17 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kids marketing “çocukça” konuşmalı
Köşe Yazıları

Kids marketing “çocukça” konuşmalı

Ali GÜRAK
24 Mart 2018
3 dk okuma

İyi bir reklam yapmak veya bu reklamın iyi olmasını sağlamak, hedef kitleyi tanımakla olur. Kitlesinden uzak bir reklam ne kadar iyi kurgulanmış, hazırlanmış ve servis edilmiş olursa olsun amacından uzak olacaktır. Bu iki kavram arasındaki ortak nokta bulunduğu anda iyi bir reklam için ilk adımlar atılmış olacaktır. Örnek verecek olursak, reklamlarda kullanılan karakterlerin, hedef kitleyle bağı ve ilişkisi son derece önemlidir. Bu noktada ise Cheetos markasını ve bu markanın reklamlarını yorumlayabiliriz. Ço­cuklarla Chester arasındaki bağı kuran reklamcılar hedef kitleyle Chester’ın bağını kurduğu sürece Cheetos reklamları kids marketing açı­sından iyi reklamlar arasına girecektir.

cheetos

Mesaj net değilse reklam da iyi değildir!

Bir reklamın iyi olması için gereken altın kurallardan biri de mesajın tam anlamıyla açık ve anlaşılır olmasıdır. Hedef kitleye uymayan bir mesaj içeren reklam çalışmaları iyi reklam sınıfına girmekten uzak kalır. Bu noktada ise dikkat edilmesi gerekenlerin başında mesajı açık bir dille kitleye iletebilmek geliyor. Kids mar­keting penceresinden baktığımızda, özellikle LEGO’nun reklamlarının bu konuda çok başarılı olduğunu belirtebiliriz. Hem çocuklar hem de büyük çocuklar olan bizler için en birleştirici ürünlerin başında gelen LEGO, reklamlarıyla da bu mesajı çok açık bir biçimde bizlere ve hedef kitlesine sunabiliyor. Markanın ilham alın­ması gereken bir reklam ekibi olduğunu söyle­meden edemeyeceğim.

Doğru reklam kanalları doğru hedefi tutturur

Gelişen dünya ve teknolojiyle birlikte reklamcılık ve reklamlar için kanallar da çeşitlendi. Geçmişte radyo, televizyon ve gazete gibi geleneksel reklam kanallarına ek olarak, internet ve mobil internetin gelişmesiyle bilgisayarlar ve mobil cihazlar da en önemli reklam kanalları haline geldi.

Reklamların yayınlanacağı kanallar ne kadar çok olursa reklam da o kadar iyi olur gibi bir mantık çok yanlıştır. Hedef kitlenizin hangi mecraları ve kanalları yoğun olarak kullandığını bilmek ve reklamları bu kanallara uygun olarak üretmek, çalışmanın meyvesini daha olgun yapacaktır.

Bu konu başlığını kids marketing penceresin­den şu şekilde yorumlayabiliriz: Günümüzde çocuklar ve ebeveynleri tarafından en çok kullanılan mecraların tercih edilmesi, reklam çalışmasının başarısını artırır. Bu da iyi bir reklam nasıl yapılır sorusunun en açık cevaplarından biri olacaktır.

lego

Ortak dil ortak hedefler

Aynı ürünün onlarca ülkede aynı mesaja sahip reklamla tanıtılması reklamın evrensel bir dilinin olduğunun da kanıtı. Örneğin, PlayStation konsolunun reklamları tüm dünyada yayınlanıyor. Burada yayınlanan reklamları iyi hale getiren en önemli detay ise yerelleştirme ve kültür uyumunun sağlanmasıdır.

Bu durumda “global düşün lokal davran” anlayışı önemli bir yol göstericidir. Bu noktadaki ana amaç hedef kitlenin kültürü­ne ve anlayacağı reklam dile uygun hale getiril­miş bir reklam yaratmaktır.

Hem ürünlerin hem de reklam içeriklerinin global markalardan çıkmasına rağmen, ürün ve reklamların yerelin kültürüne ve diline uygun hale getirilmesi son derece önemli. Kids marketing özelinde bu konuya bakacak olursak, yine LEGO reklamları üzerinden gidebiliriz. LEGO’nun bölgesel reklamları yayınlandığı tüm ülkelerde aynı konsepti sürdürse de detay­lı şekilde bakıldığında globalleşme kavramına uygun hale getirilmiştir. Bu da reklamların “iyi reklam” olarak anılmasını sağlar.

Sonuç olarak hem kids marketing penceresin­den hem de genel olarak reklamcılık açısından bakıldığında bir reklamın nasıl iyi bir reklam olacağının formülü yukarıda bahsettiğim nok­talardan geçiyor. Kids marketing açısından yorumlayacak olursak, çocukların ve ebeveyn­lerinin ilgi alanlarını, ihtiyaçlarını, kültürlerini, tercih ettikleri iletişim kaynaklarını doğru tes­pit etmek, analiz etmek ve buna göre stratejiler üretmek, o reklamı iyi bir reklam, o reklamı üreten ekibi ise iyi bir reklam ekibi yapar. Çocukların dünyasından konuşmaya bir sonraki yazımda devam edeceğiz.

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
4 13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
5 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Güncel Haberler
Kadınların yüzde 61'ine göre başarının anahtarı "finansal bağımsızlık"
Kadınların yüzde 61’ine göre başarının anahtarı “finansal bağımsızlık”
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla "işini iyilik için kullanan" şirketler arasına katıldı
Haberler
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla “işini iyilik için kullanan” şirketler arasına katıldı
İrem Alimoğlu
18 Eylül 2025
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Marketing Türkiye
4 hafta önce
YouTube, 20. yılını “Yaratıcı Maksimalizm” ile taçlandırıyor
Haberler
YouTube, 20. yılını “Yaratıcı Maksimalizm” ile taçlandırıyor
Sena Tufan
8 Eylül 2025
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! "Yapay kasık kılı iç çamaşırı" saatler içinde tükendi...
Haberler
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! “Yapay kasık kılı iç çamaşırı” saatler içinde tükendi…
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.