19 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z kuşağının patronlara bir mesajı var: "Değer görmediğim yerde durmam..."
Haberler

Z kuşağının patronlara bir mesajı var: “Değer görmediğim yerde durmam…”

Nafizcan Önder
12 Haziran 2023
3 dk okuma

Z kuşağının iş dünyasına adım atmasının merakla beklendiği günler geride kaldı ve büyük bir kısmı ekosisteme dahil oldu… Nasıl ki politikadan medyaya hayatın her alanında Z kuşağının beklentilerini ve görüşlerini “yakalamak” kritik bir öncelikse iş dünyası için de durum bundan farklı değil elbette. ATA Holding ve Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) de bu noktadan referansla Z kuşağının beklentilerini mercek altına alan bir araştırma gerçekleştirdi. Ata Holding‘in Z Kuşağı çalışanları ve Bahçeşehir Üniversitesi’nde eğitimlerine devam eden Z kuşağı öğrencilerin yer aldığı araştırmanın sonuçları gösteriyor ki sloganlara karnı tok olan Z kuşağı işin en temelinde değer gördüğünü bilmek istiyor… Araştırmanın satır araları genç yeteneklerin kalbini kazanmak isteyen şirketlere ışık tutuyor…

“Gençler slogana değil uygulamaya bakıyor”

Araştırmada Z kuşağı çalışan ve öğrenci grubuna çalışma hayatının tanımı, ideal çalışma ortamı, çalışma arkadaşlığının anlamı, başarılı yöneticilerin özellikleri neler olmalıdır gibi iş hayatına dair görüşleri soruldu. Z kuşağı gençleri, iş hayatında en çok değer görmeyi, fikirlerinin sorulmasını ve saygı beklediklerini söylerken, iş ortamında özellikle yöneticilerinin iletişim dilinin yapıcı olmasını beklediklerini de vurguluyor. İş ortamındaki paylaşım ve arkadaşlıklara önem verdiklerini, bu nedenle belirli bir profesyonellik içinde kalarak iş sonrası sosyal paylaşımlarının ve birlikteliklerin faydasına inandıklarını da belirtiyorlar. 

Z kuşağının patronlara bir mesajı var: "Değer görmediğim yerde durmam..."

 “Z kuşağı yurt dışı fırsatlarının peşinde”

 Z kuşağı çalışanları iş yeri ortamının profesyonel ama bir o kadar da eğlenceli olmasını tercih ediyor. Sürekli aynı işi yaparak monotonlaşmayı hayatlarında büyük bir tehdit olarak görürken, kurum içi projeler ve girişimcilikle bunun aşılabileceğine inanıyor. Bir kısmı ise iş deneyiminden sonra kendi girişimiyle ilerlemeyi tercih edeceğini belirtiyor.

Z kuşağının patronlara bir mesajı var: "Değer görmediğim yerde durmam..."

Hemen hemen tamamı yurt dışı fırsatlarını ve yurt dışında çalışarak yaşamayı en öncelikli idealleri arasında tutarken, tamamına yakını çalışacakları firmanın global firma olmasını ve yurt dışı fırsatı sunmasını tercih ediyor.

Staj esnasında verilen işlerin de çalışanlarda olduğu gibi ekibe katkı sağlayacak ve performanslarını yansıtabilecekleri işler olmasını bekliyorlar. 

Z kuşağı çalışanlar, performanslarıyla ilgili geri bildirimleri 3 veya 6 aylık dönemlerde almayı ve bu geri bildirimlerin dikkate alınarak iş tanımları dâhil tüm süreçlerinin güncellenmesini bekliyor.

Gençler, aynı firmada 10-15 yıl gibi sürelerle çalışmayı da pek anlamlı bulmadıklarını ayrıca ifade ediyor.

“Beklenti sadece maddiyat değil”

Firmaların arasındaki yetenek savaşlarını genç çalışanların sık iş değiştirmesinde önemli bir etken olarak gördüklerini belirten Z kuşağı çalışanları, özellikle Linkedln’den kolaylıkla verilere ulaşılabildiğini, bu sayede işini seven memnun bir çalışanın bile alacağı daha cazip bir teklifle başka firmaya geçebildiğini söylüyor.

Maaşı önemli bulsalar bile sadece ücret için iş değiştirmeyeceklerini özellikle vurguluyor. İşini severek yapmanın ve iş yerinde mutlu olmanın da en az alınan ücret kadar önemli bir etken olduğuna dikkat çekiyorlar. Z kuşağı, çalışma düzeni olarak hibrit ve esnek çalışma düzenini tercih ederken, tamamen online çalışmayı tercih etmediğini net şekilde belirtiyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Projenin yürütücüleri arasında, Bahçeşehir Üniversitesinden Prof. Dr. Hatice Necla Keleş ve Bahçeşehir Üniversitesi CO-OP Direktörü Bahri Toper, proje ekibindeyse ATA Holding Koordinatörü Tuncer Köklü, Ata Holding- Milgo İş Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Ecehan Kurdoğlu, Ata Holding İnsan Kaynakları Müdürü Gizem Menderes, CO-OP Kariyer Psikolojik Danışmanları Cansu Mat ve Neyzen Aydın Yanık, CO-OP Uzman Yardımcısı Beril Çağlayan, CO-OP Asistan Öğrencileri Vanesa Yeruşalmi ve Zeynep Yılmaz yer aldı.

Ambalaj tasarımına gençler yön veriyor…

featured
1 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
2 Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
3 Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
4 Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
5 Şirketlerde "gölge yapay zeka" kullanımı artıyor!
Şirketlerde “gölge yapay zeka” kullanımı artıyor!
Güncel Haberler
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da "çok" milyonlara ulaştı...
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da “çok” milyonlara ulaştı…
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zekaya da reklam geliyor!
Haberler
Yapay zekaya da reklam geliyor!
Sena Tufan
8 Ağustos 2025
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun "ayrımcılık"
Haberler
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun “ayrımcılık”
İrem Alimoğlu
9 Ağustos 2025
Temu, Türkiye'de işe alımlara başladı
Haberler
Temu, Türkiye’de işe alımlara başladı
Sena Tufan
3 hafta önce
Markaların Z kuşağına ulaşmak için izlemesi gereken 12 adım...
Haberler
Markaların Z kuşağına ulaşmak için izlemesi gereken 12 adım…
Sena Tufan
15 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.