16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çağlar Gözüaçık yazdı: Antroposen çağı ve kahve!
Köşe Yazıları

Çağlar Gözüaçık yazdı: Antroposen çağı ve kahve!

Marketing Türkiye
17 Ocak 2021
2 dk okuma

Covid-19 pandemisi Antroposen yani “İnsan Çağı”nın yeniden konuşulmasını sağladı. Antroposen’in insan haklarına ve çeşitliliğe olan saygıyı ifade eden bir döneme denk geldiği sanılmasın. İnsan eliyle yok oluşun marka adı diyebiliriz. Zaman zaman geç içilen kahve gibi uykumu kaçıran bu gerçeklikle son yıllarda yine akıl ve bilimsel okumalar yoluyla uzlaşıya varmaya başladığımı söyleyebilirim. Bu büyük çöküş ve yokuş aşağı gidişin yine tek bir freni olabileceğini fark ettim, o da bilim. Karbon ayak izimizi nötralize etmek için çalışan bilim, sentetik eti yaygınlaştırmaya çalışan bilim, deniz suyunu daha ucuz ve hızlı olarak içilebilir kılmayı araştıran bilim, nesli tükenen türleri genetik izlerinden yeniden canlandırmaya uğraşan bilim. Ve daha binlerce arayış ve araştırma… Açıkçası tüm bunlar zaten bilimin gündemindeydi. Ancak Koronavirüs işin geniş kitlelere dokunan kısmı oldu. Ve bu pandemi, çağa adını veren sıradan insanı bilimle yeniden tanıştırdı. Özellikle tıp bilimiyle. Sağlık konusu, belki de hiç olmadığı kadar hayatımızın merkezine yerleşti. Elbette bu da yaşamı, ticareti, markaları, tüketicileri, alışveriş deneyimlerini ve onlara hizmet veren bizleri de derinden etkiledi.

Çağlar Gözüaçık yazdı: Antroposen çağı ve kahve!

Yeni yılda gündemimiz ne olacak?

2020 tüm dünya reklam sektörü için şaşkınlık, kaygı, yönelimleri anlama, en büyük gücümüz olan yaratıcılığa başvurma, emek, daha çok emek, uzun zamandır ihmal ettiğimiz evdekilerle tanışma, ekrandaki kutularla beyin fırtınası yapma, ekrandaki kutulara sunum yapma, bol bol kahve ve “bu gerçekten bitecek mi”, “ne zaman bitecek” diyerek geçti. 2021 de duruma alışmışlığın verdiği özgüven, emek, akıl, dönüşümü anlama, yine en büyük gücümüz olan yaratıcılığa başvurma, daha çok emek, umut, aşı sonrası özgürlük, biraz seyahat, sarılamasak da bir araya gelme, Türkiye’deki ötelenen sorunlarla, en çok da işsizlikle yüzleşme, tüketicilerin kaygılarını gözlemleme, markaların toparlanma gayretleri ve bizim de yönlendirmemizle ellerini taşın altına biraz daha koymaları (anlamlı projeler), seçim olacak mı tartışmaları, daha da çok emek, bol bol kahve, sürdürülebilirliğin şık bir söz olmaktan çıkıp varoluş meselesi haline gelmesi, marka sadakatinin dünyamıza olan sadakatle eşleşmesi ve duygusal boyutta koyu griden açık griye geçişle geçecek. Bunlar sadece reklam sektörü değil, pek çok alanda böyle olacak.

Aydınlanmanın başlangıcı!

Bugüne kadar insanoğlunun sınavları çoktu. Bu da yeni versiyonu. Çağa adımızı verecek kadar kendimizi beğenmiş olsak da, “Eco” yerine “Ego”yu önceliklendirsek de tüm bunlar aydınlanmanın da başlangıcı olacak. Farkındalığımız kaçınılmaz olarak artacak. Ve dünyayı daha yaşanır kılacak olan fikirler, bu farkındalıktan çıkacak.

antroposen çağı Çağlar Gözüaçık eco farkındalık kahve karbon ayakizi Koronavirüs reklam fikirleri reklam sektörü
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
Japonya Altes Prensesi Mikasa'dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Japonya Altes Prensesi Mikasa’dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Sigortam.net, Türkiye'de bir ilke imza atarak "kuş pisliği haritası"nı yayımladı
Sigortam.net, Türkiye’de bir ilke imza atarak “kuş pisliği haritası”nı yayımladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: "Deneyim Pazarlaması"
Haberler
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: “Deneyim Pazarlaması”
Nafizcan Önder
16 Ağustos 2025
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
İrem Alimoğlu
2 Temmuz 2025
Gelen tepkilerin ardından Cracker Barrel, logo değişikliğini geri çekti
Haberler
Gelen tepkilerin ardından Cracker Barrel, logo değişikliğini geri çekti
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
YouTube Shorts'a yapay zeka destekli araçlar geldi
Haberler
YouTube Shorts’a yapay zeka destekli araçlar geldi
Sena Tufan
25 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.