17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gelecek Günü: Köprüden Önce Son Çıkış
Haberler

Geleceği kurtarmak için yok oluştan önceki son çıkıştayız!

Gizem Yıldız
1 Mart 2022
5 dk okuma

İlki Türkiye’de 2012 yılında, tüm dünyada ise 2013’ten bu yana 1 Mart tarihinde kutlanan Future Day / Gelecek Günü, Fütüristler Derneği ve Marketing Türkiye iş birliğinde online olarak gerçekleşti. 1 Mart 2022 Salı günü, Marketing Türkiye ve Fütüristler Derneği YouTube kanallarından canlı olarak yayınlanan etkinliğin ana teması “Yok Oluştan Önce Son Çıkış” oldu. Konuşmacıları arasında akademisyenlerin, STK temsilcilerinin, yazarların ve profesyonellerin bulunduğu Gelecek Günü 2022’de önce tüm gerçekliğiyle iklim krizi ardından da bu krizin etkilerini hafifletmek ve yarına daha iyi bir gelecek bırakmak için alınması gereken önlemler konuşuldu.

İlk kez 2012 yılında Türkiye’de Dünya Fütüristler Birliği Başkanı Timothy Mack’in de katıldığı organizasyonla kutlanmaya başlanan Future Day / Gelecek Günü tüm dünyada 1 Mart’ta paneller, sergiler ve partilerle kutlanmaya devam ediyor. Bu yıl da Türkiye’de Fütüristler Derneği ve Marketing Türkiye iş birliğinde kutlanan Gelecek Günü, değerli katılımcıların sunumlarıyla online olarak gerçekleşti. Gelecek Günü’nün bu yılki değer paydaşları ise Abdi İbrahim, Arçelik, Coca-Cola, Finish, Ford Otosan ve Yapı Kredi oldu.

Değişim değil kriz dönemindeyiz

Fütüristler Derneği Başkanı Hakan Göl dernek olarak bu yıl 1 Mart Gelecek Günü’nde iklim krizine dikkat çekmek için “Yok Oluştan Önce Son Çıkış” temasını belirlediklerini söyledi. Bir iklim krizi yaşandığına vurgu yapan Göl, “iklim değişikliği” şeklinde tanımlanarak değişim adı altında iyi bir algı oluşturulduğu ancak değişim değil kriz döneminde olduğumuzla yüzleşmemiz gerektiğini belirtti.

Dünya tükendi ve artık yatırımcılara sunabileceği bir fırsat yok

“Bugün dünya öylesine tüketilmiş durumda ki, dünyanın yatırımcılara sahip oldukları para karşılığında sunabileceği bir fırsat yok” diyen FutureBright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula, toplumun sürdürülebilirliğe yaklaşımında da büyük bir değişim olduğuna dikkat çekti.

Abdula, “Covid-19 salgınından önce toplumun yalnızca yüzde 1,5’i küresel ısınma/iklim değişikliğini günlük hayatta konuşuyorken salgınla birlikte bu oran önce 43’e yangınlarla birlikte ise 77’ye yükseldi” bilgisini verdi.

Savaşta olmasak bile gelecekle ilgili soru işaretlerimiz var

Herhangi bir savaşta olmasak dahi gelecekle ilgili soru işaretlerinin olduğunu kaydeden Arçelik Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi, “Zararın neresinden dönersek kâr ve bunun için tüm dünyanın harekete geçmesi lazım” çağrısında bulundu.

“Arçelik olarak biz iyilik dostu bir hareket olarak İYİ-GE’yi hayata geçirdik” diyen Tüfekçi, İYİ-GE oluşumuyla ilgili detayları paylaştı: “İYİ-GE kurulu, STK’lardan, sanatçılardan, genç aktivist ve akademisyenlerden oluşuyor. Hedefimiz her yıl bir fikri hayata geçirmek. Kurul toplantılarında da bu hedefimizi gerçekleştirmek için sınırları zorluyoruz.”

Modern zaman falcıları geleceği iyi görmüyor

Konuşmasında gezegende atmosfer başta olmak üzere pek çok şeyin değiştiğinden bahseden Prof. Dr. Nüzhet Dalfes, bilim insanlarının açıklamasına göre şu an yaşanan karbondioksit artışının son 500 bin yıldan beri gerçekleşen en hızlı artış olduğu bilgisini verdi.

