18 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z kuşağı gerçekçi markalara güveniyor
Haberler

Z Kuşağı markalarla ortak paydada buluşmak istiyor!

Marketing Türkiye
11 Temmuz 2023
2 dk okuma

Tüketim kültürünün en aktif nesli olan Z kuşağı, özgün, yenilikçi ve kaliteli markaları önemsiyor. Ad Age’te yayınlanan araştırmaya göre Z kuşağının yüzde 84’ü, gerçek kişileri ve ifadeleri kullanan markalara daha çok güveniyor. Z kuşağına ambalaj yoluyla ulaşmanın önemli bir avantaj olduğuna değinen Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik “Bireyselliğe önem veren Z kuşağına, satın alacağı ürünlerde kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmamız gerekiyor. Bu nesilde yankı uyandıran ambalaj tasarımı, sadık bir takipçi kitlesi kazanacağımız anlamına geliyor” yorumlarında bulunuyor. 

Gün geçtikçe değişen dünyaya hızla adapte olan Z kuşağı, kendileriyle aynı değerleri paylaşan markalara yöneliyor. Ad Age tarafından yayınlanan verilere göre Z kuşağının yüzde 84’ü, gerçek kişileri ve ifadeleri kullanan markalara daha çok güveniyor. Özgünlük, bireysellik, sürdürülebilirlik, kalite ve minimalizm gibi değerleri önemseyen Z kuşağı, satın alacağı ürünün kendisine hitap etmesini ve hayatını kolaylaştırmasını talep ediyor. Z kuşağının ilgi ve isteklerine dahil olmanın marka ile tüketici arasındaki bağı güçlendireceğinden bahseden Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Özgün, yenilikçi, teknolojik gibi Z kuşağını tanımlayan özellikleri ambalaj tasarımında yansıtmamız gerekiyor. İlham verici, şeffaf ve gerçekçi ögelerle tasarlanmış ambalajla dikkatini çekeceğimiz Z kuşağının sadakatini kazanarak hayatlarında kalıcı bir yer edinebiliriz” diyor. 

“Z Kuşağı marka ile ortak paydada buluşmak istiyor”

Dijital dünyanın içine doğmuş, diğer nesillerden daha eğitimli ve teknolojik açıdan bilgili olan Z kuşağı, markayla açık diyaloglar kurmak istiyor. Yenilikçi, yaratıcı ve çözüm sunan ürünler daha çok dikkatlerini çekerken tarzlarının ve fikirlerinin markalar tarafından şekillendirilmesini talep ediyor. Aynı zamanda çevre konusunda da duyarlılığı yüksek olan Z kuşağına markanın sürdürülebilirlik çabaları ile ilgili detayları sunmak gerekiyor. Z kuşağının dünyasına hitap edecek ambalajların özgün mesajlarla şeffaflık çerçevesinde tasarlanması gerektiğini belirten Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Erişilebilir, sürdürülebilir ve şeffaf markalar Z kuşağının daha çok dikkatini çekiyor. Bu sebeple ambalajda marka değerine, sürdürülebilirlik çalışmalarına ve gençliğe ilham olacak yaratıcı ögelere yer vermek gerekiyor. Yani Z kuşağı markayı satın almaktan ziyade marka ile ortak paydada buluşmak istiyor” açıklamasında bulunuyor.

Z Kuşağı sosyal medyadan besleniyor

Dijital uygulamalar ve ekranla oldukça iç içe olan Z kuşağı, satın alma davranışlarında sosyal medyadan etkileniyor. Z kuşağı sosyal medyada kendi deneyimlerini paylaşarak bağlantı kurduğu kitlenin görüşlerine önem veriyor. Z kuşağının dikkatini çekmek ve markayla ortak bir bilinç oluşturmak için sosyal medyayı etkin kullanmak gerektiğini söyleyen Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Her zaman çevrim içi olan Z kuşağının hızına yetişmek önem teşkil ediyor. Dijital dünyaya belki de herkesten daha fazla hakim olan bu teknolojik Z kuşağına sosyal medya ile en erken şekilde ulaşarak satın alma davranışlarını ve markaya duyduğu merakı önemli ölçüde etkileyebiliriz“ diyor.

Y ve Z kuşağının tavrı net: Tam zamanlı ofisten çalışmak tarih olacak!

Deloitte’un gerçekleştirdiği 2023 Y ve Z Kuşağı Araştırması, son üç yılda küresel ölçekte yaşanan değişimlerin kuşakların yaşamlarını ve görüşlerini nasıl şekillendirdiğini gözler önüne seriyor… 44 ülkede 22 binden fazla Y ve Z kuşağı çalışanıyla gerçekleştirilen araştırma, iş hayatında çalışan çoğunluğunu oluşturan Y ve Z kuşaklarının pandemi döneminde bozulan iş/yaşam dengesini yeniden kurduğunu gösteriyor. İhtiyaçlara ve beklentilere göre kurulan bu denge mesaiyle ilgili kuralları yeniden yazıyor. Gelin dönüşen dengelerden iş yapış şekillerine, Y ve Z kuşağının en büyük beklentilerinden kaygılarına özetle iş dünyasının yeni hakim gücüne daha yakından bakalım…
featured Tasarist
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ve sonunda beklenen oldu: ChatGPT artık marka tavsiye edecek!
Haberler
Ve sonunda beklenen oldu: ChatGPT artık marka tavsiye edecek!
İrem Alimoğlu
29 Nisan 2025
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Haberler
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Advertorial
8 Mayıs 2025
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Haberler
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Yılın İnovatif Ürünleri: En iyileri tüketiciler seçti…
Haberler
Yılın İnovatif Ürünleri: En iyileri tüketiciler seçti…
Nafizcan Önder
25 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.