17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Köşe Yazıları

Vicdan yaptıran reklam kampanyası!

Günseli ÖZEN
21 Mayıs 2016
3 dk okuma

OMO Global Çocuk ve Oyun Araştırmasının sonuçları oldukça ilginç. Çocukların her gün bir saatten daha az açık havada kaldığı ve bu sürenin bir mahkûmun açık havada kalma süresinden daha kısa olması düşündürücü. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak hazırlanan kampanya da annelere vicdan yaptıracak gibi görünüyor…

Araştırma Edelman Berland’ın. Saha çalışması Şubat – Mart 2016 yani çok taze. Araştırmaya 5-12 yaş arasında çocuğa sahip Amerika, Brezilya, Çin, Hindistan, Endonezya, Portekiz, Güney Afrika, Türkiye, İngiltere ve Vietnam’dan 12 bin 170 ebeveyn katılmış. Araştırılan konu; teknoloji bağımlılığı sürerken çocukların açıkhavayla ne kadar haşır neşir olduğu. Araştırma OMO tarafından yaptırılmış. (Merak edenler için araştırmanın ayrıntıları http://www.marketingturkiye.com.tr/haber/mahkumlar-cocuklardan-daha-cok-acik-havaya-cikiyor linkinde). 

OMO, Global Çocuk ve Oyun Araştırmasıyla 2004’de başladığı “Kirlenmek Güzeldir” kampanyasının bir sonraki aşamasına rakamlarla da ortaya koyduğu gerçek durum üzerinden devam ediyor. Günümüz çocuklarının sokaktan kopuşunu araştırmayla irdeleyen OMO, 2006’da “Spor Yaparken Kirlenmek Güzeldir”, 2015’de “Hadi Hareketlen Kirlen Öğren” kampanyalarıyla orijinal fikrin devam kampanyalarını yapmıştı. Bu kez modern çağın çocuklara dayattığı yaşam biçimi üzerinden ebeveynlere sesleniyor.

OMO Global Çocuk ve Oyun Araştırmasının sonuçları oldukça ilginç. Çocukların her gün bir saatten daha az açık havada kaldığı ve bu sürenin bir mahkûmun açık havada kalma süresinden daha kısa olması düşündürücü. Dikkat çeken bir diğer sonuç ise ebeveynlerin çocuklarının dışarıya çıkması konusunda çekinceleri olmasına karşın yüzde 96’sının oyun oynamanın çocuklarının çok yönlü olmasını sağladığı fikrine katılıyor.

Kampanya çalışan annelere vicdan yaptıracak

Araştırmanın sonuçlarını Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Kategorilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Kamuran Uçar, Unilever Ev ve Çamaşır Bakım Kategorisi’nden Sorumlu Pazarlama Direktörü Alper Eroğlu ve Çocuk ve Ergen Psikiyatrı Prof. Dr. Yankı Yazgan tamamı kadın gazetecilerden oluşan bir gruba birlikte yorumladı. Kamuran Uçar sunumunda Kirlenmek Güzeldir kampanyası öncesinde Vietnamlı çocukların okulda teneffüse çıkmadan blok ders yaptığını ancak kampanyanın etkisiyle bunun değiştiğini söylüyor. Her ne kadar dışarda geçirilen zamanın kıyaslanmasında dünya ortalaması yüzde 56’dan yüzde 61 ile daha vahim durumdaysak da Vietnam’ın kendi evlatlarına ettiğine bakarak şahsen şükredesim geldi.   

Kirlenmek Güzeldir kampanyasında başlangıçtan bu yana yer alan Türkiye danışmanı Prof. Yazgan ve Kirlenmek Güzeldir Global Çocuk Gelişim Danışma Kurulu Başkanı Sir Ken Robinson çocukların gelecekteki başarısının oyundaki denge olduğunu söylüyor. Yani yaşıtlarla oyun oynamak bir nevi yaşamsal öneme sahip. Açıkhava tanımıyla çocukların illaki sokakta, parkta oyun oynamalarını kastedilmediğini, fiziksel aksiyon almak üzere balkona dahi çıkmalarının yeterli olacağı söyleniyor. Son kampanyanın reklam filmine gelince; araştırma sonuçlarından yola çıkarak hazırlanan kampanyanın oldukça etkileyici olduğunu söylemeliyim. Hatta çalışan annelere vicdan yaptıracağını da eminim.

