Yıllar önce viral olan bir tweet Netflix dizisine dönüşüyor – Son 24 saatin gündemi
Google Haritalar’a hayatımızı kolaylaştıracak 2 yeni özellik geliyor
Google, popüler navigasyon ve harita uygulaması Google Haritalar’a “Bu güne kadar neredeydi?” dedirtecek iki yeni özellik ekleyeceğini duyurdu. Böylelikle artık AVM ve havaalanları gibi kapalı alanlarda da kaybolma derdimiz kalmayacağı gibi nerenin ne kadar kalabalık olduğunu da görebileceğiz. Açıklamaya göre bu özellikler yalnızca belirli ülkelere özel olmayıp dünyanın her yerinde kullanılabilir olacak. Uygulama dünyanın her yerindeki AVM, havaalanı gibi alanların haritasını kullanıcılarına sunacak. Bu sayede bu tarz binalar içerisinde yer alan her türlü dükkan ve hizmet rahatlıkla görülebilecek. Buna ek olarak, Alan Meşguliyeti adlı bir başka özellik ile çeşitli alanlardaki insan yoğunluğunu takip edebileceğiz. İster bir meydan olsun ister bir dükkanın içi olsun bir yerin ne kadar meşgul olduğunu gösteren bu özellik, gitmek istenilen yerin yoğunluğunun anlık olarak takip edilmesini sağlayacak.
Yıllar önce viral olan bir tweet Netflix dizisine dönüşüyor
Somebody grandma is coming in clutch this year!! Ayee!!! pic.twitter.com/QGrx83nHLl
— Jamal Hinton (@Jamalhinton12) November 15, 2016
2016 yılında bir lise öğrencisi olan Jamal Hinton tanımadığı birinden “Şükran Günü yemeği 24 Kasım öğlen saat 3’te benim evimde. Geliyorsan haber ver. Hepinizle görüşmek dileğiyle. Amanda ve Dustin de dahil tabii ki” mesajı alıyor. Hinton mesajı yazana kim olduğunu sorarak yanıt veriyor. Gelen mesaj ise “Büyükannenim” oluyor. Şaşıran Hinton bir fotoğraf istiyor ama gelen büyükannesinin fotoğrafı olmuyor.
Hinton yine de o Şükran Günü yemeğine katılıp katılamayacağını soruyor ve karşılığında oldukça kucaklayıcı bir yanıt alıyor akabinde de o yıllara damga vuran tweeti atıyor. Wanda Dench (Büyükanne) ve Hinton o yılı takip eden 5 yıl boyunca da Şükran Günü yemeklerini ailecek bir arada kutluyorlar. İşte bu hikaye Netflix’i bunca yıl sonra harekete geçirdi. Proje başlangıç aşamasında olduğu için detaylar henüz belli olmasa da Dench ve Hinton hikayelerini dünyayla paylaşmaktan büyük heyecan duyduğunu ifade ediyor.
İstanbul’da yaşam yüzde 50 oranında pahalandı
İPA (İstanbul Planlama Ajansı) tarafından açıklanan verilere göre, İstanbul’da yaşam maliyeti bir yılda yüzde 50,18 arttı. Gıda, kişisel bakım ve temizlik ürünleri, konut kiraları gibi pek çok alanda ciddi fiyat artışları yaşandı.
Piyasa araştırması için İstanbul Planlama Ajansı tarafından 3.000 farklı noktadan toplanan ve 321 maddeyi içeren ürün sepete eklendi. Ürün ağırlıkları ise İstanbul İstatistik Ofisi tarafından 2020 yılında 1.600 hane ile gerçekleştirilen yaşam maliyeti araştırmasından alındı.
Sosyal medya AVM’leri tahtından etti
Çevrim içi alışverişin rahatlığı tüketiciyi etkisi altına alırken geleneksel alışveriş yöntemleriyle aramıza mesafe girdi. Ancak her şey bununla da sınırlı değil, araştırmalar gösteriyor ki sosyal medya kanalları yeni AVM’ler olmaya adaylıklarını koydu.
Pandemi farklı kanallardan alışverişi gerekli kılsa da tüketicinin de buna kolaylıkla uyum sağladığını söylemek gerekiyor. McKinsey’nin araştırması tüketicilerin yüzde 60 ila 70’inin özellikle tatil ile ilgili alışverişlerinde farklı çevrim içi platformları kullandığını gösteriyor.
Yalnızca McKinsey değil; diğer araştırmalar da farklı kanalların kullanımında bir artış olduğunu gösteriyor. Milli Perakende Federasyonu’nun öngörülerine göre geçen yıla oranla çevrim içi ve mağaza dışı satışlarda yüzde 15 artış olması bekleniyor. Coresight Research’ün raporunda tüketicilerin yüzde 78,2’sinin bu tatil sezonunda hediyelerini çevrim içi platformlardan almayı düşündükleri ortaya koyuluyor.
Türk ekonomisini oyunlar kurtarabilir mi?
Oyun sektörü dünyadaki büyümesini daha stabil bir düzeye oturtmuşken ülkemizde pazardaki payı her geçen gün artmaya devam ediyor. Oyun sektörü pazarıyla ilgili açıklamada bulunan Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Ozan Aydemir, “Türk oyun sektörü, 2020 yılında 36 milyon oyuncu sayısı ve toplam 880 milyon dolar hasılat rakamı ile dünyada 18’inci sırada yer aldı. 2021 yılında 40 milyonun üstünde oyuncu sayısı ve 1 milyar doların üstünde hasılat rakamına ulaşacak Türkiye oyun sektörü pazarı 2022 yılında da büyümeye devam edecek,” dedi.
Peak Games, Rollic Games gibi yerli firmaların yatırım ve ortaklık haberleri, oyun sektöründe daha sık gündeme gelmeye başladı. Türk oyun şirketleri son 2-3 yılda dünyanın gözdesi olmuş durumda. 2021 yılında oyun sektörü pandemi nedeniyle evde vakit geçirilen dönemde bir miktar düşüş gösterdi. 2020 yılında 177,8 milyar dolar gelir elde eden küresel oyun sektörü 2021 yılını 176 milyar dolar civarında gelirle kapatacağı tahmin ediliyor. 2021 biraz daha stabil dengeleyici bir sene konumunda.
Türkiye oyun sektörü, 36 milyon oyuncu sayısı ve toplam 880 milyon dolar hasılat rakamı ile dünyada 2020 yılında 18’inci sırada yer aldı. 2020 yılında hisse satışı işlemleri 2 milyar dolara ulaştı ve oyun sektörü en çok yatırım alan sektör oldu. Hypecasual oyunlar geçen sene olduğu gibi trend olurken, hardcore oyunlarda ise Battle Royale, FPS, Strateji ve MOBA oyunları tercih edildi. 2020 yılında Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’unun mobil oyun oynadı.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #5AralıkDünyaKadınHaklarıGünü |
2 | #Pazar |
3 | #GönüllüyüzBiz |
4 | Büyük Bekleyiş |
5 | #DünyaTürkKahvesiGünü |
6 | Bir Gönül Meselesi |
7 | Mustafa Kemal Atatürk |
8 | #FenerinMaçıVar |
9 | AĞLAYACAKSANIZ OYNAMAYALIM |
10 | Mustafa Yazgan |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | PSG |
2 | Melis Sezen |
3 | Erinç Sağkan kimdir |
4 | ERİNÇ SAĞKAN KİMDİR |
5 | Pantene Altın Kelebek |
6 | S Sport |
7 | MÜHENDİSLER GÜNÜ |
8 | Napoli – Atalanta |
9 | Başakşehir |
10 | Ahsen Eroğlu |