Röportaj: Duygu Su Ocakoğlu [email protected]
Rusya ile yaşanan büyük krize rağmen pazardaki hakimiyetini sürdüren COLIN’S, Türkiye pazarını da unutmadı. Marka son zamanların popüler oyuncularından Çağatay Ulusoy ve Victoria’s Secret’ın yeni meleği Taylor Marie Hill’ın rol aldığı yeni reklam filmi “Hayat Öpücüğü” ile rakiplerine oldukça iddialı bir mesaj gönderiyor…
1983’te üç erkek kardeşin bir araya gelip denim üretmeye başladığı şirket bugün aralarında Rusya ve Ukrayna’nın da bulunduğu Avrupa ülkelerinin en popüler hazır giyim markaları arasında yer alıyor. Türkiye’yi global arenada başarıyla temsil eden bu marka COLIN’S’ten başkası değil… Son zamanların gözde oyuncularından Çağatay Ulusoy ve Victoria’s Secret’ın çiçeği burnunda “Meleği” Taylor Marie Hill’in birlikte kamera karşısına geçtiği yeni reklam filmiyle dikkatleri üzerine çeken COLIN’S, yeni kampanyasıyla Türkiye pazarında daha güçlü bir iletişim stratejiyle ilerleyeceğinin de sinyallerini veriyor. Markanın yeni stratejilerini ve 2016 hedeflerini konuşmak üzere bir araya geldiğimiz COLIN’S İcra Kurulu Başkanı Yavuz Eroğlu küresel misyonlarının “jean odaklı trend ürünlerle gençlerin kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlamak” olduğunu söylüyor.
COLIN’S’in son dönemde daha aktif bir iletişim sürecine girdiğini görüyoruz. Bu durum bir strateji değişiminin göstergesi mi?
COLIN’S’in vizyonuna uygun olarak yazılan marka stratejimiz çerçevesinde adımlar atmaya devam ediyoruz. Marka stratejimizde “jean odaklı trend ürünlerle gençlerin kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlamak” olarak tanımladığımız misyonumuz önemli bir rol oynuyor. Özetle, biz gençlerin kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlamak için çalışıyoruz. Bu bağlamda bir strateji değişimine gitmedik, küresel markalaşma yolunda belirlediğimiz stratejinin adımlarını uygulamaya devam ediyoruz. COLIN’S bir gençlik markası. Bu çerçevede genç, enerjik, çekici ve tarz sahibi bir marka. Bu kimlik, üründen iletişime kadar tüm bileşenleri etkiliyor.
Reklam yüzü olarak Çağatay Ulusoy ve Taylor Marie Hill’ı tercih etmenizdeki nedenler neler oldu? Bu isimlerle nasıl bir işbirliği içinde göreceğiz COLIN’S’i?
COLIN’S’in marka kimliğinde yer alan genç, enerjik, çekici ve tarz sahibi olma özellikleri seçimlerimizi etkiliyor. Dolayısıyla marka kimliğimiz, reklam kampanyamızda neden Çağatay ve Taylor ile çalıştığımızı da açıklamış oluyor. Çağatay Ulusoy’un marka kimliğimize uygunluğunun yanı sıra özellikle hedef kitlemiz olan gençler tarafından çok beğenilmesi ve tabii ki günlük hayatında markamızın tarzına uygun bir tarz yansıtması da seçimimizde etkili oldu. Taylor Marie Hill’in de kariyerini düşündüğümüzde, Çağatay Ulusoy ile bu kampanyada güçlü bir ikili oldular.Çağatay ile uzun soluklu bir işbirliğine imza attık. Önümüzdeki dönemlerde de sürpriz projelerle müşterilerimizin karşısına çıkacağız.
Jean pazarında son dönemde tüketici eğilimleri nasıl şekilleniyor? Pazardaki trendler neler? COLIN’S bu trendleri tüketicisine nasıl yansıtıyor?
Genel segment değerlendirmelerine baktığımızda jean en çok büyüyen segment olarak karşımıza çıkıyor. Toplam hazır giyim pazarının yaklaşık yüzde 5’ini oluşturuyor. Tüketiciler jean ürünlerde en fazla pantolon ve gömleği tercih ediyor. Ürünün kalitesi, model çeşitliliği ve farklı tarzlara hitap etmesi tüketici tercihlerini belirleyen etkenlerden. COLIN’S olarak jean odaklı bir ürün stratejisi izliyoruz. Böylece jean mirasını marka özüne yansıtan bir hazır giyim markası olarak öne çıkıyoruz. Marka vaadimiz gençlere jean odaklı trend ürünleri hızlı ve keyifli biçimde sunmak. Bu vaatten yola çıkarak bugün jean pazarında erkek ve kadında likralı, yüksek bel gibi trendler ve yüksek kaliteyle öne çıkan ürünler tasarlıyoruz.
COLIN’S yurtdışı pazarlarda nasıl bir konumlamayla tüketiciye ulaşıyor? Ülkelere göre stratejileriniz değişiyor mu yoksa Türkiye’de oluşturulan ana stratejiyle mi yola devam ediyorsunuz?
Küresel vizyonumuz, stratejik pazarlarda gençlerin en çok tercih ettiği jean odaklı moda markası olmak. Türkiye dahil faaliyet gösterdiğimiz 38 ülkede 600’e yakın mağazada jean odaklı hazır giyim konumlamasıyla COLIN’S stratejik pazarlarının en iyi bilinen ve beğenilen jean markalarından. En büyük pazarımız Türkiye. 2016 yılı sonunda Türkiye’de 204, Rusya’da 181, Ukrayna’da 78, Beyaz Rusya’da 19 ve Romanya’da 16 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz.
Daha çok hangi mecraları kullanarak tüketiciye ulaşıyorsunuz? Bu anlamda sizin için ana mecra hangisi?
Moda endüstrisi görsel bir alan. Biz görsel bir alanda üretim yapıyoruz. Görselliğin zirvesi de müşterilerimizin üzerinde kendi tarzlarını yansıttıkları COLIN’S ürünlerini giydikleri andır. Dolayısıyla iletişim mecrası tercihi yaparken, COLIN’S görselliğinin en etkili bir şekilde vurgulanacağı mecraları seçiyoruz. “Hayat Öpücüğü” adlı yeni filmimizde de olduğu gibi biz görselliğimizi daima bir öykü ile anlatıyoruz. Bu nedenle, öykümüzü anlatan filmin hedef kitlemiz olan gençlere ulaşması önemli. Mecra tercihlerimiz öykümüzün en ideal şekilde anlatımına dayanıyor.