Kanada merkezli Sivil Toplum Kuruluşu White Ribbon, “Boys Don’t Cry” (erkekler ağlamaz) isimli iletişim çalışmasıyla zorbalığın, cinsel tacizlerin, şiddetin köküne indi ve masum, hassas, duyarlı bir erkek çocuğunun nasıl bir zorbaya dönüştüğünü çarpıcı bir şekilde ortaya koydu.
“Erkekler ağlamaz, erkekler güçlü olmak zorunda, erkekler asla zayıf görünmemeli, erkekler hiçbir şeyden korkmamalı, erkekler nazik olmaz…”
Topluma ve ailelere getirilen nefis bir eleştiri belki de White Ribbon ve Bensimon Byrne imzalı bu iletişim çalışması. Yıllar yılı bir erkeğin “nasıl” olması gerektiğine dair söylenen, dayatılan kalıplara, doğru çalışan bir beynin nasıl bozulduğuna, merhamet dolu bir kalbin nasıl acımasızlaştığına en güzel örnek…
Yeni doğan bir erkek bebeğin ağlama sesiyle açılan iletişim çalışması, bebeğin büyüyerek nasıl toplumun zehirli bir parçasına dönüştüğünü anlatıyor. Herkes ağlar, herkesin zayıflıkları, korkuları, vicdanı, empati yeteneği vardır, diyerek toplumun bugüne kadar bir erkeğin nasıl olması gerektiğine dair vurguladığı bütün kalıpları yıkıyor.
Ayrıca White Ribbon’ın çalışması, kısa bir süre önce Gillette’in büyük yankı uyandıran ve sert eleştirilere maruz kalan “The Best Men Can Be” adlı iletişim çalışmasına da benzerlik gösteriyor.
Reklamveren: White Ribbon
Reklam Ajansı: Bensimon Byrne
Yönetmen: Hubert Davis