“Biz iklim modelcileri olarak modern zaman falcılarıyız” diyen Dalfes, bu karmaşık iklim sisteminin matematiksel modelini oluşturmaya ve gelecek hakkında öngörülerde bulunmaya çalıştıklarını aktardı.

Bir hamburgerin yapımı için 2300 litre su harcanıyor

“Bugün geldiğimiz noktada kaynaklarımızın artık sürdürülebilir olmadığını görüyoruz” açıklamasında bulunan Yapı Kredi Kurumsal İletişim Direktörü Arda Öztaşkın, tüm üretim ve tüketim modellerini gözden geçirerek somut adımlar atmak gerektiğini belirtti. Öztaşkın, günlük yaşam pratiklerinin tüm ekosistem üzerinde doğrudan bir etki bıraktığına değinerek örneklendirdi; “Önümüze gelen bir hamburgerin yapımı için 2300 litre, 1 tişört ve 1 kot pantolon için 10 bin litre su tüketiliyor.”

Sıfır emisyon kanunlara girecek

“İklim değişikliği ekosistemleri yakmaya hazırlarken kuraklık ve kasırgalar gibi iklim felaketleri ve orman yangınları riskini ve yayılmasını birleştiriyor” diyen Dr. Duygu Erten, sıfır emisyonun yönetmelik ve kanunlara gireceğini kaydetti.

Erten ayrıca, “Şehirlerin yeşil alan yüzdeleri artmalı. 1 Ocak 2023’ten itibaren bir parseldeki toplam inşaat alanı 5 bin metrekareden büyük olan tüm binaların enerji performans sınıfı en az ‘B’ olacak…” ifadesinde bulundu.

Plastik çöp miktarı canlılardan daha fazla

Doğa Koruma Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Zeydanlı: “İçinde bulunduğumuz yeni bir çağ var: Antroposen çağı… Artık bizim gezegene olan etkilerimiz, ürettiklerimiz biyolojik kütleden daha fazla. Artık plastik miktarı canlılardan daha fazla” şeklinde uyarıda bulundu.

Zeydanlı, iklim değişikliğinin olumsuz etkileri söz konusu olduğunda bugüne değin daha çok “azaltım” konusunda çözümler üzerinde tartışıldığını ancak bu yaşanan ekolojik felaketleri düşününce “uyum” konusunu da ele almak gerektiğini belirtti.

Tüketimin yerine türetimi koymalıyız

“Geleceğin şirketleri tıpkı bir yağmur ormanı gibi birlikte hareket edebilmeli ve kendisini bir ekosistem içerisinde var edebilmeli” diyen Dr. Uygar Özesmi, türetim ekonomisinin gezegeni destekleyen ve iyileştiren bir model olduğunun altını çizdi.

Özesmi türetim ekonomisini şöyle detaylandırdı; “Tüketimin yerine ‘türetim’i koyduğumuz tüketim ve üretimi ‘türetim’ kavramında bir araya getirdiğimiz, tüketicininse ‘türetici’ olarak adlandırıldığı bir sistemden bahsediyoruz.”

Evde 133 milyon ton su boşa gidiyor

Hane içi tüketimde yılda 133 milyon ton suyun boşa gittiğini vurgulayan Finish & Surface Care Category Marketing Manager A. Cem Oğuzcan, “Finish olarak su stresini azaltmak için çalışıyoruz Türkiye’de ilk kez kampanyayla bir göl kurtarıldı Tüketici ve devlet iş birliğiyle Kuyucuk Gölü’nü canlandırdık” dedi.

Oğuzcan ayrıca birçok uluslararası etkinlikte ödül alan “Finish Su Endeksi” kampanyasından da bahsetti; “Kampanyayı Türkiye Sınai Kalkınma Bankası iş birliğiyle oluşturduk. Finish Su Endeksi bize en az altın kadar değerli olan bir kaynağı korumak için ne kadar tasarruf yapmamız gerektiğini gösteren mükemmel bir hatırlatıcı…”

Gıda üretimi pahalılaşacak

Son yıllarda orman yangınları, seller, erozyon ve pandemi gibi pek çok felaketle karşılaştığımızı belirterek tüm bu felaketlerin dünyanın artık alarm verdiğine işaret ettiğini kaydetti Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İbrahim Ortaş.

