23 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çakaralmaz’dan Kalaşnikof’a
Köşe Yazıları

Çakaralmaz’dan Kalaşnikof’a

Günseli ÖZEN
5 Eylül 2018
3 dk okuma

“Bundan böyle ekosisteminden beslenmeyen, asimetrik gücü kullanmayan ve tek başına yapılma iddiasında olan hiçbir girişim başarılı olamaz” diyor Borusan CEO’su Agah Uğur yani sözün meali çakaralmaz çıktığında mertlik bozulmuştu ama şimdi seri ateş açmayana hayat hakkı bile yok!

Bugün BKM’nin ev sahipliğinde yapılan ve danışma kurulunda dört başarılı iş insanı; İş Bankası CEO’su Adnan Bali, Borusan Grubu CEO’su Agah Uğur, GE Türkiye CEO’su Canan Özsoy ve Bankalararası Kart Merkezi CEO’su Soner Canko’nun bulunduğu Türkiye Girişimci Kurumlar Platformu’nun lansmanına katıldım. İhsan Elgin Girişimcilik Fabrikası’nın da kurucusu. Girişimcilik kavramının günlük dilimize girmesine katkısı ise yadsınmaz. Kurucusu olduğu butik danışmanlık şirketi Core Strateji’nin yeni bir girişimi olarak sunulan oluşumun güçlü danışma kurulunun deneyimleriyle bezenmiş paylaşımları, son dönemde okuduğum çokça kitabın bir özeti gibiydi. Samimiyetle söylemeliyim ki her birinden ayrı ayrı esinlendim.

“Kare As” isimler aynı sahnede…

Toplantıya basın mensuplarının ilgisi oldukça yüksekti. Daveti aldığımda beni de heyecanlandıran bu zor günlerde umut veren cazip bir başlıkla ve de İş Bankası CEO’su Adnan Bali, Borusan Grubu CEO’su Agah Uğur, GE Türkiye CEO’su Canan Özsoy ve Bankalararası Kart Merkezi CEO’su Soner Canko gibi “Kare As” denilecek dört ismin birlikte sahne alması oldu.

“Girişimci Kurumlar Platformu’nun yeni bir tüzel kişiliği var”

Girişimci Kurumlar Platformu’na gelince; Core Strateji kurucusu İhsan Elgin bu oluşumun yapılanmasını şöyle açıklıyor, “Core Strateji’den farklı olarak yeni bir tüzel kişiliği var ve kar amacı gütmeyen bir yapıda olacak. Platforma on bin TL verilerek üye olunacak ve üyeler bu bedel karşılığında eğitim, seminer, yuvarlak masa toplantıları ve danışmanlık hizmetlerinden ücretsiz faydalanacak (daha fazlası için www.gktr.org.tr.) Üye sayısının 150 civarında olacağını öngörüyoruz. Üyelerin birbirleriyle iş yapması ve girişimlerine kaynak yaratması olasılığının daha güçlü olacağı inancımızı sürdürüyoruz.”

Kitabi kavramların çok ötesinde içgörü ve deneyimleriyle zenginleştirdikleri konuşmalarıyla bakınız dört üst yönetici neler söyledi. Önceden söyleyeyim ki Türkiye girişimcilik konusunda arzu edilen yerde değil!

“İyi artık yeterli değil”

İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali

  • Normal, iyi artık yeterli değil ürün ve hizmetlerinizi müşteri beklentisinin ötesine taşımanız gerekiyor.
  • Geleneksel bankacılık yaklaşımından çıkalı epey oldu. Şangay ve Londra’da yeni kuluçka merkezleri açıyoruz. Şu ana kadar 6 bin iş fikrini değerlendirdik.
  • Parayı verin fikir bizde var diyenlerin hiç şansı yok.
  • Dijitalleşme, teknolojik değişimler ve iş modellerindeki çok ciddi paradigma değişimleri büyük kuruluşlar da dahil olmak üzere yaptığınız işin değer yaratma boyutunda tekrar tekrar yeniden düşünmeye sevk ediyor.
  • Bizim cari sorumluluklarımızın yanında bir de orta uzun dönemli sorumluluklarımız bulunuyor. Bir yandan iş modellerimizin sürekli çalışır olmasını sağlayacak ve farklı iş birliklerini mümkün kılacak iş birliklerine ihtiyacımız var. Onun için de bu alanda iş birliklerinin çok önemli olduğunu düşünüyorum.
  • Ölçekleri ne olursa olsun değer yaratma zincirine katkıda bulunabilecek her girişim bizim için bir iş birliği fırsatıdır, bir değerdir.
  • Ekonomi sıfır toplamlı bir oyun değil. Onları tehdit gibi görmek yerine iş birliği içinde bulunmak fayda getirecektir.

