20 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Aydil Erçoklu: "Sporda İstanbul’un hegemonyasını aşmalıyız"
Köşe Yazıları

Aydil Erçoklu: “Sporda İstanbul’un hegemonyasını aşmalıyız”

Marketing Türkiye
8 Nisan 2023
2 dk okuma
Aydil Erçoklu: "Sporda İstanbul’un hegemonyasını aşmalıyız"
Aydil Erçoklu
Capital Sports Media Genel Müdürü

6 Şubat Pazartesi sabahı meydana gelen deprem felaketinin acısını tarif etmek için artık kelimeler kifayetsiz kalıyor. Tüm kaybettiklerimiz için derin bir acıya boğulurken spor camiasından da ardı ardına gelen kayıp haberleriyle sarsıldık. Futboldan basketbola, voleyboldan hentbola birçok farklı spor dallarından sporcularımızı kaybetmek, yaşadığımız yıkımı daha da artırdı. Ancak bu derin üzüntüyü yaşarken bir yandan da spor dünyasının nasıl muhteşem bir kenetlenme ve dayanışma içine girdiğine de tanıklık ettik. Sosyal medya üzerinden çağrı yapan sporcular, formalarını satışa çıkarıp gelirini bağışlayanlar, depremzede çocuklarla görüntülü konuşup moral verenler, yardım toplayan, bölgeye tırlar dolusu malzeme taşıyan taraftarlar, stadyumların kapılarını açan takımlar, asla birleşmez dediğimiz ezeli rakipler hep birlikte bölge için stadyumlarının kapılarını açarak destek olmaya çalıştı… Tutulan takımın öneminin kalmadığı, renklerin ve seslerin acı karşısında birleştiği, kenetlendiği günlere tanıklık ediyoruz.

Deprem felaketinin bize hatırlattığı bir başka önemli nokta ise Anadolu kulüplerinin önemi ve değeri oldu. Futbolda, voleybolda, basketbolda ve diğer spor dallarındaki kayıplarımız ve acımız o kadar büyük ki bu satırlara sığdırmak mümkün değil. Ancak bu satırlarda şunu vurgulamak mümkün; spor İstanbul’un büyüklerinden ibaret değil ve olmamalı! Dünya giderek globalleşip dönüşürken, bir yandan yerel değerlerin korunması gerektiğinin bilinci de artıyor. Ülkemizde de sporda İstanbul’un hegemonyasının aşılması ve Anadolu kulüplerinin bu rekabette hakkettiği yeri bulması gerekiyor.

Anadolu gücünün farkına varmalı…

Anadolu kulüpleri kendi güçlerinin farkına varmalı ve bunu değerlendirebilecek yöntemler izlemeli. Elbette ki bunun en temel noktası kaynak ve gelir oluşturmaktan geçiyor ve bunu yapmak için çok fazla yöntem bulunuyor. Her şeyden önce şunun altını çizelim; 16 milyon dışındaki herkes Anadolu’da yaşıyor. Anadolu kulüplerimizin bazılarında dünyaca bilinen oyuncular ve teknik direktörler bulunuyor ve bu kulüplerin adını tüm dünyaya duyuruyorlar.

Anadolu kulüpleri bu fırsatları gelire dönüştürebilirse, genç kuşak taraftarları kucaklayıcı bir duruş geliştirebilirse İstanbul odaklı spor dünyasını bambaşka bir noktaya taşıyabiliriz. Capital Sports Media olarak, her zaman vurguladığımız gibi, bir yandan kulüpler için yeni iş birlikleri oluştururken, diğer yandan da Z kuşağını ve kadın taraftarları kazanarak, yepyeni ufuklara yelken açabiliriz. Bunu Anadolu kulüpleriyle de yapmalıyız!

Yok böyle bir tutku!

Gerek Anadolu kulüpleri gerek markalar, spor pazarlamasının önemini kavramalı, bu yönde çalışmalar yapmalı. Türkiye’de taraftarın dünyada bile eşine az rastlanır tutkusunu görmeli, kulüpler ve markalar bu potansiyeli değerlendirmeli, sponsorluk ve reklam modelleri geliştirmeli. Genç kuşak, kulüplerden ve markalardan yaratıcı iş birliklerini artırmalarını bekliyor. Anadolu kulüpleri bu çağrılara kulak vererek, bu doğrultuda yeni stratejiler geliştirerek, sponsorluktan ve reklamlardan daha fazla gelir elde ederek büyük kulüpler gibi dünyadaki bilinirliklerini de artırabilirler.

Yaşadığımız yüzyılın felaketinin deprem bölgesindeki kulüplerimizde açtığı yaraları sarmak için önümüzde uzun ve zorlu bir süreç var. Anadolu kulüplerini güçlendirmek, bu faciada kaybettiğimiz sporcularımızın anısına yapacağımız en anlamlı işlerden birisi olacaktır. Tüm ülkemize, spor camiamıza büyük geçmiş olsun. Tüm kaybettiklerimize Allah’tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar diliyorum. Bir daha böylesi acı bir olayın yaşanmamasını temenni eder, tüm tedbirlerin ülkenin her yerinde artırılmasını dilerim.

Marketing Türkiye Nisan sayısını okumak için TIKLAYIN

Capital Sports Media featured köşe yazısı
1 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
2 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
3 Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
4 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
5 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Güncel Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Türkiye'de "tırışkadan işler" gerçeği: Her 5 çalışandan 2'si işini "gereksiz" görüyor!
Türkiye’de “tırışkadan işler” gerçeği: Her 5 çalışandan 2’si işini “gereksiz” görüyor!
Ticaret Bakanlığı'ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Ticaret Bakanlığı’ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Haberler
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
İrem Alimoğlu
2 Temmuz 2025
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Haberler
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
İrem Alimoğlu
12 Haziran 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
Nafizcan Önder
5 gün önce
Refik Anadol imzalı "Messi'nin en sevdiği golü" 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Haberler
Refik Anadol imzalı “Messi’nin en sevdiği golü” 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.