Merkezi Berlin’de yer alan cumin Reklam Ajansı, Bosch ev aletleri için hazırladığı kampanyayla Almanya’da reklam sektöründe bir ilke imza attı: Ali Taner Baltacı’nın yönettiği reklam filmi ile ilk kez bir kampanya Alman ve Türk tüketicilere bir arada hitap ediyor.
Kampanyanın TV spotu Türkçe olarak Türk kanallarının Avrupa yayınlarında yer alırken, Almanca versiyonu Bosch Almanya’nın sosyal medya kanallarında, Facebook ve Youtube’da yayınlanıyor. Facebook’ta ayrıca Almanca ve Türkçe olarak iki dilde kampanya yürütülüyor.
Filmin içeriği, kültürel farktan kaynaklanan bir ihtiyaç ve onun çözümüne odaklanırken, kampanyanın tamamının çift dilde olması ve Almanlara yönelik olarak da kullanılması, Türklerin Alman toplumuna ne kadar entegre olduğunu ve Almanların çoğunun da Türklerle ne kadar uyum içinde yaşadığını gösteriyor.
Künye:
Reklamın Başlığı: “Annelerin bir bildiği var elbet”
Reklamveren: Bosch Almanya
Reklam Ajansı: cumin Berlin, advertising inspired by culture
Ajans Genel Müdürü: Akın Duyar
Kreatif Direktör: Ali Taner Baltacı, Akın Duyar
Marka Ekibi: Filiz Yılmaz, Aylin Borçeler, Çağla Yüksel
Yapım Şirketi: ic worlds entertaiment
Yapımcı: Akın Duyar
Yürütücü Yapımcı: Dirk Moritz, Sofi
Yönetmen: Ali Taner Baltacı
Görüntü Yönetmeni: Mithat İnandim
Post Prodüksiyon: İPD İstanbul
Cast Direktörü: Rezzan Çankır
Müzik: Krane und Raabe Berlin