Yolcuların uçakta Wi-Fi’a talebi artıyor

Mobil uydu iletişimi sağlayıcısı Inmarsat’ın pazar araştırması şirketi GfK iş birliğiyle üçüncüsünü gerçekleştirdiği “Uçuş Sırasında Bağlanabilirlik Araştırması” sonuçları açıklandı.

Araştırma sonuçlarına göre uçaklarda sunulan genişbant hizmeti havayolu endüstrisini değiştiriyor ve yolcuların uçuş deneyimine ilişkin beklentilerinde devrim niteliğinde bir dönüşüm yaratıyor.  

Yolcuların büyük bir çoğunluğu artık 30.000 fit yükseklikte uçarken de aynı karada sahip oldukları gibi yüksek seviyede bağlanabilirlik ve çevrimiçi hizmetlere erişim hizmetinden yararlanmak istiyor. Hal böyleyken, yolcuların yüzde 60’ı Wi-Fi kullanımının bir lüks olmaktan çıkıp zorunluluk haline geldiğini savunuyor. Tüm dünyada uçuş esnasında yüksek kaliteli Wi-Fi deneyimi yaşayan yolcuların çoğunluğu (yüzde 61), havayolu seçimi yaparken belirledikleri önceliklerde Wi-Fi’ı uçuş sırasında sunulan eğlencelere göre daha üst sıralara yerleştiriyor.

Havayolu şirketlerinin tüm pazarlarda Wi-Fi hizmetleri sunmak ya da mevcut Wi-Fi hizmetlerini bir üst seviyeye taşımak için rekabet içinde bulunduğu günümüzde, yolcuların yüksek kaliteli genişbant sunan havayolunu tercih etme şansı bulunuyor ve yakın zamanda bu hizmeti sunmayan şirketlere sırtını dönmesi bekleniyor.

Araştırmaya katılanların neredeyse yarısı (yüzde 44), internette kesintisiz gezinti yapmalarını sağlayacak bağlanabilirlik hizmetini sunmaması durumunda önümüzdeki bir yıl içerisinde tercih ettikleri havayolu ile uçmaktan vazgeçeceğini söylüyor.

Akıllı telefon, dizüstü bilgisayar ve tablet gibi kişisel cihazlarla bağlanabilme özelliği, uçuş esnasında yüksek kaliteli bağlanabilirlik deneyimi yaşamış yolcular için yüzde 40 ile havayolu seçiminde ilk üç değerlendirme kriteri arasına girmiş durumda. Bunun öncesinde yüzde 53 ile bilet fiyatı ve yüzde 44 ile uçuş slotu (koltuk) bulabilmek yer alıyor. Ayrıca daha önce uçuş sırasında Wi-Fi kullanmış olup iş seyahati yapan kesim yüzde 56 oranıyla çevrimiçi kalmanın ve uçuş sırasında da çalışabilmenin müşteri deneyimini büyük ölçüde iyileştirdiğini düşünüyor.

Türkiye anketinden öne çıkanlar

  • Türkiye’de yolcuların yüzde 55’i uçuş esnasında Wi-Fi kullanımının, karada bulunan tanıdıklarıyla bağlantı kurma imkanı sunduğu için uçak korkusunu azalttığı konusunda hemfikir.
  • Türkiye’de uçuş sırasında Wi-Fi deneyimi yaşayan yolcuların yüzde 38’i Wi-Fi kalitesinin zayıf olması durumunda önümüzdeki yıl tercih ettikleri havayolu şirketinden vazgeçeceğini söylüyor.
  • Türkiye’de yolcuların yüzde 84’ü uzun mesafe uçuşlarında, yüzde 77’si orta mesafe uçuşlarında, yüzde 68’i ise kısa mesafe uçuşlarında uçuş içi bağlanabilirliği için para ödeyebileceklerini söylüyor.

 

İLGİLİ HABERLER