufan
12 Eylül 2025
CMO'lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Haberler
CMO’lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Sena Tufan
6 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.