“Hayatta kalmanın anahtarı, inovasyon ve girişimcilik”

Borusan Grubu CEO’su Agah Uğur,

  • İnovasyon ve girişimcilik, günümüz iş dünyasında hem büyümenin hem de hayatta kalmanın anahtarı.
  • Dönüşümünü gerçekleştirmeyen, müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamayan şirketler onlarca yıldır işlerinde lider olsalar da rakiplerinin hızı ve değer önermeleri karşısında kaybetmeye mahkûm.
  • Kurucunun iş felsefesi, mantalitesi çok önemli. Lider pazardaki boşluğu görecek içsel olarak bu boşluğu doldurmak üzere iştah duyacak ve ekibini bu işe motive edecek.
  • İştah ile birlikte adanmışlık da önemli. Aksiyon almayan bir fikir ölmeye mahkûmdur.
  • Başlangıçtaki heyecan bir süre sonra ortalama insanların devreye girmesiyle amorf devasa bir başka yapıya dönüşür.

“Büyük şirketler inovasyonun gelişmesinde çok önemli rol oynuyor”

GE Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Canan Özsoy

  • Bir ülkede inovasyon çalışmalarını artırmak sadece start-up’ların görevi olmamalı.
  • Gerek bilgi ve deneyimleri gerekse pazar bilgileriyle büyük şirketler inovasyonun gelişmesinde çok önemli rol oynuyor.
  • 20 ülkeden toplam 2 binden fazla inovasyon yöneticisiyle gerçekleştirdiğimiz 6. GE Küresel İnovasyon Barometresi’ne göre, inovasyonun itici gücü çok uluslu şirketler ve büyük şirketler olarak görülüyor.
  • Araştırmaya katılan Türk yöneticilerin yüzde 39’u ise son beş yılda gerçekleştirdikleri inovasyonların bilançolarını olumlu etkilediğini belirtiyor.

“Girişimci ruhlu ekip üyeleri kurumsal kalıplarla sınırlanmamalı”

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Dr. Soner Canko

  • Türkiye’nin geleceğini girişimcilik olarak görüyoruz.
  • Bugüne kadar hayata geçirdiğimiz uygulamalarla dijitalleşme sürecine öncülük ederken, ekosistem kurmanın sihrini keşfettik.
  • Çalışmalarımız bize girişimci ruhlu ekip üyelerimizi kurumsal kalıplarla sınırlamazsak, ne kadar büyük farklar yaratabileceklerini gösterdi.
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
3 İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
4 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
5 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Bundle kullanıcıları Marketing Türkiye okumayı seviyor!
Bundle kullanıcıları Marketing Türkiye okumayı seviyor!
Tote Bag'ler sanat eserine dönüştü...
Tote Bag’ler sanat eserine dönüştü…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Nisan)
Nafizcan Önder
18 Nisan 2025
Porland ve Paşabahçe'nin "çay tabağı" davası 10 yıl sonra sonuçlandı! Zafer Paşabahçe'nin...
Haberler
Porland ve Paşabahçe’nin “çay tabağı” davası 10 yıl sonra sonuçlandı! Zafer Paşabahçe’nin…
Sena Tufan
17 Nisan 2025
YouTube Rating Report: Teknoloji kanallarının Şubat ayı reyting şampiyonları belli oldu!
Haberler
YouTube Rating Report: Teknoloji kanallarının Şubat ayı reyting şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
26 Mart 2025
En iyi deneyimi hedef kitlesiyle buluşturan projeler Brandverse Awards’da yarışacak
Haberler
En iyi deneyimi hedef kitlesiyle buluşturan projeler Brandverse Awards’da yarışacak
Sena Tufan
21 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.