16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Domestos’un sırrı: Güven veren uzmanlık

Domestos’un sırrı: Güven veren uzmanlık

Marketing Türkiye
2 Haziran 2023
3 dk okuma

Marketing Türkiye adına Roamler Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En Cool Markaları” araştırmanın sonuçlarına göre “Ev Bakım ve Temizlik” kategorisinin “En Cool Marka”sı tartışmasız Domestos… Bu sonuç, bir hijyen otoritesi olarak konumlanan Domestos’un mikrop öldürme gücünün ve “Okul Hijyen Programı” gibi projelerin tüketicinin zihninde ne kadar pozitif bir iz bıraktığının da kanıtı… Domestos Marka Müdürü İpek Aslanel ile hem “En Cool Marka” olma yolculuğunu hem de markanın başarılı iletişim stratejilerine dair detayları konuştuk.

Domestos, Cool Markalar Araştırması’nda bir kez daha “Ev Bakım ve Temizlik” ka­tegorisinde “En Cool Marka” seçildi. Bu istikrarlı başarının arkasında nasıl bir iç­görü var?

Domestos’un sırrı: Güven veren uzmanlık

Tüm dünyada Domestos olarak tüketici algısında önemli bir yeri­miz var; Türkiye’de ise özellikle “uzman” duruşumuzla güçlü bir ko­numda olduğumuza inanıyoruz. Bildiğiniz gibi Domestos 90’larda Türkiye pazarına girdiğinden beri ülkemizde yoğun kıvamlı çamaşır suyunun adı oldu. Temizlik ve hijyen uzmanı kimliğimiz ve bunun üzerine inşa ettiğimiz güvenle tüketicideki karşılığımızı bulduğu­muzu söyleyebilirim. İnsanlar Domestos’u maksimum hijyenle öz­deşleştiriyorlar ve bu da bizi kategorinin öne çıkan markası yapıyor.

Temizlik ve hijyen uzmanı marka kimliğimizle tüketiciyi bilinçlen­diren bir iletişimi seçiyoruz. Değişen dünyada ve koşullarda sağlığı­mızı hijyenle koruyabilmek için ne yapmamız gerektiği üzerine dü­şünen bir markayız, insanlara da hem ürünlerimizle hem de iletişim dilimizle bu konuda rehberlik etmeyi önemsiyoruz. Pandemide sür­dürdüğümüz “Virüs ve bakterilerin yüzde 99,99’unu öldürür.” iletişimimiz bunun bir örneğiydi. Tüketiciye her zaman gü­ven veren, işinin uzmanı duruşumuz ve farklı zamanlar­da ortaya çıkan ihtiyaçlara cevap verebiliyor olmamız marka olarak bizi ayrı bir yere konumlandırıyor.

Domestos’un “Okul Hijyen Programı” kapsa­mında uzun yıllardır sürdürdüğü projeler ve “cool” marka algısı arasında nasıl bir ilişki var?

Tüketicimizle kurduğumuz güven ilişkisinde Okul Hijyen Progra­mı’mızın ayrılmaz bir yeri var. Domestos olarak, tüm insanların belli standartlardaki hijyen ve sağlık koşullarında yaşama hakları­nın bulunduğunu biliyoruz. Çeşitli sebeplerden dolayı bu koşullara erişemeyen insan ve toplulukları desteklemek, genel hijyen farkın­dalığının geliştirilmesine rehberlik etmek güvenilir ve uzman marka kimliğimizin bir gerekliliği. Bu nedenle Okul Hijyen Programı ile ilkokul ve ortaokul çağındaki çocukların günlerinin büyük kısmını geçirdikleri okul ortamlarında hijyen standartlarına erişimini des­teklemek için çalışıyoruz. Kamu kurumları ile iş birlikleri yaparak okullarda tuvaletlerin yenilenmesini ve temizliğini sağ­lıyoruz, ebeveynler ve okul personeli için bilgilendirici içerikler üretiyoruz ve TEGV gibi kuruluşlarla çocuklara hijyen eğitimleri veriyoruz. Toplumsal hijyenin öncülü­ğünü yapmak bizi kategorimizdeki diğer markalardan ayrıştırıyor, tüketici nezdindeki tutarlılığımızı pekiştiriyor.

Yeni döneme dair hedefleriniz neler?

2023 yılı, deprem bölgesindeki çalışmalarımızın yoğunluğuyla de­vam ediyor. Bölgeye ilk günden itibaren verdiğimiz ürün desteğinin yanı sıra Domestos Okul Hijyen Programı’nı da bu yıl deprem böl­gesinde sürdürüyoruz. Bölgedeki geçici yaşam alanlarında çocuklar için eğitim faaliyetlerinin gerçekleştiği mekanlarda kamu kurum­larıyla birlikte mobil tuvaletler yapıyoruz. Şu anda 4 ilimizdeki 12 konteyner kent için mobil tuvalet planlamalarımızı hayata geçir­meye başladık. Aynı zamanda TEGV ile iş birliğimizi de sürdürerek “Eğlen Öğren Hijyen” eğitimlerini deprem bölgesinde gerçekleştiri­yoruz. Önümüzdeki dönemde de deprem bölgesindeki destek çalış­malarımız gündemde olacak.

 “En güncel içgörülerle değişen tüketici ihtiyaçlarına cevap veren ürünler sunuyoruz”

Domestos Marka Müdürü İpek Aslanel

“Bu yıl mutfağa ve yemek hazırlanan yüzeylere özel geliştirilen yeni ürünümüz Domestos Bio Active Mutfak’ı tüketiciyle buluşturduk. Tüketicinin mutfakta güvenle kullanılabilen güçlü temizlik ürünü ihtiyacından hareketle Domestos’un sağladığı maksimum hijyeni mutfağa taşıdık. Yine tüketici beklentileri doğrultusunda formülleri ve ambalajlarını yenilediğimiz Domestos yüzey temizleyicilerimiz ve tuvalet bloklarımızı da piyasaya sunuyoruz. Değişen tüketici ihtiyaçlarının takipçisi bir marka olarak sunduğumuz bu ürünlerimizin kampanya ve iletişim çalışmalarına devam ederken, en güncel içgörülerle tüketicinin temizlik ve hijyen rehberi marka olma yaklaşımımızı sürdüreceğiz.”

Domestos featured
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Nafizcan Önder
4 hafta önce
yapay zeka teknolojileri
Haberler
AI Tomorrow Summit bu yıl “Geleceği Şekillendir” temasıyla gerçekleştirilecek
Marketing Türkiye
4 hafta önce
MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
Haberler
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Haberler
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.