16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bilgi artık bağımsız, biz sadece uygulayıcıyız
Köşe Yazıları

Bilgi artık bağımsız, biz sadece uygulayıcıyız

Cem Eroğlu
22 Ağustos 2023
2 dk okuma
Bilgi artık bağımsız, biz sadece uygulayıcıyız
Cem Eroğlu 
Country Manager, Adform, Turkey, Middle East and Africa

Eskiler iyi hatırlar, bir proje akla geldiğinde hemen kapalı kapılar arkasında tartışır ve projenin bir başkası tarafından kopyalanmaması için tedbir alırdık. “Aklıma bir fikir geldi” veya “bir projem var” hikayesi uygulama stratejisinden öte “acilen yapmalıyız, rakiplere gitmesin”de kalırdı. Yol haritasını hazırlayıp planlanabilir bir seviyeye getirene kadar, “hemen hayata geçirelim sonrasına bakarız” yaklaşımı ise riskleri doğururdu.

Sözlerime buradan felsefenin doğuş hikayesiyle devam etmek isterim.

Yaşadığımız topraklarda başlayan felsefenin doğuşundaki temel kaynaklardan birisi, Doğu medeniyetlerinin ilim ve bilimin ışığındaki bulgularıydı. Köklü bir Mezopotamya tarihi ve kadim uygarlıklardan taşınan bilgiler, ekonomi ve hoşgörünün birleştiği Antik Yunan medeniyetinde başladı. Bilginin kaynağı burada başlamamış olsa dahi, sorgulanması ve sonraki evrelere taşınmasında Antik Yunan’ın büyük katkısı oldu. Efes’li Heraklitos’un değişim ve değişimin içindeki kendi değişiminde olduğu gibi… Bilgiyi bir nehir olarak düşünürsek, nehrin içine girdiğimizde bizi ıslatan su asla bir başkasını ıslatan su ile aynı olmamıştır.

Bilgi artık bağımsız, eskiden içinde yaşadığımız sanal alemin kraliçe ve kralları olan bizler artık sanal dünyanın esirleri haline geldik. Durmaksızın üretilen bilgiyi yeniden anlamlandırabilmemiz gerekiyor. Profesyonel hayatımızda da var olan bilgiye erişip onu yorumlayarak aksiyona dönüştürmemiz bizi başarıya taşıyor. Bilginin kimin tarafından sahiplendiği değil, kimler tarafından uygulamaya dönüştürüldüğünün önemli olduğu bir yarışın içindeyiz. Tıpkı, Ulu Önder’in bizlere bıraktığı özlü miraslardan biri gibi… “Tarih Tekerrürden İbarettir”

Yukarıdaki yazımın heyecanının kaynağı, temsil ettiğim teknoloji şirketinin “Sürdürülebilir Gelecek” için gerçekleştirdiği yatırım ve iş ortaklığı. Dijitaldeki karbon ayak izi verilerini raporlayan ve yönetilmesini sağlayan üçüncü parti bir teknoloji şirketiyle yeşil gelecek için yaptığı yatırım… Bu yatırımın öncüsü olmak, yarınların yeşil geleceği için diğer sektör oyuncularını teşvik etmek için bir ilk adım niteliğinde. Bilginin sahibi olmak değil, var olan bilgiyi uygulamaya dönüştürmenin güzel bir örneğini oluşturuyor. Tabi felsefenin doğuşundaki ekonomik güç ve refahın da tekerrür ettiği bir senaryo bu. Zira, böyle bir yatırım ve iş birliğinin aynı anda ciddi bir insan, süre ve teknoloji maliyeti de var.

Markaların yeşil gelecek mücadelesinde de benzer durum söz konusu. Büyüklüğü ve imkanları fazla olan şirketler bu gibi yatırımlara daha fazla öncü oluyor. Çünkü yarının temiz geleceğine gidebilecekleri bir nefese sahip olduğunu bilirken aynı anda insanlık için iyi bir şeyler yapabilme fırsatına erişmiş isimler arasında da yer almanın gururunu yaşamak istiyorlar.

Ekip içindeki bilgi paylaşımını da tüm bu süreçlerden bağımsız düşünmemek lazım. Bilginin sahibi ne tek kişi ne de saklı… Yöneticilerin ekipleriyle paylaştığı bilgi arttıkça ekip üyelerinin de o bilgilerle başarılı projeler hayata geçirme olasılığı artıyor. Sürekli veri akışı sürdürülebilir başarının da temelini oluşturuyor. Daha iyi bir insan olmak, daha iyi işlere imza atabilmek daha kolay hale geliyor kaynakların erişilebilirliği sayesinde. Bizlerinse en büyük görevi aynada kendimize bakıp, bilginin sahibi mi yoksa yarınlara daha iyi taşıyabilen insanlar mı olduğumuzu sorgulamak olsa gerek…

Cem Eroğlu yazdı: Markalar, kriz zamanlarında reklam bütçelerini nasıl yönetmeli?

featured insights
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Geçen yüzyılda erkekler kadınlara göre 2 kat fazla uzadı
Haberler
Geçen yüzyılda erkekler kadınlara göre 2 kat fazla uzadı
İrem Alimoğlu
1 Nisan 2025
ABD, DeepSeek'e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Haberler
ABD, DeepSeek’e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Sena Tufan
18 Nisan 2025
Bosch Ev Aletleri, üst üste dördüncü kez Effie'ye layık görüldü
Haberler
Bosch Ev Aletleri, üst üste dördüncü kez Effie’ye layık görüldü
Advertorial
16 Mayıs 2025
İletişim sektörü, Kocaeli'de öğrencilerle bir araya gelecek!
Haberler
İletişim sektörü, Kocaeli’de öğrencilerle bir araya gelecek!
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.