
YouTube’da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report’ta!
Marketing Türkiye ile MTM Medya Takip Merkezi iş birliğinde hazırlanan “YouTube Rating Report” serisinin bu ay odağında oyun kanalları var! Peki, izlenme sayıları milyonları aşan bu eğlenceli kategoride en çok hangi kanallar izleniyor, hangi kanallar yükselişe geçiyor? Gamer’ların YouTube’daki buluşma noktaları ve platformun “en”leri “YouTube Rating Report”ta!
Homo Ludens… Yani “oyun oynayan insan…” Hollandalı tarihçi ve kültür kuramcısı Johan Huizinga’nın 1938’de yayınlanan kitabı ile birlikte literatüre geçen bu kavram, oyunun yalnızca çocuklara ait bir eğlence olmadığını, insan doğasının ayrılmaz bir parçası olduğunu hatırlatıyor. Antik Yunan’daki olimpiyatlardan Orta Çağ’daki turnuvalara, sokakta oynanan geleneksel oyunlardan bugünün dijital evrenine uzanan bu içgüdü, çağ değişse de biçim değiştirerek yaşamaya devam ediyor. Artık arenalar ekranlara, oyuncular ise milyonları peşinden sürükleyen içerik üreticilerine dönüştü. YouTube ise bu yeni nesil oyunculuğun en büyük sahnelerinden birisi…
Öyle ki YouTube’un en çok izlenme alan oyun kanalı Sesegel Çocuk bugüne dek toplamda 4.7 milyar izleme almış. Öte yandan yine Hasan Mustan’a ait olan SeseGel kanalı ise 3 milyarı aşan izlenmesiyle listenin ikinci sırasında yer alıyor… Sıralamada ilk 10’a girmeyi başaran kanalların tamamının 1 milyar izlenmeyi geçmiş olması ise insanın oyunla kurduğu ilişkinin tam anlamıyla kanıtı niteliğinde.
YouTube Rating Report verilerine göre YouTube’da oyun kanallarının atası “Disket Kutusu” tam 227 ay, yani yaklaşık 19 yıldır hayatımızda.
Platformun hızlı yükselen isimlerinden Barış G, 1.7 milyar izlenmeyle en çok izlenen oyun kanalları arasında dördüncü sırada yer alıyor. 4.92 milyon abonesiyle aynı zamanda Türkiye’nin en çok takipçiye sahip oyun kanalı unvanını elinde bulunduruyor. Üstelik her ay ortalama 59 bin yeni abone kazanarak kitlesini en hızlı büyüten yayıncı olmayı da başarıyor.
YouTube’un en çok izlenen üçüncü oyun kanalının sahibi Ümidi ise platformun en üretken ismi… Bugüne dek 7 binin üzerinde içerik üretmiş.
Tüm zamanları kapsayan en çok izlenen oyun kanalları raporunda cinsiyet eşitsizliği ise keskin bir şekilde dikkat çekiyor. Hiçbir kadın yayıncının raporun farklı metriklerinde ilk 10 sırada yer almıyor oluşu, sektördeki temsil adaletsizliğini ve kadın içerik üreticilerin hâlâ görünürlük mücadelesi verdiğini gösteriyor.







Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye için MTM – Medya Takip Merkezi’nin gerçekleştirdiği Tüm Zamanlar Oyun/Gamer Kanalları YouTube Rating Report’ta; yalnızca video oyunu deneyimi sunan ve sadece YouTube için içerik üreten kanallar değerlendirmeye alındı. 30 Haziran 2025 ve öncesinde Türkiye’deki kullanıcıları hedefleyen ve dili Türkçe olan kanallar değerlendirilirken listede yer alan kanaların basın meslek ilkeleri ve kanunlara uygun nitelikte olunması gözetildi.
Rapora ilişkin detaylı analize MTM – Medya Takip Merkezi’nden ulaşabilirsiniz…