16 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
YouTube'dan dezenformasyona karşı "etiketli" müdahale...
Haberler

YouTube’dan dezenformasyona karşı “etiketli” müdahale…

Nafizcan Önder
19 Mart 2024
1 dk okuma

YouTube, Kasım ayında duyurduğu yapay zekâ önlemlerini uygulamaya koymaya başladı. Bu kapsamda, içerik üreticileri artık yapay zekâ ile oluşturulan videoları etiketlemek zorunda kalacak.

Yapay zekayla oluşturulmuş görsel içeriklerin, video montajlarının ne derece inandırıcı bir boyuta ulaştığını her geçen gün görüyoruz. Öyle ki deepfake teknolojisinin bunca ilerlemiş olması kimileri tarafından endişe verici olarak da adlandırılıyor. Zira özellikle seçim döneminde yayınlanan sahte videoların ne gibi etkileri olabileceğini hep birlikte deneyimlemiştik. Hal böyleyken içerik yayınlama platformlarına da sorumluluklar düşüyor. YouTube, bu alanda sorumluluğunu yerine getiren ilk platformlardan biri olarak, yapay zeka ile üretilen içeriklere ilişkin önlemleri Kasım ayında duyurmuştu.

Bu önlemlerden biri olan etiketleme sistemi, bugünden itibaren kullanıma sunuldu. İçerik üreticileri, Creator Studio’da yer alan “değiştirilmiş veya yapay içerik” seçeneğini işaretleyerek videolarını etiketlemek zorunda. Bu sayede, kullanıcıların videoların gerçek olduğunu düşünmesi engellenmiş olacak.

YouTube'dan dezenformasyona karşı "etiketli" müdahale...

Gerçekçi olmayan, animasyon veya özel efekt içeren videoların etiketlenmesine gerek olmayacak. Ancak; gerçek bir kişinin sesinin yapay versiyonunun kullanıldığı, kişinin yüzünün başka bir kişinin yüzüyle değiştirildiği, gerçek bir binanın zarar görüyormuş gibi yansıtıldığı ya da doğal afetlerin oluşturulduğu görüntülerde etiketleme zorunlu olacak.

Etiket zorunluluğu noktasında hayli katı bir politika güdeceklerini açıklayan YouTube, gerekliliğe rağmen eklenmemiş içerikler için ceza verebileceğini söylüyor. Kalıcı etiketler bu cezalardan biri. Ayrıca bu tutumu tekrarlayan içerik üreticisinin para kazanmayı sağlayan “İş Ortağı”nın programından da çıkartılabileceği belirtiliyor

İletişim dünyasının mega derdi: Misinformation! Marketing Türkiye Mart sayısında…

featured Youtube
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
5 Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel'den açıklama: İmar Kanunu'na aykırılık yok!
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel’den açıklama: İmar Kanunu’na aykırılık yok!
Güncel Haberler
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
İşverenlerin yüzde 74'ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
İşverenlerin yüzde 74’ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
İyi ama eksik
İyi ama eksik
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markaların Z kuşağına ulaşmak için izlemesi gereken 12 adım...
Haberler
Markaların Z kuşağına ulaşmak için izlemesi gereken 12 adım…
Sena Tufan
1 gün önce
RTÜK’ten yayıncılık tarihine geçen ceza: Sözcü TV yayını 10 gün durduruldu...
Haberler
RTÜK’ten yayıncılık tarihine geçen ceza: Sözcü TV yayını 10 gün durduruldu…
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Haberler
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Nafizcan Önder
2 Mayıs 2025
SXSW Londra'da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı...
Haberler
SXSW Londra’da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı…
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.