20 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
Haberler

YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!

Nafizcan Önder
2 saat önce
5 dk okuma

TV ekranlarından ayrılıp kendi medyalarını kuran gazeteciler, artık rekabeti YouTube sahnesinde sürdürüyor. Dijital haberciliğin merkezine dönüşen YouTube, sadece izleyici alışkanlıklarını değil, haberin tüketilme biçimini de kökten değiştiriyor. Marketing Türkiye’nin Medya Takip Merkezi iş birliğiyle hayata geçirdiği YouTube Rating Report, tam bir yıldır her ay, haberciliğin merkezine dönüşen YouTube’daki rekabetin nabzını rakamlarla tutarken ülke gündeminde en çok karşılık bulan haberleri de tarihe not düşüyor… Peki, serinin z raporunda öne çıkan gazeteciler hangileri oldu? İşte yanıtlar…

YouTube’un gazeteciler için yalnızca bir mecra olmanın ötesine geçtiğini söylemek ancak malumun ilanı olacaktır. Zira YouTube, bağımsız bir platform, ölçülebilir bir etki alanı ve toplulukla doğrudan bağ kurma fırsatı sunarak, gazetecilik faaliyetinin kapsamını derinleştiriyor ve dönüştürüyor. Bu özellikleriyle YouTube, haberi izleyiciye ulaştırmanın yanı sıra izleyiciyle de anlık bir etkileşim yaratıyor.

Marketing Türkiye’nin, Medya Takip Merkezi iş birliğiyle hazırladığı “YouTube Rating Report” serisi Türkiye’de ilk kez gazetecilerin YouTube’daki reytinglerini ortaya koydu. Henüz ikinci ayında ulaştığı 7 milyon erişimle medya sektöründe rüştünü ispatlayan rapor, bu alandaki rekabeti rakamlara dökerek yepyeni bir ölçüm alanı açtı. Öte yandan aylık olarak yayınlanan raporda öne çıkan başlıklar, Türkiye’nin toplumsal ve siyasi gündemine de ayna tuttu…

Raporda neden kadın gazeteciler için ayrı bir başlık bulunuyor?

YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!

Raporda kadın gazeteciler için ayrı bir bölüm açılmasının nedeni ise toplumsal cinsiyet eşitsizliğine dikkat çekmek. Hayatın her alanında olduğu gibi yayıncılık sektöründe de eşitsizlikle karşılaşıldığını vurgulayan Marketing Türkiye, kadın habercilerin başarılarını görünür kılmak için Medya Takip Merkezi’nden ayrı bir liste talep ediyor. Bu yöntemle, karma listenin yanı sıra her ay en çok izlenen kadın gazeteciler de özel bir sayfada öne çıkarılıyor; böylece kadın gazetecilerin emeği ve etkisi daha görünür kılınarak hak ettiği değeri alması hedefleniyor.

Shorts formatı yükselişte: Kısa içeriklerle büyük etkileşim

YouTube’da kısa içeriklerin (Shorts) yükselişi dikkat çekiyor. Örneğin, Fatih Altaylı’nın Pazar Sohbeti’nden bir Shorts videosu tam 3,79 milyon izlenme alarak büyük bir etkileşim sağladı. Bu rakam, gazetecilerin artık yalnızca uzun yayınlarla değil, kısa ve hızlı içeriklerle de geniş kitlelere ulaşabildiğini gözler önüne seriyor. Bir başka deyişle dijital haberciliğin dinamikleri, izleyiciye kısa sürede yoğun bilgi ve içerik sunabilen kanallar lehine değişiyor.

YouTube Rating Report: Panorama

Raporun verilerine göre son 11 ayda YouTube gazeteciliğinin lideri, açık ara farkla Fatih Altaylı oldu. Toplam 271 milyon 285 bin izlenmeyle YouTube’ta en çok izlenen gazeteci unvanını elinde bulunduran Altaylı, aynı zamanda 9 milyon 654 bin beğeni ve 762 bin yorumla hem en çok beğeni hem de en çok yorum alan gazeteci olarak rekor kırdı. Dijital habercilikte ulaştığı bu rakamlar, Altaylı’nın YouTube’u habercin merkezine dönüştürdüğünün de en güçlü kanıtı.

Öte yandan, platformda üretkenliğiyle öne çıkan isim ise Can Ataklı oldu. Yalnızca 11 ayda yayınladığı 4.506 video ile içerik hacmi açısından fark yaratan Ataklı, YouTube gazeteciliğinin en çalışkan isimlerinden biri olarak kayda geçti.

Kadın gazeteciler arasında ise Nevşin Mengü 114,7 milyon izlenme ile zirveye otururken, onu 110,5 milyon izlenmeyle Özlem Gürses izledi. Bu tablo, kadın gazetecilerin dijitalde yarattığı güçlü etkiyi net bir biçimde ortaya koyuyor.

Son 11 ayın en çok izlenen videolarında da yine Fatih Altaylı imzası dikkat çekti. Aytaç Kot’un konuk olduğu “Kot pantolonun adı neden kot?” başlıklı Pazar Sohbeti bölümü 3 milyon 792 bin izlenme ile zirveye yerleşti. Onu, “Savcı ifademizi bile almadı!” başlıklı Timur Soykan ve Murat Ağırel’in katıldığı ve 3 milyon 635 bin izlenmeye ulaşan program takip etti. Cem Yılmaz’ın konuk olduğu “İlk akla geleni yapmayın” bölümü ise 2 milyon 407 bin izlenmeyle üçüncü sırasında yer aldı.

Ayrıca, “Fatih Altaylı YORUMLAYAMIYOR” bölümü hem 196 bin 368 beğeniyle en çok beğenilen, hem de 20 bin 967 yorumla en çok yorum alan video oldu.

YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!

YouTube Rating Report’un 11 aylık verilerine bakıldığında Fatih Altaylı’nın 271 milyonu aşan izlenmeyle zirvenin açık ara sahibi olduğu görülüyor. You- Tube yayınında, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ı “hedef alan tehdit içerikli” sözler sarf ettiği gerekçesiyle başlatılan soruşturmanın ardından 22 Haziran’dan bu yana tutuklu olan Altaylı, Haziran ve Temmuz ayında da en çok izlenen gazeteci unvanını korudu… Listenin ikinci sırasında 114 milyon izlenmeyle Nevşin Mengü yer alırken Özlem Gürses ve Cüneyt Özdemir de onu yakından takip ediyor…

YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!

Geride kalan 11 ayın özetine baktığımızda Nevşin Mengü 114 milyonu, Özlem Gürses ise 110 milyonu aşan izlenme sayılarıyla liderlik bayrağını taşıyorlar.

Rapor, kadın ve erkek gazeteciler arasındaki izlenme performans farkını da ortaya koyuyor. Kadın gazetecilerin 11 aylık ortalama izlenme sayısı 80,2 milyon olurken, erkek gazetecilerde bu rakam 98,7 milyona ulaştı. Yani yaklaşık yüzde 18’lik bir fark söz konusu. Ancak dikkat çekici nokta şu ki; karma listede ilk 10’a giren kadın gazeteci sayısı görece az olsa da listeye giren kadınların daha az içerikle daha yüksek izlenme oranlarına ulaştığı görülüyor.

YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!

Toplam abone sayısında 1 milyon 630 bin aboneyle Cüneyt Özdemir’in hemen ardından, YouTube’da en çok aboneye sahip ikinci gazeteci olan Fatih Altaylı 440 bin abonesini son 11 ayda kazanarak bu alanda da liderliğini sürdürüyor. Bu noktada Fatih Altaylı’nın 60 bin yeni abonesinin tamamını Silivri’deki Marmara Cezaevi’nde geçirdiği Temmuz ayında kazandığının da altını çizmek gerekiyor… Yılmaz Özdil 204 bin yeni aboneyle listede ikinci sırada yer alırken, yayın hayatına Onlar TV’nin yanı sıra kendi kanalında da devam eden ve “Tımarhanede Bu Hafta” serisiyle büyük bir izleyici kitlesi yakalayan Şule Aydın 183 bin yeni aboneyle üçüncü sırada yer alıyor.

YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!

Söz konusu videoların aldığı beğeniler olduğunda Fatih Altaylı zirveyi yine bırakmıyor. 9 milyonu aşan beğeni sayısıyla liderliği elinde bulunduran Altaylı’yı, Yılmaz Özdil, Nevşin Mengü, Ardan Zentürk ve Özlem Gürses takip ediyor…

İzleyiciyle doğrudan diyalog: Yorumların gücü

YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!

YouTube’da bir gazetecinin aldığı yorum sayısı, izleyiciyle kurulan etkileşimi göstermesi açısından da büyük önem taşıyor. Yorumlar, izleyicinin gündeme aktif katılımını ve gazeteciyle doğrudan diyalog kurma isteğini gösteriyor. Bu alanda zirvede yer alan isim Fatih Altaylı, toplam 762 bin yorumla 11 ayın en çok yorum alan gazetecisi olurken; Altaylı’yı Yılmaz Özdil, Levent Gültekin ve Ardan Zentürk takip ediyor.

YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!

Araştırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye adına Medya Takip Merkezi tarafından gerçekleştirilen araştırmada, yalnızca gazetecilik faaliyetleri çerçevesinde üretilmiş ve YouTube’a özel olarak hazırlanmış içerikler değerlendirmeye alındı. Analize dahil edilen kanalların son bir yıl içinde aktif olarak güncellenmiş olması, gazetecinin kimliğiyle bütünleşmiş bir yapıya sahip bulunması ve yayınların basın meslek ilkeleri ile kanunlara uygun olması temel kriterler arasında yer aldı. Araştırma, Eylül 2024 – Temmuz 2025 dönemini kapsayan 11 aylık izlenme verileri üzerinden gerçekleştirildi.

Marketing Türkiye Eylül sayısını okumak için TIKLAYIN

featured YouTube Rating Report
1 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
2 Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
3 Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
4 Şirketlerde "gölge yapay zeka" kullanımı artıyor!
Şirketlerde “gölge yapay zeka” kullanımı artıyor!
5 Nestlé’nin 70 yaşındaki başkanı Paul Bulcke, skandal sonrası koltuğunu erken bırakıyor
Nestlé’nin 70 yaşındaki başkanı Paul Bulcke, skandal sonrası koltuğunu erken bırakıyor
Güncel Haberler
2025 e-posta pazarlama trendleri...
2025 e-posta pazarlama trendleri…
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da "çok" milyonlara ulaştı...
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da “çok” milyonlara ulaştı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

X'te beklenmedik veda: CEO Linda Yaccarino istifa etti
Haberler
X’te beklenmedik veda: CEO Linda Yaccarino istifa etti
Nafizcan Önder
10 Temmuz 2025
Ferrero, kahvaltılık gevrek devi Kellogg'u satın alacak
Haberler
Ferrero, kahvaltılık gevrek devi Kellogg’u satın alacak
Sena Tufan
11 Temmuz 2025
Temmuz ayında sosyal medyaya damga vuran markalar belli oldu!
Featured
Temmuz ayında sosyal medyaya damga vuran markalar belli oldu!
Marketing Türkiye
5 Ağustos 2025
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
Haberler
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
İrem Alimoğlu
7 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.