YouTube’dan alışveriş odaklı reklam modeli
YouTube, Adwords blogu üzerinden e-ticaret sitesi reklamverenlerini mutlu etmesi olası görünen YouTube Shopping reklam modelini duyurdu.
Google’ın yakın zamanda tanıttığı Cards platformunu kullanan YouTube’un bu yeni reklam modeli ile reklamlar, bir video gösterilirken o alanda videoda tanıtılan ürünlerin reklamlarını görünür kılacak. Böylece izleyicilerin bir ürünle ilgili detaylı bilgi almasını ve dilerse ürünü satın almasını sağlayacak. Google açıklamasına göre, YouTube’un yeni video formatını bugüne kadar Wayfair ve Sephora gibi farklı markalar test etti. Wayfair, tipik reklamlara göre gösterim başına 3 kat daha fazla gelir sağlarken, Sephora reklamlarının ortalama iki dakika izlenmesini ve reklam hatırlanma oranında yüzde 54’lük bir artış sağlamış.
Bu özellikle e-ticaret sitelerinin doğru hedef kitleye gidebilmeleri adına önemli ve kullanmak isteyeceği bir gelişme olacağa benziyor.