Balparmak’ın fonksiyonel arı ürünleri markası Apitera için çekilen ve kovan içindeki yaşamı gözler önüne seren reklam filmleri yayınlandı. Bir arının propolis yapma anlarının da ilk kez görüntülendiği ve 16 saat boyunca kovan görüntülerinin yer aldığı kampanyada özel çekim teknikleri kullanıldı…
Propolis, arıların bitkilerin tomurcuk ve gövdelerinden topladığı reçinemsi maddeleri işlemesiyle ürettikleri, kovanı mikroplara ve dış etkenlere karşı koruyan bir arı ürünü… Arılar tarafından kovandaki çatlakların kapatılması, kovanın bakteri ve virüslerden korunması amacıyla kullanılan propolis, arıların sırrı olarak tanımlanıyor.
Balparmak’ın 41 yıllık uzmanlığı, yenilikçi ve bilimsel yaklaşımıyla geliştirdiği fonksiyonel arı ürünleri markası Apitera, arıların ve doğanın sırrını barındırıyor. Kovan içindeki dünyayı gözler önüne seren Apitera için çekilen “Arıların Sırrı Apitera’da Saklı” mottolu üç reklam filmi yayına girdi. Reklam filmleri, arıların Apitera’nın özünü oluşturan propolisi nasıl hazırladığını bir belgesel gibi izleyenlere aktardı.
Üç farklı arıcının yer aldığı reklam filmlerinde, kovan içindeki yaşam özel teknikler kullanılarak çekildi. 16 saat süren kovan içi makro çekimlerde, arıların propolis yapma anları da görüntülendi. Lokal tarafından hazırlanan ve yönetmenliğini Ali Göral’ın üstlendiği reklam filmlerinde arıcılar, propolise dair bilgilerini hiçbir senaryoya
bağlı kalmadan, kendi sözleriyle aktardı.
Reklam filmlerinin ilkinde “Arıların dilinden anlarsan sırrını çözüyorsun” diyen 17 yıldır arıcılık yapan Ayşe Akın yer alıyor. Tüm zorluklarına rağmen arıcılığı büyük bir özveri ve aşkla yapan Ayşe Akın, kovanda bütün görevleri dişi arıların yaptığını anlatıyor.
Arıcı Salih Kenan Önder’in kızı Berrak Damla ile birlikte yer aldığı reklam filminde ise karakavak ağacı propolisinin neden önemli olduğu anlatılıyor. Reklam filmi, geleceğin arıcısı bir genç kızın nasıl yetiştiğini de gözler önüne seriyor.
22 yıldır profesyonel arıcılık yapan Aziz Eker’in yer aldığı reklam filminde ise arıların sırrı propolis, gezgin arıcılığın ve arıcılık mesleğinin bilinmeyen zorluklarıyla birlikte anlatılıyor. 15-20 günlük yavru arıların reçineleri propolise çevirmekle görevli olduğunu söyleyen Eker, “Binlerce profesörü bir araya getirin, propolisi üretemez” diyor.
Künye
Künye:
Marka: Apitera
Reklamveren Yetkilisi: Onur Özyurt, Hakan Şıpkan, Melis Hande Us, Melis Altıparmak, Neval Tunalı, Merve Çelik, Elis Özgan, Kamil Pınar, Bige Tümöz
Reklam Ajansı: Lokal
Kreatif Direktör & Yönetmen: Ali Göral
Sanat Başkanı & Yardımcı Yönetmen: Hakan Küçükyılmaz
Kreatif Grup Başkanı: Reha Üçöz, Samet Üstündağ
Kreatif Grup: Didem Özbek, Emrah Gedik, Özgür Duman, Merve Oğuz, Emre Tekel
Müşteri İlişkileri Direktörü: Ceyda Kan
Müşteri İlişkileri Ekibi: Tuğba Cenik, Şeyda Güneş
Strateji Danışmanı: Merve Alıcı Göral
Dijital Grup Lideri: Erhan Çırak
Sosyal Medya Grup Lideri: Merve Aktaş
Sosyal Medya Uzmanı: Gizem Gür
Ajans Prodüktörü: Önder Kaymak
Ajans Prodüktör Asistanı: Cansu Rakıcı
Kurgu: Derya Başer
Görüntü Yönetmeni: Murat Akay
Renk: Kemal Çakır
Miksaj: Resul Keleş