Ortaş ayrıca, son yıllarda yapılan birçok iklim çalışmasına göre küresel ısınmaya bağlı olarak en iyi ihtimalle gıda üretiminin yüzde 17 oranında azalacağı ve yüzde 20 oranında pahalılaşacağı bilgisini verdi.

Alternatif yakıtlı araçlar öne çıkıyor

“Teknoloji şirketlerinin otomotivin geleceğini dönüştürme konusundaki istekliliği ve rekabetçiliği endüstrideki dönüşümü hızlandırıyor” açıklamasında bulundu Ford Otosan Pazarlama, Satış & Satış Sonrası Lideri Özgür Yücetürk.

Otomotiv sektörünün odağına sürdürülebilirliği, insanı ve dijitalleşmeyi aldığını belirten Yücetürk, sektörde de bağlantılı araçlar, otonom araçlar, paylaşımlı mobilite ve elektrikli alternatif yakıtlı araçların öne çıktığını ifade etti.

Sorun “normalleştirmek”

Büyük bir iklim kriziyle karşı karşıya olduğumuz konusunda uyaran Geleceğe Hazırlık Antrenörü ve Fütüristler Derneği İstişare Kurulu Üyesi Murat Şahin, bu krize “barış için her yıl silah üreticilerine 2 milyon dolar yatırmak” gibi anormal olan şeyleri normal karşılamamızın yol açtığını dile getirdi.

Şahin, startup’ların artık STK’ları desteklediğini “Birçok startup artık iş ilanlarında diyor ki ‘bu pozisyonda çalışma sürenizin yüzde 20’sinde bir STK’da çalışmanıza izin veririm.’ Yani maaşınızı şirket ödüyor ama siz bir STK’da da çalışıyorsunuz” örneğiyle aktardı.

Karbon nötr hedefi: 2030

2030 yılına kadar karbon nötr bir şirket olmayı vadeden Türkiye’deki tek ilaç şirketi olduklarını kaydeden Abdi İbrahim Kurumsal İletişim, Sürdürülebilirlik ve Kamu İlişkileri Direktörü Dr. M. Oğuzcan Bülbül, “Deloitte ile birlikte ilaç sektöründe ilk ‘Economic Impact’ raporunun lansmanını yaptık ve şirket olarak Türk ekonomisi için senede 645 milyon dolar katma değer yarattığımızı ve toplam 20 bin kişiye de istihdam yarattığımızı gördük” dedi.

İnsan uygarlığının geleceği tehdit altında

Paris Bosphorus Enstitüsü Başkanı Dr. Bahadır Kaleağası ise konuşmasında “Ekonomik özgürlüğün belirleyici olduğu bir uygarlık ortamındayız. Bugün dünyanın pek çok noktasında insanlar elektriğe, temiz suya, temel ilaçlara erişemiyor. Dünya 4,5 milyar yaşında ve bundan sonra da Güneş var oldukça Dünya da varlığını devam ettirecektir. Burada söz konusu olan insanlık uygarlığının geleceğidir. Geleceği tehdit altında olan insanlık uygarlığıdır” açıklamasında bulundu.

Ancak birlikte başarabiliriz…

Etkinliğin son konuşmacısı olan Yazar, Planetarian Herb Simmens ise “2012’de yapılan bir araştırma, her yıl iklim kaosu sebebiyle 400 bin kişinin hayatını kaybettiğine işaret ediyor. Üstelik bu trajik rakam artmaya devam ediyor. Dünyayı birlikte kurtaracağımız bir plana ihtiyacımız var” diyerek kolektifin gücüne vurgu yaptı.

Sürdürülebilirlik ve yas tutma halleri

1 Mart Gelecek Günü featured Future Day fütüristler derneği
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Haberler
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Marketing Türkiye
17 Mayıs 2025
İletişim sektörü, Kocaeli'de öğrencilerle bir araya gelecek!
Haberler
İletişim sektörü, Kocaeli’de öğrencilerle bir araya gelecek!
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
"Tesla Takedown" sonuç veriyor: Yenilenen Model Y'nin satışları beklentilerin altında kaldı
Haberler
“Tesla Takedown” sonuç veriyor: Yenilenen Model Y’nin satışları beklentilerin altında kaldı
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
Hailey Bieber markası Rhode'u, kozmetik devi e.l.f.'e rekor fiyata sattı!
Haberler
Hailey Bieber markası Rhode’u, kozmetik devi e.l.f.’e rekor fiyata sattı!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.