Son yaşanan felaketler sürdürülebilirliğin tek çare olduğuna işaret ederken şirketlerin açıkhava reklam çalışmalarında doğa dostu seçimler yapması da gündeme geliyor. Bu noktada devreye giren Sistem 9 “Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranları” afiş gibi geleneksel reklam araçlarıyla doğaya verilen zararın tam karşısında duruyor. Sadece kağıt tüketimi değil solvent gibi çevreye zararlı materyalleri kullanmadan da tanıtımı mümkün kılan bu çözüm, otomatik parlaklık kontrolü özelliğiyle hem enerji tasarrufu sağlıyor hem de yüzde 40’a varan tasarruf sağlıyor. Detayları Sistem 9 Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Harun Akol’dan dinliyoruz.
Dünyada ‘Digital Signage’ olarak bilinen hizmeti Türkiye’de ‘Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranları’ adıyla yaygınlaştıran Sistem 9, şirketlere hem çevre hem de ceplerini koruyan çözümler sunuyor. Sistem 9 Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Harun Akol, dijitalleşmeyle birlikte baskı kağıdı üretiminin gerilemeye başladığını hatırlattıktan sonra şu bilgileri veriyor:
“Yaşadığımız çevre felaketleri hepimizi bu konuda korumacı önlemler almaya zorluyor. Günümüzde çevrenin kirlenmesi, doğada bulunan; başta enerji olmak üzere kullandığımız kaynakların azalmasını beraberinde getiriyor. Örneğin hammaddesi ağaç olan kağıdın Türkiye’de kişi başı yıllık tüketimi 75 kilo ve bu kağıtların büyük bir bölümü de geri dönüştürülemiyor. Araştırmalara göre, geleneksel yöntemlerle hazırlanan afişler, tasarım, baskı ve lojistik gibi harcamalar şirketlere yüksek maliyetler yüklüyor. Bu işi dijital yayın ve bilgilendirme ekranlarıyla yapan şirketler, çevreyi koruduğu gibi, yüzde 40’a varan tasarruf da sağlıyor.”
Reklamda tasarruf dönemi başladı…
2005 yılında kurulan Sistem 9’un, kurum ve kuruluşlara hizmetlerini “Geleceğe Taşıyan Dijital Çözümler” ilkesiyle sunduklarını vurgulayan Akol, “Dijital ekranlar şirketlerin sadece verimlilik ve marka bilinirliğini iyileştirmiyor. Kağıt afişler kullanıldıktan sonra çöpe gidiyor, ömürleri çok kısa. Çevre söz konusu olduğunda basılı işleri sadece kağıt israfıyla değil, doğaya bırakılan kimyasallar, mürekkepler, solventler ve yapışkanlarla birlikte ele almalıyız. İşte tam bu noktada Sistem 9’un sunduğu dijital çözümler, şirketlere hem çevreye duyarlı hem de tasarruf edebilecekleri bir kapıyı aralıyor” diyor.
Hemen hemen her sektör için kullanılabilen Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranları’nın ise anında ve tek merkezden güncellenebilme özelliğinin yanı sıra, daha az elektrik tükettiğini belirten Akol açıklamalarını şöyle noktalıyor: “Dijital ekranların çoğu otomatik parlaklık kontrolüne sahip. Bu da enerjiyi koruyup, ekranın ömrünü uzatarak orta ve uzun vadede enerji tasarrufu da sağlıyor. Günümüzde bilgilendirme ve tanıtımlar artık dijitalleşmiş platformlarla birleşiyor. Sistem 9, bilgi ve iletişim teknolojileri alanında hizmet veren ve özellikle digital signage konusunda uzman bir firma olarak sayısı 200’ü aşan kuruma, 22 ülkede 50 bine yakın ekran yönetimi ile anahtar teslim çözümler sunuyor. Gelecek planlarımızı ise big data, IoT ve yapay zeka üzerine odaklanarak kuruyoruz. Tüm sektörleri günümüz ve geleceğin çevre dostu teknolojisine daha fazla gecikmeden yatırım yapmaya davet ediyoruz.”