Z Kuşağı’nın ilgisini pazarlama kampanyalarınızla nasıl çekebilirsiniz?

 

Milenyum demografisi, yetişkinliğe 2000’li yıllarda erişen bireylerden oluşuyor. Z Kuşağı ise bu zamandan sonra doğan, ergenlik ve 20’li yaşların başında olan bireylerden oluşan, çizgileri önceki kuşaklar kadar net olmayan bir jenerasyon.

Bu genç nüfus kendine has özellikler barındırdığından, onlara ulaşmak için de farklı pazarlama yöntemleri geliştirmek gerekiyor.

En büyük Z’ler 18-23 yaşlarında olup üniversite ve çalışma hayatına giriş yapıyorlar. Kendi alım satımlarını yönetirken yeni ürünleri deneyimlemeyi seviyorlar. Z Kuşağı’nın en can alıcı özelliklerinden biri marka sadakatleri olmaması. Ürünlerin kendileri, onları üreten markalardan çok daha önemli ve daha iyi kalite arayışında bu jenerasyondaki bireyler markalarını çok sık ve hızlı bir şekilde değiştireceklerdir.

Ayrıca, Z Kuşağı kullandıkları ürünler hakkındaki pozitif ya da negatif deneyimlerini ve görüşlerini sosyal medyada paylaşmaya çok eğilimli.

Sosyal medya bu jenerasyona ulaşmak için harika bir araç, ancak ulaştırdığınız içerik bu nüfusu etkilemek üzere özel olarak üretilmeli. Facebook 18 yaş altı kullanıcılarında kayıp yaşıyor çünkü bu kullanıcıların çoğu yine Facebook’un himayesindeki Instagram’a geçiş yapıyor. Instagram’a özel kampanyalar sunmak bu jenerasyona ulaşmak için iyi bir yöntem.

Instagram kısa bir süre önce gönderilebilir videoların süresini 15 saniyeye çıkararak reklam verenlere büyük bir fırsat sağlamış oldu.

Z Kuşağı’nın ilgisini gerçekten çekmek istiyorsanız birden fazla sosyal ağ ve ulaşım kanallarına hitap etmelisiniz; bu kuşak birçok şeyi aynı anda yapan bireylerden oluşuyor (Z’lerin %84’ü televizyon izlerken internete bağlı bir cihazda başka işler görüyor).

Bu bireyler yeni sosyal ağlar ve teknolojiyi deneyimlemekten hoşlanıyorlar ve bu göze alındığında başarıya ulaşacak markalar da bu yeni sosyal ağlar ve teknolojiler üzerinden mesaj ulaştıranlar olacaktır.

Beats by Dr. Dre kulaklık şirketi #showyourcolor (#renginigöster) adlı bir kampanyayla aynı anda sosyal medyayı, televizyonu, ünlü desteği ve fiziksel materyalleri kullanarak Z Kuşağı’na ulaştı.

Kampanyanın sonucunda Beats by Dr. Dre Facebook beğenilerini 1.7 milyon, Instagram takipçilerini %76 ve YouTube takipçilerini de %57 arttırdı.

En genç kuşak olan Z Kuşağı müşteri davranışlarının geleceğini belirleyecek.

Bu kuşağın davranışlarını göz önünde bulundurarak hareket eden şirketler, ilerleyen yıllarda da Z’lerle iletişimde olacağı ve taleplerine daha iyi vereceği için uzun vadede de başarıya ulaşacak.

 

Kaynak: mwpartners.com

İLGİLİ HABERLER