Adını herkesin Çok Güzel Hareketler çalışmasıyla duyduğu BKM Mutfak, markalarla gerçekleştirdiği işlerle de ses getiriyor. Vakıfbank, Garanti Emeklilik, Coca-Cola birlikte çalıştığı markalardan sadece birkaçı… Yapılan iş birliklerini konuşmak için bir araya geldiğimiz BKM Mutfak Yapım Genel Müdür Yardımcısı Koray Köse gelecek hedeflerini ise şöyle özetliyor: “BKM 25 yıldır ülke insanının takdirini ve sevgisini kazanmış büyük bir marka. Bu isme yakışan işler yakışan işler yapmak en büyük arzumuz. Geleceğin trendini bugünden deneyimleyerek yön verici olmak istiyoruz.”
Çok Güzel Hareketler ile adını tüm Türkiye’nin duyduğu bir dev BKM Mutfak. Son dönemlerde gerçekleştirdiğiniz işlerin yanı sıra farklı kulvarlarla da BKM Mutfak kendini var ediyor. Bu yeni kulvarda kurumsal markalara sunduğunuz hizmetlerden söz eder misiniz?
BKM Mutfak için sanırım en iyi tanımlama BKM’nin atölyesi ya da Ar-Ge departmanı olacaktır. ÇGH projesi bu yapının geniş kitlelere erişmesini ve bilinmesini sağladı, bizim de tabi şu anda en büyük projemiz. Özellikle gençlerin ÇGH2’yi sahiplenmesi reyting sıralamasındaki yerinin yanında her hafta YouTube trendlerde yer alması, bizim açımızdan çok sevindirici. Yılmaz Erdoğan’ın vizyonuyla kurulmuş bu atölye kendi oyuncularının, komedyenlerinin yanı sıra kendi yönetmenlerini, senaristlerini, metin yazarlarını, prodüksiyon ekibini yetiştiriyor. Dolayısıyla pek çok farklı alan gibi gözükse de özünde markalara içerik geliştirme noktasında çözüm ortağı olarak destek veriyoruz. Bu bazen bir dijital reklam kampanyası olabiliyor, bazen reklam filmindeki doğru oyuncunun bulunması ya da büyük şirket toplantılarında ilgili kitleye sahnelenmek üzere doğru içeriğin yaratılması. Çalıştığımız kuruma ilk sorumuz “Bu iş bittiğinde ne olmasını istiyorsunuz, hedefiniz nedir?” oluyor ve bu hedefe uygun içerik geliştiriyoruz.
Şu ana kadar hangi markalarla ne tür iş birlikleri gerçekleştirdiniz?
Wunderman ile Vakıfbank için Kofti Kahramanlar serisini yaptık. Bu işte konsept yaratımı, senaryo, oyuncu seçimi ve prodüksiyon dahil tüm süreci biz yönettik. Komedyenimiz Doğu Demirkol, Garanti Emeklilik kampanya yüzü oldu. Coca-Cola İçecek’in bayi toplantısında Yılmaz Erdoğan’ın gösterisiyle bulunduk. 2019 İstanbul Sanayi Odası Kongresi’nde lansman videosunu hazırladık ve ardından ÇGH oyuncularıyla skeçler sahneledik. Benzer kalibrede sene içinde pek çok iş yaptık.
Yakın zamanda BKM Mutfak Organizasyon adlı bir birim kurdunuz. Bu birimden söz eder misiniz?
Organizasyon ekibimizle Türkiye’nin pek çok ilinde ayda ortalama 60 adet bilet satışına açık etkinlik gerçekleştiriyoruz. Doğu Demirkol, Mesut Süre, Okan Çabalar gibi isimlerle Stand-Up gösterilerinin yanı sıra pek çok farklı türde performanslar sergiliyoruz çocuk oyunu da dahil. Kurumsal anlamdaysa şirket etkinliklerinde, bayi toplantılarında, kongrelerde, ödül törenlerinde iş ortaklarımıza uygun içerik geliştiriyoruz. Çok geniş bir portfolyomuz var. Stand- Up, kabare, talk show, konser… Mesela, Doğu Demirkol en son beIN Sports Futbolun Süperleri gecesinde 10 dakikalık bir Stand-Up performansı sergiledi ve çok ses getirdi. Verilen briefe uygun tarafımızdan yazılan skeçler CGH ya da Güldür Güldür oyuncuları tarafından oynanabiliyor. Bu şekilde verilmek istenen mesaj çok daha net ve akılda kalıcı oluyor.
Geçtiğimiz yıl BKM Mutfak’ı Vakıfbank’ın Kofti Kahramanlar çalışmasında görmüştük. Buna benzer çalışmalar tekrarlanacak mı?
Evet, o çok güzel bir iş oldu. Benzer işler yapmayı istiyoruz, şu anda üzerinde çalıştığımız projeler de mevcut. BKM Mutfak Çarşı, Türkiye’nin ilk komedi kulübü. Kapısı herkese açık olan bir mekan. Her ay kırkın üzerinde performans sergileniyor. Sadece sahne üstündekiler değil, sahne arkasında çalışan insanlar için de ortak bir payda, bir platform. Bu sinerjiyi yaşamak, bundan fayda üretmek isteyen herkese kapımız açık.
Gelecek hedefleriniz arasında neler yer alıyor?
BKM 25 yıldır ülke insanının takdirini ve sevgisini kazanmış büyük bir marka. Bu isme yakışan işler yapmak en büyük arzumuz. Geleceğin trendini bugünden deneyimleyerek yön verici olmak istiyoruz.