Kafanızı işten kaldırıp biraz sosyal işlere bakın

1974’den bu yana 120 kalıcı eseri inşa edip farklı alanlarda 42 bin 500 bursiyere destek veren Sabancı Vakfı’nın faaliyetlerinin son 10 yılına yakından tanıklık ettim. Bu süre içinde Sabancı Vakıfı Başkanı Güler Sabancı’nın bütün yoğunluğuna rağmen vakıf işlerinde bizzat yer aldığını da söylemeliyim. Vakfın daha çok kadın duyarlılığı olan projeleri; Fark Yaratanlar Programı, Birleşmiş Milletler “Kadınların ve Kız Çocuklarının İnsan Haklarının Korunması ve Geliştirilmesi” Ortak Programı ile Kentsel Alanda Kadınların Çok Yönlü Güçlendirilmesi Projesi basında da genişçe yer almıştı. Geçtiğimiz dönemde Vakıf faaliyetlerinin yoğunlaşacağı alanları belirlemek üzere yapılacak olan arama konferansına davet aldım.

İki gün boyunca Sabancı Kulelerinde ülkemizin sosyal duyarlılığı olan vakıf ve kurumlarının yöneticileriyle birlikte “iyiliğe doğru” ısrarlı bir yürüyüşün içinde yer almak ruhuma çok iyi geldi. Bunca kötülüğün olduğu bir toplumda “katıksız ve saf” bir inançla daha iyiyi arayanlarla birlikte olmak, aklı ticarete değil de insan kazanmaya çalıştırmak yoğun giden iş temposu içinde soluklandırdı. Geleceğe yeniden inanarak umutvar olmak için hararetle sosyal işlerde gönüllü olmanızı öneririm. Arama Konferansının sonuçlarına gelince; Sabancı Vakıfı Genel Müdürü Zerrin Koyunsağan konferans çıktıları ışığında çalışmaların yoğun bir şekilde devam ettiğini ve önümüzdeki aylarda proje önerilerini detaylandırarak analiz ve önceliklendirme çalışmaları yürüteceklerini söylüyor. Merakla önümüzdeki yıllarda Vakıf için çizilen rotanın ne olduğunu bekliyor olacağım.

Yılmak yok, küçük de olsa her defasında bir adım

Yer Şanlıurfa. Konu il özelinde kadın girişimciliğinin arttırılması için esinlendirici olmak. TOBB Kadın Girişimciler Kurulu, Başkanı Evrim Aras öncülüğünde pek çok ilde konferans düzenleyerek ülkemizde başarılarıyla rol model olan iş kadınlarıyla Anadolu’ya gidiyor. Anadolu turnesinin son durağında Harran Üniversitesi’nde hem öğrencilere hem de Urfalı girişimci kadınlara yol gösterici olmak üzere KGK İcra Kurulundan Evrim Aras ve Zeynep Erkunt Armağan, Merih Eskin’in moderatörlüğünde kişisel yolculuklarını bir panelde aktardı. Panelin sürprizi Şanlıurfa’nın geleneksel erkek egemen yapısına rağmen kocasını sigortalı çalışanı yapacak kadar iddiasını ortaya koyan tekstilci Dilek Aslan oldu. Dilek Aslan kendisine dur diyen amca ve dayısının işteki başarısını görünce kendi kızlarına da aynı iş alanında yatırım yaptıklarını söylüyor. Konferans sonunda hayalinin el işi öğretmenliği olduğunu ancak şimdi kendi işini yapmak istediğini söyleyen öğrenci, hiçbir karşılık beklemeden Anadolu’nun her köşesine koşan KGK üyelerini çok mutlu etti. Kadın girişimciliğinin arttırılmasında alınan mesafe az da olsa maksat hasıl oldu. Şimdi bir artıyız. Yola devam…

Bakanlar Kuruluna yemekler Cevahir Han’dan

Şanlıurfa’ya gidenler bir zamanlar oto sanayi sitesi olan Cevahir Han’a da uğramışlardır. Aslında kendisi de TOBB KGK İcra Kurulu Üyesi olan Cevahir Asuman Yazmacı’nın yaşadığı haksızlıklara rağmen bütün bu zorlu süreçten nasıl çıktığı Urfalı kadınlar için başlı başına bir başarı öyküsü. Şanlıurfa’da yapılan son Bakanlar Kurulu Toplantısına da ikramı Cevahir Han yapmış. Duyumumuz odur ki çok da beğenilmiş. Geleneklerin çok ağır olduğu illerden birinde hizmet sektöründe kentin en prestijli mekanına sahip olmak elbette kolay olmamalı. Yazmacı’nın başarısı bir yana lezzet sevenlerdenseniz oralara gidince Cevahir Han’a uğramamazlık etmeyin.

 

 

  

1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yılın mobil uygulama trendleri...
Haberler
Yılın mobil uygulama trendleri…
Nafizcan Önder
6 Nisan 2025
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Haberler
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
Hasçelikler evreninde bir "Dimes"
Haberler
Hasçelikler evreninde bir “Dimes”
Sena Tufan
2 hafta önce
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Haberler
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.